2022. március 04. | 11:42

Igen érdekes szolgáltatást kínál az ügyfeleknek a bajor cég.

A koronavírus-járvány megváltoztatta az életünket, az új autók esetében is egyre megszokottabb az, hogy a vásárlás az online térben zajlik. A kiterjesztett valóság (augmented reality, röviden AR) és az ahhoz kapcsolódó technológiák segítségével a vásárlók a számítógépük előtt ülve járhatnák körbe az adott márka legújabb modelljeit, be sem kéne menniük a márkakereskedésbe. A legújabb autógyártó, amely felkarolta a technológiát, a BMW, amely tovább forradalmasíthatja az autóvásárlás élményét.

A BMW iX M60 utastere
Fotó: BMW

A BMW által kínált szolgáltatás alapvetően egyenértékű lenne egy virtuális sétával, a bajor cég azonban egy lépéssel tovább megy és megengedi az ügyfelek számára, hogy felfedezzék a járműveket. Az alkalmazás lehetővé tesz némi interakciót, az ajtókat például nyitni és zárni is lehet, de még a külső festékszín megváltoztatására is van lehetőség.

A német autógyártó a Google Clouddal közösen dolgozott a projekten, amely fotórealisztikus élményt nyújt a felhasználóknak, akik egészen közelről vizsgálhatják meg az utastér minden egyes négyzetcentiméterét. A járművek megtekintéséhez először is le kell tölteni a megfelelő applikációt az Android vagy iOS készülékre, utána pedig el kell látogatni a bmwusa.com oldalra (tehát a felhívás most leginkább az amerikai vásárlóknak szól). A felhasználók ott találnak egy linket, amely elvezeti őket a kiterjesztett valóságba.

BMW iX M60 oldalról
Fotó: BMW

Ez a megközelítés interaktív és újszerű módot kínál az ügyfeleknek arra, hogy a tesztvezetés előtt közelebbi kapcsolatba kerüljenek a kiszemelt autóval anélkül, hogy a háttérben nyomuló értékesítési munkatárs nyomást gyakorolna rájuk. Az AR-élményt nyitásként két elektromos autóval köti össze a BMW, amelyek hamarosan piacra kerülnek az Egyesült Államokban. Az egyik az iX, a márka új zászlóshajója, a másik pedig az i4 Gran Coupé szedán.