2020. november 13. | 08:18

A mesterséges intelligencia odafigyel a vezetőjére, a kanyarokra és még az elé kerülő akadályokra is.

A Toyota utoljára 2018-ban jelentkezett a Crown széria 15. generációjával, ami a márka legrégebben futó modellje. A mostani generációnak a járművek és a közlekedési infrastruktúra kapcsolatában voltak sikerei, most pedig újabb vezetést támogató rendszerek kerülnek a modellbe, amely egy belpiacos autónak minősül.

A Toyota Safety Sense csomag kiegészítéseibe beletartoznak a vezető viselkedését figyelő rendszerek is, amelyek például a sofőr rosszulléte következtében észlelik az egészségügyi vészhelyzetet és fokozatosan lassítva az autót, szépen megállítják azt. Eközben a rendszer természetesen a sávjában tartja az autót. A mesterséges intelligencia is aktívan kiveszi a részét az autó vezérléséből, hiszen bekapcsolt tempomat esetén kiszámolja a kanyar ívét és ahhoz igazítva mérsékeli a sebességet.

A gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő PCS rendszer képes észrevenni a szemből érkező, a Crown útjába bekanyarodni készülő járművet is, illetve az úttesten átkelő gyalogosokat. Továbbá megtalálható benne az a funkció is, amely a véletlen gyorsítást akadályozza meg, amikor az ember véletlenül rossz pedált nyom meg, továbbá aktív kormányzással segít elkerülni a jármű útjába kerülő váratlan akadályokat.

Ezek többsége jelenleg még nem elérhetők Európában, ám a Toyota ugyanarra a padlólemezre építette a Crown modellt, mint a már decemberben bemutatott második generációs, hidrogén-üzemanyagcellás Mirai szedánt. 

Amennyiben érdekelnek a Toyota modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.