Társszerző: Hajas Imelda
A vadiúj Clio majd csak a 2019-es évben csap le az utakra, ám a nagy kíváncsiságra való tekintettel most nyerhetsz egy kis betekintést a „kulisszák” mögé. A már megszokott módon igyekeztek
álcázni az autót, viszont a matricán át kissé láthatóvá vált egy-két dolog.
Könnyen észrevehető, hogy az új Clio elöl lényegesen karcsúbb fényszórókkal rendelkezik, mint korábban. Olyan is, mintha egy kicsit C-alakba görbülnének azok a végek, akárcsak a
Mégane, vagy a Talisman esetében. Az ötajtós hatchback alakját tekintve maradtak a jól megszokott pici, csinos, nőies formánál, a csomagtartó pedig mintha az eddiginél eggyel szögletesebbre sikeredett volna.
Jean-Christophe, a Renault Europe elnöke elmondta, hogy az ötödik generációs Clio lényegesen több technológiával fog rendelkezni, mint elődjei. Azonban sajnálatos módon az
önvezetésre ez a modell sem lesz alkalmas, de ez egy ilyen kisautótól egyelőre nem elvárás.
A vadonatúj Renault Clio alapja ezúttal a
CMF-B architektúra lesz, mely közös például az
új Nissan Leaf platformjával. Mindez hatékonyan fog hozzájárulni a termelési költségekhez, hiszen így nem kell majd folyamatosan új platformokat gyártani minden érkező modellhez. Ha már szó esett a technológiáról, akkor egy biztos: a kis benzines motor ezúttal egy 48V-os hibrid hajtáslánccal fog párosulni, ami rendkívül különlegessé fogja varázsolni a kis Clio-t. Ezenkívül elérhető lesz még turbós 0,9 literes háromhengeres, valamint az új 1,3 literes egységekkel együtt.
Fentebb szó esett az önvezetésről, amire bár nem lesz kapacitása a járműnek, de ugyanakkor rendelkezni fog egy úgynevezett
2-es szintű autonóm technológiával. Ez azt jelenti, hogy az új Renault képes lesz automatikusan kontrollálni az autó sebességét illetve a kormányzást, ám annak ellenére a sofőr mégis mindig rajta kell tartsa kezeit a kormányon. A Renault és a Nissan szövetsége is ehhez kapcsolódik, ugyanis ezen hardverek és szoftverek nagy része meg lesz osztva a legújabb Nissan Leaf elektromos autóval.
Forrás: