2018. február 21. | 21:51

Söpörd le a padlást, kutasd át a rég nem használd kabátod zsebeit! A Porsche egyik ikonikus, legendás versenyautója ugyanis eladósorba került, úgyhogy szerezz pénzt, de hamar!

Ez nem csak egy versenyautó, hanem a Porsche történelmének egy jelentős darabja: hatalmas szárnyak, tekintélyt parancsoló méret és sebesség; egy 911-es behemót, mely új színt hozott a játékba. Természetesen az 1974-es 911RSR 2.1 Turbóról van szó.

Az RSR egy igazi mérföldkő volt a Porsche történetében. Ez volt az első turbófeltöltős 911-es, amely részt vett az 1974-es, Group 5 versenyein, és összetettben második helyen végzett a Le Mans-i 24 órás autóversenyen. Egyszerűen csodálatos. Talán azért is, mert igazából egy mutáns 911-esről van szó. Hatalmas hátsó szárny – feketére festve – kezdetleges aerodinamika, és még sorolhatnám. Tulajdonképpen az autó hihetetlenül csodálatos.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előreírásainak megfelelve a Porsche nem építhetett 3000 köbcentisnél nagyobb motort az autóba, így maradt egy 2,14 literes hathengeres változat, amibe később beszerelték a KKK turbófeltöltőt.

Látható, hogy az RSR az autóversenyzés egy olyan időszakában született, melyben semmi nem állhatott a fejlődés útjába, és hatalmas költségvetésből dolgozhattak. A korszak legkiválóbb alapanyagait használták fel: a motor forgattyúháza csillogó magnéziumból készült, további jellemzők: fényezett titánium hajtórudak, nagykapacitású olajpumpák, duplagyertyás gyújtás, a Bosch mechanikus üzemanyag-befecskendezője, valamint nátriumhűtésű szívószelepek. Erős összeállítás. Egészen pontosan 500 lóerős (1974-ben), melyhez tartozik egy ötsebességes váltó, egy 80 százalékos záró differenciálzár, valamint a 917-típusú féltengelyek, a hosszabb élettartam miatt.

Ami a karosszériát illeti, a súlycsökkentés szempontjából jelentős változtatásokat kellett eszközölni. A torziós rudas felfüggesztést felváltotta egy alumínium lengőkar, drága titánium spirálrugó, Bilstein lengéscsillapítók és feszítőkarok, mellyel 30 kilogramot sikerült megspórolni.

A belső tér tekintetében eléggé kezdetlegesnek mondható. Mindent kidobtak, ami nem volt szükséges, leszámítva a könnyűsúlyú alumínium bukókeretet és egy állítható teljesítménynövelő gombot. A fokozat a bátorságodon múlik. A Le Mans-i verseny teljesítése érdekében egy masszív, 120 literes üzemanyagtankot helyeztek az ülés mögé (imádni valóak a hetvenes évek biztonsági előírásai).
Az RSR Turbóból mindössze négy darabot gyártottak. Ez az R13-mas volt a legsikeresebb. Csodálatosan eredeti, az ő igazi Martini&Rossi színösszeállításában valóban patinásnak mondható.

Annak, aki szeretné megkaparintani, körülbelül 6 millió fontot, azaz 2,1 milliárd forintot kell leperkálnia a Gooding&Co árverésén, melynek helyszíne az Amelia Island lesz, időpontja pedig 2018. március 9.

Ha rendelkezel némi Bitcoin álománnyal, válts be gyorsan valódi pénzre, a Porsche ajánlatánál jobb üzletet ugyanis nem köthetsz.

Forrás: Top Gear