2020. január 07. | 13:53

Mesterséges intelligenciával működik az új rendszer.

Az elmúlt évtizedekben hatalmasat fejlődött az autóipari technológia, az elektromos berendezések pedig még ezek között is a leglátványosabb dolgokat mutatták fel. Elég csak a különböző biztonsági berendezésekre, vagy a részlegesen önvezető technológiákra gondolni. A Bosch mérnökeinek azonban furcsa volt, hogy némelyik elem nem fejlődött túlzottan nagyot, sőt, az egyik alkatrész az autókban való megjelenése óta szinte ugyan úgy működik: ez pedig nem más, mint a napellenző.

A fejlesztők arra a problémára figyeltek fel, hogy a napellenző használatakor korlátozott a forgalomra való rálátás, hiszen elfoglal a szélvédőből egy részt az árnyékoló. Ezt kiküszöbölve dolgozták ki a Virtual Visor technológiát, melynek fő eleme egy átlátszó LCD panel. A sofőr arcát egy kamerával figyeli, a rendszerben dolgozó mesterséges intelligencia pedig detektálja egy szoftver segítségével a napfényt a vezető arcán. Az algoritmus pikkpakk megmondja, ha a sofőr szemébe süt a nap, ilyenkor pedig az átlátszó napellenző megfelelő részeit elsötétíti a rendszer. Ezzel egyidőben a „virtuális napellenző” többi része továbbra is átlátszó marad, így kisebb lesz a kitakart terület.

A Bosch újítását a 2020-as CES-en mutatják be Las Vegasban, amely ráadásul egy innovációs díjat is bezsebelt az eseményen. Az autógyártókkal már tárgyalnak a technológia lehetséges bevezetéséről, ám azt azonban még nem tudni, hogy ha lesz a dologból valami, akkor mikor találkozhatnak az autósok ezzel a napellenzővel a szériagyártású járművekben.