2021. szeptember 20. | 09:07

Annak ellenére, hogy az autóvásárlások durván 95%-a személyesen, az autókereskedésekben történik, az ügyfelek többsége először az interneten kezdi el keresgélni új járgányát. Itt kezdődik az úgynevezett vásárlói utazás, aminek a végén egy autó várja őket – csak még nem tudják, hogy melyik, vagy, hogy kitől fogják megvásárolni azt.

A legtöbb marketinges tisztában van vele, hogy ezeket az érdeklődőket online hirdetésekkel csalogathatják el kereskedéseikbe, azonban a vásárláshoz vezető út számos kihívással állítja szembe ezeket a szakembereket.

A marketing egyik legnagyobb ilyen kihívása, főleg, ha autóvásárlásról van szó (ami egy nagy befektetés), hogy a marketingeseknek valahogyan el kell nyerniük az érdeklődők bizalmát. Az értékesítők csak ezt követően próbálhatják meg eladni autóikat a lehetséges vásárlóknak.

Összegyűjtöttünk tehát néhány olyan marketingmódszert, amivel több érdeklődő, lehetséges ügyfelet szerezhetsz autókereskedésed számára!

Szerezz véleményeket ügyfeleidtől

A vásárlói vélemények a leghatékonyabb autómarketing-taktikák közé tartoznak. Ez nem meglepő, elvégre egy fizető vásárló visszajelzései sokkal hitelesebbek az érdeklődők szemében, mint bármi, amit egy kereskedő állít saját autóiról.

Nem elég azonban összegyűjteni ezeket a hiteles véleményeket – marketingesként mindent meg kell tenned, hogy lehetséges ügyfeleid az összes releváns felületen rátalálhassanak ezekre. Ilyen felületek például a Facebook vagy a Google Cégem, illetve persze autókereskedésed webhelye is.

Szintén hasznos néhány vásárlói sikertörténetet is megosztani a nyilvánossággal, persze csak akkor, ha ezek valósak és az ügyfél is beleegyezett a publikációba. Ezek lehetnek írásos története, vagy videós interjúk is. Az ilyen tartalmakkal az érdeklődők sokkal könnyebben tudnak azonosulni, hiszen láthatják, hogy milyen élményeket nyújthatnak nekik autóid, vagy, hogy milyen problémáikat segíthetnek megoldani.

Kerülj a Google találatok élére

Az emberek túlnyomó többsége először a Google-t nyitja meg, ha új autót szeretne keresni magának. A Google-ról köztudott, hogy a kereső felhasználók általában nem lépnek át a második oldalára, hanem csak az első néhány találatot vizsgálják meg. Az is ritka, hogy valaki legörget az utolsó találatig az első oldalon.

Az első találatok kapják a legtöbb figyelmet és a legtöbb forgalmat is. Muszáj tehát arra törekedned, hogy kereskedésed webhelye az elsők között szerepeljen, valahányszor a felhasználók egy számodra releváns kifejezésre keresnek rá.

Ehhez első sorban SEO-t kell alkalmaznod. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás célja az, hogy webhelyed minél fellelhetőbb legyen az olyan keresőmotorok találatai között (ilyen keresőmotor a Google is). A SEO számos taktikát alkalmaz ehhez, és minden webhelynek egyedi SEO stratégiára van szüksége, hogy a lehető legmagasabb pozícióba emelje magát a találati oldalakon.

Egy másik opció élni a Google Ads hirdetési lehetőségeivel. Ezek a reklámok kiemelt pozíciókban, a nem fizetett találatok felett jelennek meg, és ha egy felhasználó vásárlási szándékkal keres rá valamire, akkor jó eséllyel rá is kattint majd valamelyik hirdetésre.

A SEO és a hirdetések együttes használatával biztosíthatod, hogy webhelyed a legelőkelőbb pozíciókban jelenjen meg a keresőtalálati oldalakon.

Célozd meg versenytársaid kulcsszavait is

Apropó keresőhirdetések. A Google hirdetési kampányai egy ajánlattételi rendszer szerint működnek, hasonlóképpen egy árverezéshez. Valahányszor egy felhasználó rákeres valamire, a Google megvizsgálja, hogy a hirdetők reklámjai milyen jó minőségűek, mekkora összeget hajlandók fizetni a hirdetésekért, és hogy milyen kulcsszavakat céloztak meg. Ezek a kulcsszavak határozzák meg, hogy a hirdetést milyen keresésekre jelenítse meg a Google.

Egy autókereskedés gyakran autómodellek és márkák nevét célozza meg, hogy az ezek iránt érdeklődő felhasználók előtt jelenhessenek meg a reklámjaik.

Azonban ugyan így „megcélozhatod” versenytársaid nevét is, hogy még akkor is a te hirdetéseid jelenjenek meg, ha valaki egy konkurens kereskedésre keres rá. Ez a módszer akkor hatékony igazán, ha ezek a versenytársak nem célozzák meg saját nevüket a hirdetéseikben (amit neked is érdemes megtenned).

Amikor egy hirdetésedben egy versenytárs nevét célzod meg, akkor fontos, hogy magát a reklámot is úgy állítsd össze, hogy a megfelelő célcsoportnak szóljon, tehát releváns legyen az adott cég iránt érdeklődők számára.

Használj kizáró kulcsszavakat

A hirdetések célzása (a kulcsszavak megadása) közben fontos észben tartanod, hogy reklámjaid olyan kereső felhasználók számára is megjelenhetnek, akiknek eszük ágában sincs autót vásárolni tőled (vagy bárki mástól). Azonban, ha ezek a felhasználók mégis rákattintanak hirdetéseidre, a Google ugyan úgy levonja tőled a kattintások árát.

Ezt többféleképpen el lehet kerülni. Az egyik módszer pontos egyezésű kulcsszócélzást használni, azonban ez gyakran túlságosan leszűkíti a megcélzott közönséget, és lemaradhatsz néhány lehetséges vásárlóról.

Egy jobb megoldás úgynevezett kizáró kulcsszavakat használni. Amikor megadsz egy kizáró kulcsszót, a Google Ads nem jeleníti majd meg hirdetésedet azokra a keresésekre, amelyek ezt a szót tartalmazzák. Gyakori kizáró kulcsszavak például az „ingyen” vagy „ingyenes”, hiszen ezek egyértelműen nem vásárlási szándékra utalnak.

Gondolkodj el rajta, hogy milyen kifejezések zavarhatnák össze a Google-t, amik látszólag kapcsolódnak kereskedésedhez. Például, ha valaki azt írja be, hogy „játék autó vásárlás”, akkor megvan ugyan a vásárlási szándék, de a felhasználó nem egy igazi autót szeretne venni. Az ilyen esetek elkerülésére a „játék” szót érdemes kizárni, hogy még csak véletlenül se jelenhessen meg hirdetésed ezekre a keresésekre.

Használj remarketinget

Az autóvásárlás nem egy olyan folyamat, ami egyik pillanatról a másikra lezajlik, hiszen nagy befektetésről van szó. A vásárlók gyakran hetekig hasonlítgatják össze a különböző modelleket vagy kereskedőket az interneten, mielőtt eldöntenék, hogy melyiket néznék meg személyesen. Ha tehát valaki ellátogat kereskedésed webhelyére, szinte biztos, hogy nem lesz azonnal ügyfél belőle. Ezért van szükség a remarketingre.

A remarketing ezeket az érdeklődőket segít újra elérni, méghozzá célzott üzenetekkel. Több hirdetési platform (Google Ads, Facebook, stb.) lehetővé teszi, hogy újra felkeresd azokat a felhasználókat reklámjaiddal, akik korábban már ellátogattak webhelyedre, de nem vették fel veled a kapcsolatot – csak szétnéztek.

Meglehet, hogy ezeknek a felhasználóknak tetszett, amit láttak, de egy-két hét elteltével már nem biztos, hogy emlékeznek majd webhelyedre, hiszen sok más dologgal foglalkoznak és más ajánlatokat is megtekintenek a következő napokban. A remarketing hirdetések emlékeztetik őket arra, hogy mit láttak webhelyeden, és hogy miért érdemes ellátogatniuk személyesen is kereskedésedbe. Ez a módszer rengeteg elszalasztott lehetőséget segít visszaszerezni!