2022. május 17. | 12:05

Bár a Ford egy megbízható márka, mégis megesik, hogy Ford alkatrészre van szükség. Amikor autóról van szó, sajnos szembe kell néznünk a ténnyel, hogy minél többet használjuk, és minél öregebb az autó annál többet kell majd alkatrészekre költenünk. Az autótulajdonosok persze azzal is tisztában vannak, hogy az alkatrészekre költött összeg nem térül meg, és nincs egyenes arányban az autó értékével. Vagyis, hiába cseréltük ki a komplett fékrendszert eladáskor, az az autó értékét nem fogja annyival növelni, mint amennyit ráköltöttünk.

Ennek értelmében az autósok mindig arra törekednek, hogy a lehető leg költségtakarékosabban ússzák meg az új alkatrészek beszerzését. A Ford alkatrészek jó minőségűek, és a márka mindig nagy hangsúlyt fektet a minőségre, ugyanakkor tisztában kell vele lenni, hogy egy gyári alkatrész mindig drágább lesz, mint a bontott vagy felújított változat. De érdemes-e bontott alkatrészt választani a gyári ellenében minden esetben? A Fekmester.hu csapata utánajárt az előnyöknek és a hátrányoknak egyaránt.

Ford Mustang

A gyári ás gyári felújított Ford alkatrészek előnye

Ha Ford autónk van, akkor biztosak lehetünk benne, hogy szinte minden modellhez gyárt a márka gyári alkatrészeket, legyen szó fékrendszerről, lengéscsillapítóról, kuplungról, kormányműről, motoralkatrészekről, olajszűrőről, kipufogóról, hűtő-fűtő alkatrészekről, vagy szélvédőről. A gyári alkatrészek köztudottan drágábbak, ám a minőségükben teljes mértékben biztosak lehetünk, és ha márkaszervizben történik a javítás, akkor sokszor a ki és beszerelés ingyen van. Ráadásul manapság már nemcsak gyári, hanem gyári felújított alkatrészt is választhatunk.

Ilyenkor adja magát a kérdés, hogy mitől jobb egy gyári felújított, mint mondjuk egy után gyártott alkatrész. Az árban nem fogunk nagy eltérést tapasztalni, a minőségben sem biztos, viszont, ha az alkatrész elromlik, akkor már érezhető lesz a különbség. A gyári fejújított alkatrészre ugyanis ugyanaz a garancia érvényes, mint gyári alkatrészekre. Ez azt jelenti, hogy a márkaszervizben ingyen lesz a ki és beszerelés, már ha a garanciánk erre is kiterjed. Az után gyártott alkatrész esetén a szervizköltségek miket terhelnek, a vizsgálat pedig hetekig is eltarthat.

A bontott alkatrészek hátrányairól

A bontott alkatrészek olcsók, ezért is választják sokan ezt a megoldást, a Ford alkatrészek esetében is. A szakértők azt szokták javasolni, hogy a kopó alkatrészekből, mint a szűrő, fék, szíjmeghajtás alkatrészek, nem érdemes a bontóban keresni a megoldást, ám ha egy szűrőházat, fékkonzolt, nagyobb fékegységeket, mint az ABS agrega vagy fékszervót, esetleg a szíjhajtás valamelyik konzolját szeretnénk cserélni, akkor a bontott alkatrész is megfelelő.

Minél kisebb értékű az autónk, és minél magasabb a cserélni kívánt alkatrész költsége, annál inkább fordulunk a bontott alkatrészek felé. Érdemes azonban óvatosnak lenni, hiszen még a Ford alkatrészek esetén is érdemes inkább a gyári vagy gyárilag felújított megoldásban gondolkodni