2021. február 15. | 14:31

Egy rövid kör erejéig próbálhattam az átemblémázott Toyota Corollát, vagy ahogy a Suzukinál hívják, a Swace-t!

Miután a Suzuki lágy hibrid rásegítéssel látta el összes saját modelljét, a Toyotához fordultak segítségül, ugyanis két átemblémázott autó jelent meg a kínálatukban: a lassan két éve jelen lévő, Toyota Corolla kombi kivitele Swace (szvéjsz) néven és a Toyota RAV4 plug-in hibrid változata Across elnevezéssel. Ezzel gyakorlatilag az összes hibrid meghajtás elérhetővé vált a Suzukinál a 48V-os Vitarával, SX4 S-Crossal, a full hibrid Swace-szel és a konnektoros Acrossal. Egyáltalán nem ördögtől való, hogy Toyotákból Suzuki válik, hiszen Indiában eddig is találkozhattunk Suzukiból gyártott Toyotákkal, a flottaátlaghoz jótékonyan járul hozzá a Swace, ha a kibocsátását nézzük, igaz, az eladások eltörpülnek a Vitara - S-Cross havi teljesítménye mellett, viszont már most, havonta 25-30 Swace-t adnak el országszerte.

SUZUKI SWACE menetpróba alapjárat

A lényeg tehát az, hogy a kedves vevő mostantól tud válogatni a hibrid hajtások közül, ha betér egy Suzuki szalonba, és a flottásoknak is előrelátó választás lehet a Swace. Nem ettől a két modelltől várják a megváltást, ugyanis 2020-ban is igen szépen teljesítettek itthon a Suzuki modelljei: Vitarából 6882, SX4 S-Crossból 5578, Swiftből 1401, Ignisből pedig 618 darabot helyeztek forgalomba hazánkban a Datahouse adatai szerint. És nem kell tartanunk attól sem, hogy nem fogjuk tudni hová vinni a Toyotánkat, ugyanis a szervizekben már megkezdődtek a továbbképzések, szóval ugyanúgy kihasználhatóvá válik a Suzuki igencsak sűrű szervizhálózata.

Valamelyest azért illett átszabni a Corolla pofáját - a Hybrid felirat változatlan formában jelenik meg az autón -, a lökhárítók légbeömlői és a ködlámpafészkek megváltoztak, a Suzuki-jelvény a motorháztetőre került, hátul nem történt változás a típusnéven és az emblémán kívül.

SUZUKI SWACE menetpróba alapjárat

A Corolla Trek verzióját volt már szerencsém tesztelni, szóval a beltérben nem tűnt fel semmi újdonság csupán az embléma a kormányon. Mivel csak a gyengébb, 1.8 literes hibrid hajtással lesz kapható a Swace, ezért a 12 voltos akkumulátor hagyományos módon az autó orrában kapott helyet, így a csomagtér valamivel nagyobb a 2.0 literes hajtáslánccal szerelt Corollához képest, 596 literrel gazdálkodhatunk alapból, lehajtott ülésekkel pedig 1606 litert kapunk.

suzuki swace menetpróba

A Toyota C-HR-ből, Prius IV-ből is ismerős lehet a technika, az 1798 köbcentis, Atkinson-ciklusú benzinmotort egy 72 lóerős villanymotor egészíti ki, a rendszer összteljesítménye 122 lóerő. A CVT-váltó megfogalmazás helyett inkább az elektronikusan vezérelt, fokozatmentes erőátvitelt érdemes alkalmazni. Nagyon semleges, nyugodt, lágy haladás jellemzi ezt a hajtásláncot, ahogy az ember ráérez a hibrid autós vezetési módra, nem is nagyon akar másban helyet foglalni, már ha élvezetektől mentes közlekedőedényt keres. A fogyasztást nem igazán lehet 6 liter fölé vinni, nyilván ha országúton vagy autópályán van többnyire használva, akkor elkér ennyit, de városi körülmények között kifejezetten hatékonyan tud működni.

SUZUKI SWACE menetpróba alapjárat

Az Angliában készülő Swace csak kombi kivitelben, 1,8 literes hibrid hajtáslánccal érhető el és mindössze két kivitelben értékesítik. A GL+ listaáron 9 340 000 forintért, míg a GLX 10 690 000 forintért vásárolható meg, most mindegyikhez jár 900 000 forint kedvezmény. A gazdagabb felszereltségű autó körbe már LED-es lámpákat kap, holttérfigyelőt, hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt, első-hátsó parkradart és parkolást segítő automatikát.

Nem csak a néhány százalékos árelőny, de a garancia is a Swace mellett szól, hiszen a Suzuki a hajtáslánc elemeire összesen 10 év/200 000 kilométer garanciát vállal, míg a Toyota átlagosan 3/100 000 kilométert, a hibrideknél 5 év/ 100 000 kilométert a hibrid hajtásláncra. Kérdés, hogy a jövőben mennyire fogja tartani az árát a Corollához képest?