2022. február 04. | 08:44

A védtelen balra kanyarodás a legnehezebb feladatnak számít az önvezető rendszerek számára. 

Ahogy arról már mi is beszámoltunk, a Teslák esetében elérhetővé vált az „assertive” vezetési mód, amely lehetőséget teremt az autó számára, hogy adott esetben ne álljon meg a STOP táblánál, sokkal kisebb követési távolságot tartson, gyakrabban váltson sávot vagy ne tegyen eleget a jobbra tartási kötelezettségnek – vagyis sokkal vakmerőbben és adott esetben veszélyesebben közlekedjen.

A most következő videóban is egy hasonló manővert láthatunk, amellyel kapcsolatban a Tesla Full Self-Driving (FSD) Beta szoftverét tesztelő sofőr csak annyit tudott mondani, ez volt a „legvakmerőbb” dolog, amit valaha megtapasztalt a kaliforniai cég technológiájának használata közben.

A Tesla Chauffer YouTube-csatorna felvételén az látható, ahogy az FSD Beta rendszernek egy védtelen balra kanyarodást (amikor a kereszteződésben egy olyan útra kanyarodsz rá, ahol a keresztező forgalomnak elsőbbsége van veled szemben) kell teljesítenie, ami az egyik legnehezebb feladatnak számít az önvezető technológiák esetében.

Számos FSD Betát tesztelő vezető kimondottan keresi az ilyen szituációkat, hogy felvételeket oszthasson meg arról, hogyan fejlődik a technológia az egyes szoftverfrissítésekkel. Ebben az esetben azonban tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Tesla útját csaknem elzárja egy álló kocsisor.

Tesla Model 3

Ahogy az a videóban is látható, az autó - amely az FSD Beta segítségével közlekedik - elindul az útját elálló autók között megnyíló rés felé. A sofőr reakciójából egyértelműen kitűnik, hogy valószínűleg komolyan aggódik amiatt, hogy az autó nem lesz képes megfelelően végrehajtani a manővert. Ennek ellenére nem avatkozik közbe és hagyja, hogy a rendszer folytassa, amit megkezdett.

A Tesla besurran az előtte álló autók közötti helyre és sikeresen teljesíti a balra kanyarodást, mindezt úgy, hogy balról és jobbról is érkezhetnek az útját keresztező járművek. 

Bár tény, hogy a sofőrt lenyűgözte, ahogy az FSD Beta megoldotta a konkrét helyzetet az adott körülmények között, ám mivel a technológia még távolról sem nevezhető kiforrottnak, így ez az eset még nem jelenti azt, hogy a hasonló szituációkban is ugyanígy fog működni a jövőben. Ne feledjük, ez még egy tesztelés alatt álló, folyamatosan fejlesztett, 2-es szitű önvezető rendszer, amely egy kezdeti lépésnek számít csupán a teljes autonómia elérése felé vezető úton.