Őrületesen fogynak a Lamborghinik, viszik a Huracánokat és az Aventadorokat, mint a cukrot. És még csak most kezdik árulni az új Lambo-SUV-ot, az Urus-t!

Az új Lamborghini Urus remekül fogy, az autógyártó ezért abban bízik, hogy sikerül megdupláznia autói értékesítését. A siker pedig borítékolható, hiszen a Porsche Cayenne, a Bentley Bentayga és az Audi Q7 friss riválisa az előbbieknél határozottabb külsőt kapott, így aki nem csak nagyot, hanem különlegeset is akar, az jó eséllyel ezt az autót választja majd a portfólióból.
Lamborghini Urus

Más kérdés, hogy az igazi Lambo-rajongók mit szónak ahhoz, hogy az Urusban nem egy V10-es vagy V12-es, feltöltés nélküli „atomreaktor” adja le a nyomatékot, hanem egy 4 literes ikerturbós, 641 lóerőre képes V8-as, ami a Bentley Continental GT-ben és az Audi RS6-ban is van. A dolog azonban nem véletlen, meg kell tartani az éles választóvonalat a jól tejelő SUV-ok és a szuper sportkocsik között. Mert a Lamborghini - az Urus sikerei ellenére - elsősorban sportautó-gyártó, már csak azért is, mert mind az Aventador, mind a Huracán remekül fogy. Éppen a héten jelentették be, hogy az Aventadorból legyártották a 8 ezredik darabot, míg a Huracánból a 11 ezredik autó van éppen úton új tulajdonosa felé. (A szürke színű Aventador S Roadster Japánba kerül, míg a kék Huracán Olaszországban marad.) Egyelőre a Gallardo a vállalat legsikeresebb modellje, Bologna Sant’Agata kerületében működő gyárban eddig 14 ezer darab készült belőle, ám azt hozzá kell tenni, hogy több, mint egy évtized alatt. A Huracánt mindössze négy éve mutatták be, vagyis, ha kitart iránta az érdeklődés, hamarosan ez a tízhengeres szuper-sportkocsi lehet a legnagyobb példányszámú modell.
Lamborghini Aventador

A Lamborghini egyre fokozódó népszerűsége azon is lemérhető, hogy míg a 2001 és 2010 között gyártott Murcielagos-ból egy évtized alatt adtak el 4099 darabot, addig az Aventadornak hét és fél év kellett a 8 ezer darab eléréséhez. Ez az olasz gyár első féléves eredményén is meglátszik: 2018 első felében 11 százalékkal nőtt a gyár kapacitása, ami összesen 2 327 eladott autót jelent. A brutális felfutás egyelőre nagyrészt a Huracánnak köszönhető, csak ebből 1 604 darab készült, ami 204-gyel több az előző év azonos időszakához képest. Az Aventadort eközben 673-an választották. Az Urus nem tett hozzá még a számokhoz, mert a luxus SUV-ot csak júliustól kezdik szállítani, de a gyártó úgy számol, év végéig akár 6 ezer autót is eladhatnak belőle.    Vagyis kijelenthető, hogy a Lamborghinit sínre tette a Volkswagen-csoport, hiszen már a negyedik egymást követő fél évben döntik meg az előző eladási rekordjukat.  Forrás: