2022. április 20. | 21:39

A Ferrari eddig a mezőny fölé kerekedett, a Red Bull és a Mercedes azonban aligha nézné szívesen testközelből azt, ahogyan a földbe döngölik őket az olaszok.

A Ferrari ismét verhetetlen lesz?

Leclerc megengedheti magának azt a luxust, hogy ne szerezzen pontot ezen a hétvégén, hiszen még ebben az esetben is biztosan vezetni fogja a pilóták pontversenyét akkor, amikor elhagyja a mezőny Imolát. A Ferrari versenyzője azonban a csapat hazai szurkolói előtt azonban minden bizonnyal nem erre készül.

Leclerc ugyanis toronymagasan a bajnoki cím legnagyobb favoritja, a Ferrari pedig egyértelműen kiemelkedik a többi csapat közül. Leclerc idén háromból két futamot megnyert, az Ausztráliában mutatott dominanciája pedig okkal tölti el bizakodással a Ferrari szurkolóit. Alighanem remek hangulatot fognak varázsolni a rajongók, Leclerc pedig arra hajt, hogy szezonbeli negyedik futamán megsszerezze harmadik győzelmét.

Leclerc a Ferrarival
 Fotó: Depositphotos

Vajon ezúttal is dominálni fog Leclerc és a Ferrari? Sainz képes lesz felvenni a csatát csapattársával?

Képes lesz mindkét Red Bull célba érni?

Bahreinben és Szaúd-Arábiában úgy tűnt, hogy a Ferrari és a Red Bull közel azonos erőt képvisel, Ausztráliában már más volt a helyzet. A Ferrari elképesztően dominánsnak bizonyult, Verstappennek azonban így is meg volt az esélye, hogy 18 pontot szerezzen, ám a második helyről kénytelen volt feladni a versenyt az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt. A címvédő így az eddigi három futamból kettőt fel kellett hogy adjon technikai hiba következtében.

A Red Bullnak komoly problémái vannak a megbízhatóságot illetően, hiszen a szezon első versenyén mindkét autójuk megadta magát, így hatból mindössze háromszor ért célba valamelyik versenygépük. Christian Horner csapatfőnök szerint teljesen más okra vezethető vissza az ausztráliai meghibásodás, mint ami Bahreinben történt, ám ezek a hibák nem férnek bele, ha a bajnoki címért akarnak küzdeni.

Verstappen lemaradása immáron 46 pont Leclerchez képest, ami közel két futamgyőzelemnyi. Ráadásul ha mindez nem volna elég, a Red Bull csupán harmadik a konstruktőrök között. A Mercedes ugyanis bár lassabb autóval rendelkezik, jóval megbízhatóbb.

Kérdés, hogy a Red Bull talál-e gyógyírt a problémáikra, különben hamar elúszhat Verstappen számára a címvédés lehetősége.

Fel tudja venni a kesztyűt a Mercedes a legjobbakkal?

Ahhoz kétség sem férhet, hogy a szezon első három futamán látottak alapján a Ferrari és a Red Bull is a Mercedes előtt jár, ami a nyers tempót illeti. A Mercedes ugyan a kostruktőrök között jelenleg a második, ám a Red Bull ha egy kicsit is megbízhatóbb, akkor világos, hogy a Mercedes előtt járna.

Nagy kérdés, hogy a Mercedes képes lesz-e behozni lemaradását a nyers tempó tekintetében a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest, és ehhez milyen kockázatot hajlandóak vállalni. A megbízhatósággal eddig nem volt gondja Toto Wolfféknak, ám ha reszkíroznak, akkor könnyen lehet, hogy abban a helyzetben találják magukat, mint Christian Hornerék. Ha nem cselekszenek, akkor viszont nem sok esélyük lesz arra, hogy bármelyik versenyzőjükkel is a bajnoki címért vetekedjenek, a konstruktőrök között pedig legfeljebb a harmadik helyre érhetnek oda.

Toto Wolff úgy fogalmazott, a lemaradásuk olyan nagy, hogy mindössze húsz százalék esélyük van arra, hogy idén bajnoki címet nyerjenek, ugyanakkor mivel ez autóverseny, így bármi megtörténhet. Nagyjából kilenc tized a lemaradásuk a csapatfőnök elmondása szerint. A problémáik fő okát a pattogásban látják a Mercedesnél, amellyel a többi csapat is küzd de nem olyan látványosan, mint az ezüst nyilak. Mivel tesztelésre szezon közben nincs lehetőség, a szélcsatorna és a szimulátor használatával csak korlátozottak a Mercedes lehetőségei a fejlesztésre.

Russell a Mercedes volánja mögött
Fotó: Depositphotos

Ha sikerül behozniuk a hátrányukat, egyáltalán nem mindegy, hogy kettő, négy vagy öt futamon belül teszik ezt. Ha Leclerc ügyesen sáfárkodik addig a lehetőségekkel, akkor könnyen lehet, hogy behozhatatlan előnyre tesz szert. Kérdés még, hogy lesz-e feszültség a Mercedes háza táján abból, hogy jelenleg Russell neve mellett szerepel több pont. Russell jelenleg a második, Hamilton viszont csak az ötödik, igaz, a különbség közöttük mindösszesen kilenc egység.

Mi a helyzet a McLarennel?

A McLaren teljesítménye, figyelembe véve azt, hogy a szezon előtti teszteken nem szerepelt túl rosszul a csapat, sokkoló volt Bahreinben. Sokkolóan gyenge. Sem Lando Norrisnak, sem Daniel Ricciardónak nem sikerült pontot szereznie a szezonnyitón, és jobbára a mezőny hátsó szekciójában küzdöttek.

Norris vezeti a McLarent
Fotó: Depositphotos

Szaúd-Arábiában előre lépett a wokingi csapat, Norris hetedik lett. Ausztráliában újabb előrelépést tett a McLaren, mindkét autó bekerült az időmérőn a Q3-ba, a futamon pedig mindkét autójuk a legjobb hatban végzett.

Ez gyors javulás ahhoz képest, ahogyan kezdte az évet a McLaren, ám a pilóták óvatosan nyilatkoztak. Elképzelhető, hogy Melbourne tökéletesen passzolt az autóhoz, ezért tudtak olyan versenyképesek lenni. Kérdés, hogy kizárólag a pálya karakterisztikájának volt köszönhető a McLaren feltámadása, vagy más pályákon is ott tudnak lenni Norrisék a közvetlen élmezőny mögött. Jelenleg a brit istálló a negyedik a konstruktőrök között, de Imolában fény derülhet arra, hogy reális-e ez a pozíció.

Mennyi izgalmat hoz az év első sprintkvalifikációja?

A szezon első három futama izgalmas csatákat hozott, de ezen a hétvége még akciódúsabb lesz. A 2022-es idény során ugyanis először rendeznek sprintkvalifikációt.

Tavaly már három alkalommal került sor sprintkvalifikációra, idén is kísérleteznek vele a szervezők. Pénteken csak egyetlen szabadedzés lesz, majd ugyanezen a napon megrendezik a klasszikus időmérő edzést. Ez azonban csak a sprintkvalifikáció rajtrácsán elfoglalt helyekről dönt. Ugyanakkor annak tekintetében megegyzezés született, hogy hivatalosan azt tekintik a pole pozícióból indulónak, aki a pénteki időmérő edzést megnyeri.

Szombaton tehát jön egyfajta előfutam, a sprintkvalifikáció, amelyet sprintként vagy sprintfutamként is emleget a hazai sajtó. A pénteki időmérő eredménye alapján állnak fel tehát a sprintkvalifikáció előtt a rajtrácsra a pilóták, majd jön egy 21 körös minifutam. Ezen nincs kötelező kerékcsere, így tehát a legnagyobb izgalmak a rajtnál várhatók majd az azt követő körökben. Ezúttal nem csak az első három versenyző kap pontot, mint tavaly, hanem az első nyolc, a tét tehát nagyobb. Az első helyezett nyolc pontot kap, a második hetet, így tovább csökkenő sorrendben, a nyolcadiknak tehát egy egység jár.

Kérdés, hogy ki mennyit kockáztat szombaton, az igazán sok pontot ugyanis vasárnap lehet bezsebelni. A sprintfutam végeredménye határozza meg azt, hogy vasárnap ki honnan indulhat. A vasárnapi futam ezt leszámítva a szokásos menetrend szerint fog zajlani.

Nyitókép: Depositphotos

  • Címkék:
  • F1