2020. november 04. | 10:05

Vittorio Marzotto egy ugyanilyen modellel nyerte meg az 1952-es Monacói Nagydíjat.

Az RM-Sotheby's aukciósház elárverezte Najeeb Khan káprázatos autógyűjteményét. A hihetetlen gazdag és sokszínű kollekció értékét 35 és 40 millió dollár közé lőtték be a becsüsök, több mint 240 szemkápráztató gépjármű került kalapács alá. Az árveréseken végül 44 385 420 dollár (aktuális árfolyamon durván 138 milliárd forint) jött össze az eladásokból, a végösszeg tehát bőven meghaladta a várakozásokat. A kocsik iránt nagy volt az érdeklődés, 53 országból összesen 2500 licitáló mutatott heves érdeklődést a ritkaságszámba menő négykerekűek iránt.

Khant tavaly vádolták meg azzal, hogy több millió dolláros kárt okozott egy banknak és más egyéb vállalkozásoknak különféle számlacsalások elkövetésével. Az Interlogic Outsourcing bérszámfejtő cég korábbi vezérigazgatója a botrány kirobbanása után lemondott posztjáról és magáncsődöt jelentett. Az egykori milliomos úgy döntött, pénzzé teszi a vagyontárgyait, hogy valamiképp csökkenteni tudja a 100 millió dollárra becsült adósságát.

Nyolc autó több mint egymillió dollárért kelt el, köztük volt az a Ferrari 225 S Berlinetta retró versenyautó is, amit 1952-ben építettek az olaszok. Ebből a Ferrariből mindössze 21 példány készült. A 225 S Berlinetta nem akármilyen múlttal rendelkezik: ez a kocsi második lett az 1952-es casablancai 12 órás versenyen, Vittorio Marzotto pedig egy ugyanilyen modellel nyerte meg az 1952-es Monacói Nagydíjat. A Khan tulajdonában lévé Berlinettáért (a 21 elkészült darabból ez az ötödik legkorábban elkészült jármű) 2 810 000 dollárt, aktuális árfolyamon számítva 871 millió forintot fizetett valaki.

Mindenképp szót kell ejteni az 1955-ben gyártott Cooper-Jaguar T38 Mk II-ről, amiért majdnem 2 millió dollárt szurkolt le egy licitáló. Ebből a kocsiból mindössze három darab készült. Az 1953-as Fiat 8V Supersonic Ghiából csupán egyetlen darab létezik a világon, érte 2 millió dollárt fizetett egy dúsgazdag emberke. Az 1957-es Jaguar XKSS 1,9 millió dollárért, az 1963-as Jaguar E-Type Lightweight 1,7 millió dollárért, míg az 1955-ös Jaguar D-Type 1,3 millió dollárért talált új gazdára.

Sokan álmodoztak az 1955-ös Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing” megszerzéséről, ami végül 1,5 millió dollárért cserébe vándorolt egy pénzben nem szűkölködő gyűjtőhöz. A gyönyörűen felújított 1969-es Lamborghini Miura P400 S kicsivel több mint egymillió dollárért kelt el, az 1967-es Toyota 2000GT pedig 912 500 dollárral kurtította meg egy autóimádó személy vagyonát.