2022. április 17. | 09:34

A Talbot-Lago T26C klasszikust a Legendary Motorcar YouTube csatorna társházigazdája, Gary Klutt hajtotta meg.

Napjaink Forma-1-es autói 1000 lóerő feletti teljesítményre, valamint 300 km/h-nál nagyobb végsebességre képesek. A hőskorban, a kezdetek kezdetén még egészen más viszonyok uralkodtak. A következő sorokban egy 1948-as Talbot-Lago T26C F1-es autó bemutatására kerül sor, melyet a Legendary Motorcar YouTube csatorna egyik tartalomkészítője, Gary Klutt vezethetett egy kanadai versenypályán.

A szóban forgó autó az 1948-as Monacói Nagydíjon debütált. Összesen négy szezonon keresztül szolgálta a francia Pierre Levegh F1-es versenyzőt, majd egészen 1954-ig tagja volt a mezőnynek. A ritka példány tulajdonosa, Denis Bigioni az elején a sebességváltás különleges metódusát magyarázza el. Ezekben az autókban a pilóták természetesen még lábbal kuplungoltak. A T26C a többi autóhoz képest alacsonyabb, 200 lóerős teljesítménnyel rendelkezett, ám ezt a hiányosságát jobb fogyasztási és megbízhatósági tulajdonságokkal ellensúlyozta.

1957-ben Otto Zipper vásárolta meg a T26C modellt, így került az autó az Egyesült Államokba. Következő tulajdonosa Briggs Cunningham, kaliforniai múzeumigazgató lett, a legendás jármű az ő gondozásában volt közel 40 évig, amíg Denis Bigioni meg nem vásárolta tőle.

A Talbot-Lago versenyautójában még mindig az eredeti, 4,5 literes sorhatos motor dolgozik, a festésen, illetve az alkatrészek többségén sem változtattak. Közel 75 év távlatából nem csoda, hogy itt-ott már megrágta az idő vasfoga, a motorban olajszivárgási problémák léptek fel, ám ez csak nagyobb tempónál észlelhető.

  • Címkék:
  • F1