Felhagy a Porsche a dízelmotoros autók gyártásával, a jövőben csak a benzines és hibrid erőforrásokra koncentrál.

Kilenc évvel az első dízelmotorral szerelt Porsche Cayenne megjelenése után a bajor autógyártó kiszáll a dízeles autók piacáról. A Porsche számára a dízel technológia soha nem volt prioritás, ráadásul az utóbbi időben – főleg a Volkswagen botrányt követően –a vásárlók is látványosan elfordultak a technológiától.
A 2009-es Cayenne volt az első dízeles Porsche modell

A 2017-ben eladott 11 ezer darab Panamerának például csak 15 százaléka volt dízel, miközben a benzines és a hibridek aránya 35, illetve 55 százalék volt. Skandináviában még brutálisabbak arányok, a hibrid Panamerák részesedése ott elérheti a 90 százalékot, különösen azokban a régiókban, ahol kormányzati ösztönzőkkel teszik olcsóbbá az ilyen autókat. Más modelleknél is hasonló egyébként az arány, vagyis a cég összes eladásinak csak 15 százaléka dízel. Érdekes adat, hogy a két nagy német rivális, a BMW és az Audi esetében teljesen más a helyzet, az előbbinél az értékesített autók 35 százalékát dízel erőforrás hajtja, míg az Audinál kétharmados ugyanez az arány. Hogy a dízelek száműzése végleges-e, azt nem tudni, legalábbis Oliver Blume, a sportautógyártó vezérigazgatója szerint minden attól függ, hogy a vásárlók részéről lesz-e ezek iránt igény valamikor. A Porsche maga soha nem gyártott dízelmotorokat, azokat a Volkswagen-csoportból szerezte be, vagyis a döntés miatt nem kell átszervezni a gyártást, leépíteni üzemeket. A döntés abból a szempontból viszont mindenképp jelzés értékű, hogy a németek már tavaly leálltak a dízelekhez kapcsolódó kutatás-fejlesztéssel, helyette a hibrid és a teljes elektromos hajtás fejlesztésére fordítják erőforrásaikat.
A Mission E lehet a Porsche majdani elektromos autóinak alapja

Ennek eredményei lesznek a 2019-re várható Porsche 992 és 911 modellek hibrid változatai is. Persze kell is az innováció ahhoz, hogy a Porsche tartani tudja ambiciózus értékesítési terveit, hiszen a rekordnak számító tavalyi, 238 ezer darabos eladást 2025-ig minden évben 5 százalékos ugrásokkal szeretnék felülteljesíteni. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha beszállnak a felső kategóriás elektromos autók piacára, ahol a Mission E modell lehet az első járművük. Ha a kereslet a mostani ütemben nő továbbra, akkor a Mission E alapjaira épülő elektromos Macan SUV is rövid időn belül megszülethet. Forrás: