2022. február 07. | 14:44

Újabb érdekes videó készült a Garage 54 műhelyében.

Az autók esetében az aktív aerodinamika koncepciójának alkalmazása távolról sem számít egy újkeletű dolognak. Az egyik első modell, amelyik elkezdte használni, az 1986-os Porsche 959-es volt. Több mint 35 év elteltével már olyan autók állnak rendelkezésre, mint a Zenvo TSR-S, amelynek hátsó szárnya folyamatosan változtatja a pozícióját a kanyarokban, hogy a lehető legoptimálisabb mennyiségű leszorítóerőt legyen képes az autó rendelkezésére bocsátani.

Az aktív aerodinamika nemcsak arra jó, hogy minél nagyobb kanyarsebességet tegyen lehetővé. Abban is segít, hogy az autó hatékonyabban és gyorsabban tudjon megállni, ahogy azt a Bugatti Veyron és Chiron esetében is láthatjuk. Ezek általában az autó hátulján találhatók, vagy adott esetben a hátsó szárny szolgáltatja a megnövelt fékhatást, ám a Garage 54 YouTube-csatorna úgy érezte, ezek a megoldások túlságosan kicsik. 

Ebben az esetben a kérdés az, vajon egy 1600-as Lada teteje kellően hatényok tudna lenni? Nos, a Garage 54 legénysége előkapta a körfűrészt, a hegesztőgépet és néhány hidraulikus emelőt, hogy kiderítse.

Ami a szokatlan rendszer hatékonyságát illeti, a fékezési tesztek bizonyos szempontból sikeresnek tekinthetők. Azonban fennáll annak a veszélye, hogy nagyobb sebességnél a tető egyszerűen hátracsuklik. Ahogy ez a videóban is előfordult. Ennek ellenére Vlagyiszlav azt mondja, hogy a csapat még nem végzett ezzel a kísérlettel, kissé módosítanak a megvalósításon, és várhatóan hamarosan új megközelítésből láthatjuk majd a tetővel fékező Ladát.

Ha érdekel, ahogy nem szétbarmolnak, hanem felépítenek restaurált Ladát, akkor nézd meg az alábbi videót is!