Újabb ínyencség érkezett Jay Leno garázsába!

Közzétéve:
2018-09-12, 13:57

Christian von Koenigsegg, a svéd hipersportautókat gyártó vállalat atyja, egy igazi ritkasággal érkezett Jay Leno garázsába. Ismerd meg a felháborító sebességet produkáló Regerát!

A svéd üzletember által alapított márkát a legismertebb svéd autógyártóként tartják számon a Volvo és a Saab után. Na de ki tudna jobban bemutatni egy csúcstechnológiát képviselő, nem mindennapi sportautót, ha nem annak megalkotója, Christian von Koenigsegg? A vezérigazgató nemrégiben ellátogatott Jay Leno garázsába, és ha már ott járt, mesélt egy kicsit a Regeráról, de maga Jay Leno sem hagyhatta ki a sofőrülésre huppanás lehetőségét!

Koenigsegg Regera

Az amerikai humoristáról, pontosabban közel 300 járművének otthont adó garázsáról az utóbbi időben több cikk is született itt az Alapjáraton. Nos, nem véletlenül, ugyanis a milliárdos nem akármilyen fényűző életet él a ritka és egyben méregdrága sportautók tekintetében.

Jay Leno garázsa

Jay Leno garázsát illetően legutóbb egy 1993-as Porsche Shuppan 962CR kapcsán repültek fel hírek, melynek érdekessége főként az volt, hogy a közúti változatból mindössze 6 darab készült el. A nevében Vern Schuppan, ausztrál autóversenyzőre emlékező autót tulajdonosa, Matthew Ivanhoe vitte el a népszerű humoristához.

Porsche Schuppan 962CR

A 2015-ös Genfi Autószalonon debütált Koenigsegg Regera erőátviteli-rendszerének köszönhetően is egyedülálló. Erőforrását egy 5,0 literes biturbós V8-as egység képezi, mely egy hidraulikus nyomatékváltó segítségével kapcsolódik egy fogaskerék-áttételhez, így a hagyományos sebességváltóra itt már nincs szükség. A Koenigsegg Direct Drive (KDD) nevet viselő erőátviteli technológiát maga Christian von Koenigsegg találta fel, majd a Koenigsegg Advanced Engineering csapat fejlesztette ki, különösen a Regera modell számára. A forradalmian új technológiának köszönhetően az autó nem csupán könnyebbé vált, a gyorsulás is zökkenőmentesen megy, akárcsak egy elektromos autó esetében.

A hagyományos Koenigsegg modellek mindig is meglepő gyakorlatiassággal, kreatív kényelemmel és remek használhatósági jellemzőkkel rendelkeztek. A tervezőmérnökök elsődleges szempontja az volt, hogy a világ leggyorsabb autóit készítsék el, melyek nem csak a versenypályán, hanem bármely más terepen is képesek megállni a helyüket. A Regera tovább viszi ezt a hagyományt azzal, hogy a felháborító sebesség és innovatív technológia mellett a legmagasabb kényelmet nyújtja!

Miután a jármű elegendő sebességgel, azaz nagyjából 50 km/h-val halad, a nyomatékváltó bezárul, ekkor a kerekek a motor fordulatszámának közvetlen arányában forognak. A végsebességet tehát korlátozza a fordulatszám, ebben az esetben a 400 km/h-s sebesség 8 250 fordulat/percnél teljesül.

Koenigsegg Regera Direct Driving

A Regera 50 km/h-s sebesség alatt villanymotorokra támaszkodik, melyekből összesen három van a karosszériában: egy-egy a hátsó kerekeken, míg egy másik a motorra szerelve. Utóbbi indítómotorként funkcionál, de képes energiát is felvenni, valamint alacsony fordulatszámon némi nyomatékkal is támogatja a motort.

Koenigsegg Regera Genfi Autószalon 2016

A Regera egy igazi finom falat, csúcsteljesítménye 1500 lóerő, a 300 km/h-t nulláról mindössze 10,9 másodperc alatt éri el, de amennyiben végigpadlózod, a fent említett 400 km/h-s végsebességre kevesebb, mint 10 másodperccel később repít.

Koenigsegg Regera hátulja Genfi Autószalon 2016

A Koenigsegg Regerából mindössze 80 darab kerül majd gyártásra, továbbá a márka a jövőbeni modellekben is tervezi a Direct Drive technológia alkalmazását.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Jay Leno egy Renault R5 Turbo2 mellett
2019. április 30.
A Renault tüzes kisautóját tesztelte az amerikai showman
8 motor, amit minden autó rajongó imád
2017. január 17.
Gondolkodtál valaha, mi lehet a legjobb autókba szerelt motor? Most megmutatjuk a mi 8 kedvenc erőforrásunkat, amik garantáltan mosolyt csalnak bárki arcára!
8+1 extrém gép Genfből
2018. november 02.
A gyártók idén sem fukarkodtak az extrém gépeket illetően, a kísértés folytatódik, vess egy pillantást a káprázatos masinákra
Milyen lehet az élet vezérműtengely nélkül?
2018. november 02.
A vezérműtengely helyettesítésével a motorok működése tisztábbá tehető és a konstrukciós kötöttségek is eltűnnének - a Cargine és a Koenigsegg mérnökei már gőzerővel dolgoznak