2022. június 21. | 18:56

Két lelkes „pilóta” rosszul fejezte ki az igényeit, amiért büntetés jár.

A Bátaszéki Labdarúgó Szakosztály vezetője 2022. június 11-én tett bejelentés a rendőrségre, mert előző éjjel két ismeretlen komoly kárt okozott autójával a városi sportpálya foci- és futópályáján.

Focipálya
Kép: Police.hu

A nyomozók gyors és sikeres adatgyűjtésének köszönhetően az egyik 21 éves elkövetőt még aznap előállították a Szekszárdi Rendőrkapitányságra, ahol a beismerő vallomást tett a gyepen pörgés miatt. A salakos pálya nyomvonalának felszántásával kapcsolatban ismeretlen tettes ellen folyik a nyomozás. A rögtönzött éjszakai csapatás közel 500 ezer forint kárt okozott a sportpályán.

saras pálya
Kép: Police.hu

Már régóta böki a csőröm a magyar médiában használt fogalomzavar, ezért szeretném leszögezni, hogy helytelen driftelésnek hívni a gyepen pörgést, de még a hosszú ívű salakos futópálya elfűzése is leginkább egy normál tempós kanyarvétel. A driftiskola.hu oldalán találtam egy egészen remek kis magyar fordítást a fogalom tisztázásra, ami így hangzik:

A drift vagy driftelés (szabad fordításban: csúsztatás, sodródás) a jármű kontrollált tapadásvesztését jelenti. Csak azt nevezzük driftelésnek, ami tudatos mozgást feltételez. A cél hogy a járműved a megadott íven, a legnagyobb szögben egy métert se haladjon a szokásos módján, tehát egyenesen.”

Alacsony tapadású felületen - mint a salak, a gyep, a hó, a murva vagy a homok - az autó nagy tempójú kanyarodása közben a tapadás határán túl sodródva kanyarodik, ami bizonyos szöget zár be a kanyar ívével annak érdekében, hogy a jármű irányát tartva a lehető leggyorsabban haladjon. Jellemző technika a raliban és egyéb vegyes tapadású felületen zajló autósportban, ebből alakult ki a drift is, de egyrész ennél összetettebb, másrészt jellemzően aszfalton végzik és KONTROLLÁLT tapadásvesztést jelent, nem pedig sebességből fakadó sodrodást.