2017. október 19. | 15:33

A nyitónapon kilátogattunk a Hungexpohoz, hogy lássuk, milyen is az Automotive, ami nemcsak Magyarország, de egyben a régió legnagyobb autótechnikai expója

Nyilván egy hónappal a Frankfurti Autószalon után nem vártuk, hogy letaglóz minket a látvány; itt nem mutattak be 1000 LE-s csodákat, de a technológiai újdonságokból azért kaphattunk. A 9 órakor tartott megnyitón először Ganczer Gábor, a HUNGEXPO Zrt. vezérigazgatója beszélt, kiemelve, hogy 12 ország 215 kiállítója van jelen a kiállításon, amire már az előző évben is 10 ezer ember volt kíváncsi.
Az Automotive Expon nem az autókon van a hangsúly, de a nálunk termelő autógyárak kihozták 1-2 modelljüket

Ganczer közvetlen módon szólt az egybegyűltekhez, elmesélte, hogy az immár 5. alkalommal megrendezett Automotive az ő ötletéből pattant ki, hogy aztán végül a kormányzati- és vállalati-szektor támogatásával nőhessen ekkorára.
„Majd megkérdezem Joe-t.” – idézte Henry Fordot, aki akkor Galamb Józsefre célzott ezzel.
„Joe” után röviden taglalta, mennyi mindent is tettünk mi, magyarok azért, hogy az autógyártás és a járműtechnológia ott tarthasson, ahol ma is, ezek után átadta a szót Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek is. Akármilyen kormánya is legyen Magyarországnak, persze mindegyik azt szereti hangoztatni, hogy ők mennyit tettek a gazdaságért, de az tény, hogy az autógyártás az utóbbi években az egyik legjelentősebb ágazattá vált Magyarországon.
A kecskeméti Mercedes-Benz a Silver Arrow tanulmányautójukat is elhozta, de csak dizájnelemként

Varga Mihály Ganczerrel ellentétben színes történetek helyett számokkal bombázta a közönséget, de legalább megtudhattuk, hogy a magyar autógyártás tavaly 20%-át adta az exportnak, miközben 2010 óta megkétszerezte a gyártókapacitását, miközben 168 ezer embernek ad munkát. Ha a járműgyártás került eddig szóba, maximum annyi kritikát lehetett felhozni ennek kapcsán, hogy túl sok hozzáadott értéket nem adunk az autókhoz, nem veszünk részt a fejlesztésekben, így sokkal inkább összeszerelő műhelyként működünk. Viszont elkezdtük megtenni az első lépéseket az irányba, hogy egészségesebb legyen a járműgyártás szerkezete azáltal, hogy a 2020-ig megépülő zalaegerszegi tesztpályán a világon egyedülálló körülmények között tesztelhetik majd a gyártók az autóikat. A tesztpályát már elkezdték építeni, az első fázis 2018-ig tart, a második fázik 2020-ig, összesen 42 milliárd forintból valósul meg. De nem akarom lelőni a poént, a zalaegerszegi tesztpálya lesz olyan különleges, hogy külön cikket érdemeljen meg.
Az Automotive Expo megnyitó végén az ilyenkor protokolláris csoportkép se maradhatott el, kiegészülve már a V4 országok meghatározó gazdaságpolitikusaival

De szóba került Varga Mihály részéről a Jedlik Ányos Klaszter (JÁK), ami az e-mobilitás terjesztéséért felel, valamint hogy a 20 db elektromos buszt vásárol a BKK. Ez utóbbinál a szándékot értékelem, mert hol máshol lehetne jobban hasznosítani az elektromos járművek technológiáját, mint a városi közlekedésben. De hogy érezhető hatással legyen a közlekedésre, levegőminőségre, 20 darabnál sokkal több kell! Úgyhogy hajrá, ne törjön meg a lendület! Elmondta továbbá, hogy a napokban döntött a tatabányai közgyűlés is arról, hogy elektromos buszokat szereznek, így végre nem csak a fővárosban jelennek meg a fejlesztések.