2021. május 04. | 10:10

Ettől azonban nem kell temetni a B-szegmenshez tartozó városi kisautókat.

Annak ellenére, hogy számos országban inkább a crossovereket részesítik előnyben, Európa bizonyos területein még mindig van kereslet a B-szegmenshez tartozó városi kisautók iránt. 2020-ban nagyjából 2,2 millió példány fogyott belőlük, Magyarországon pedig 15 ezret helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint, így egyelőre korai lenne temetni ezt a kategóriát. De vajon mi lesz a sorsuk hosszabb távon?

A Toyota pár hónappal ezelőtt kijelentette, teljes mellszéleséggel kiáll a benzines városi kisautók mellett. A belső égésű motorok sorsa azonban egyelőre kérdéses, ha az Európai Unió ragaszkodni kíván a korábban kitűzött stratégiai célokhoz, és jelentősen szigorít a károsanyag-kibocsátási előírásokon, az komoly problémákat okozhat a B-szegmens számára. Ennek hatására pedig ezek a járművek jóval drágábbak is lehetnek.

Luca de Meo, a Renault-csoport elnöke a napokban adott interjút a brit Autocarnak, melyben egyéb témák mellett a szupermini kategóriáról is szó esett. Az olasz szakember által elmondottak pedig nem éppen fényes jövőképet vetítenek előre.

„A belső égésű motorok tisztításának komoly ára van. Szükség van platinát, ródiumot és más drága összetevőt tartalmazó részecskeszűrőre, ami akkor is sokba kerül, ha egy Renault Clióhoz vagy egy Mercedes S-osztályhoz használjuk. Nyilván az S-osztály szűrője egy kicsit nagyobb, ám százalékos arányban sokkal jobban megéri, és a vásárlók is könnyebben tudják ezt kifizetni. Mindazonáltal elég nehéz idők várnak a kisautókat gyártó vállalatokra” – fogalmazott a Renault első embere.

Az olasz vezető tisztségviselő úgy véli, a belső égésű motorral felszerelt városi szuperminik ára megduplázódhat, amint az Euro 7 kibocsátási normák életbe képnek. A Renault elnöke szerint a megoldás az elektromos meghajtásban keresendő.

„Mindeközben az akkumulátorok előállítási költsége évente 10 százalékkal csökken. A kisméretű autókba kisméretű akkumulátorcsomagok kellenek, így ezek százalékos arányban még olcsóbbak, mint a családi elektromos modellek. Ahogy a belső égésű motorral felszerelt járművek ára emelkedik, úgy csökken a vonatkozó elektromos autóé. Közelítünk ahhoz a ponthoz, ahol a két görbe metszi egymást” – tette hozzá Luca de Meo.