2020. június 04. | 12:35

Az új mild hibrid hajtáslánccal szerelt modellek még júniusban a magyarországi kereskedésekbe kerülnek.

Szerda délelőtt, egy online sajtótájékoztatón számolt be a Suzuki magyarországi csapata az aktuális hírekről. Többek között kiderült, hogy a 2016 óta gyártásban lévő Ignis második generációjának ráncfelvarrott példányai még ebben a hónapban megérkeznek. A kissé Vitarásra szabott hűtőmaszk mögött a korábbi benzinmotor frissített egysége található, a lágyhibrid hajtáslánc akksija pedig már 10 Ah-t tud. Ez az árán is meglátszik, mivel 500 000-rel drágább elődjénél, a belépőszintű modell már 3,9 millió forinttól elérhető, a full extrás pedig 5,3 millió forintért lehet a tied. Az erőforrás mellett az egyediséget is meg kell fizetni, ugyanis a metál fényezés felára 110 ezerről 130 ezer forintra, míg a kéttónusú fényezés ára 160 ezerről 200 ezerre nőtt.

A fent olvasott dolgok nagy részét az új Swift is megkapja majd, viszont azt még nem tudni, hogy mikor érkezik hazánkba és mennyit kérnek majd el érte. A gyártó egyelőre nem akar 48 V-ra áttérni a kisebb, 12 V rendszerről, mivel így is meg tudnak felelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak.

A hazai értékesítés nagy részét a nemrégiben debütáló 48 V-os Vitara és SX4 S-Cross teszi ki, a maguk 44, illetve 43 %-os piaci lefedettséggel. Az említett Swift az értékesítés 7 %-át, míg az Ignis 3 %-át teszi ki. A Jimny sajnos nem felel meg az európai kvótáknak, így éppen kivonás alatt áll, ez nem nagy érvágás a hazai piacnak, mivel csupán az 1%-át teszi ki, a Swift Sportból évente 20-30 darabot értékesítenek csupán, ez pedig még ezt a minimális számot sem éri el.

A 2020-as év elég nehezen indult, januárban 324, februárban 710, míg márciusban már 1282 darab autót értékesítettek, a koronavírusnak köszönhetően ez az adat áprilisban 399 darabra esett vissza. Májusban már elkezdett éledezni a piac, így a 697 eladott új Suzuki bizakodásra ad okot.

Az év első 5 hónapjának adatai alapján a Suzuki elveszítette piacvezető szerepét, és csak az 5. helyen áll, a Toyota, a VW, a Dacia és a Škoda után. A vezetőség bízik abban, hogy év végére sikerül visszaszerezni a vezető szerepüket.