2018. július 20. | 12:02

Johnny Ngo módosított masináján, a Lotus Elise-en egyáltalán nem fog a kor! Így is tud kinézni egy 12 éves roadster!

Lotus: Ezt a szót meghallva nem biztos, hogy egyből az angol sportautómárka jut eszedbe, viszont ez egy jó dolog, hiszen a márka rendkívül népszerűnek mondhatja magát annak ellenére, hogy hírnevük nem „tömegautók” gyártása végett terjedt el az egész világon.

A Lotus márka kitalálója és megtestesítője Anthony Colin Bruce Chapman autóversenyző volt, 1952-ben. Két évvel később a vállalatból kivált a Team Lotus, ami 1994-ig aktív résztvevőjévé vált a Forma-1-es világnak. Az autógyártó jelenlegi modelljei közé az Exige, az Evora, a 3-Eleven, illetve az Elise tartoznak, utóbbiból egy példányt Johnny Ngo épített át nagy lelkesedéssel.

Vannak tunerek, akik úgy módosítanak, építgetnek át autókat, hogy nincsen azzal kapcsolatban előzetes tudásuk vagy éppen tapasztalatuk. Két lehetőség van: vagy balul sül el a dolog, vagy nagyon extrán!

Johnny Ngo különbözik ezektől az eljárásoktól, korábbi referenciái közt szerepel egy egyedi, sárga fényezésű Toyota Celica GTS, melyet Bumble Bee Cali névre keresztelt és mellyel elég sok díjat be is zsebelt. Annyira komolyra sikeredett a járgány, hogy egy játék cég megalkotta a Celica kicsinyített mását! Ez aztán a megtiszteltetés!

Ngo a japán masina után nem csupán egy egyedi és szemet gyönyörködtető gépet szeretett volna építeni, hanem valami olyat, amire alap esetben nem gondolnának tuningautóként az emberek. Hogy a menőség-faktort tovább fokozza, nagyban közrejátszik az is, hogy szinte az egész folyamat a saját garázsában játszódott le.

A 2006-os évjáratú, lassan kamaszkorba lépő Elise átépítése több, mint 8 hónapot, valamint rengeteg pénzt és energiát vett igénybe. Gyakorlatilag szinte mindent egyedül csinált az autón, a body kittől az hangrendszerig.

„A PBJ Lotus (peanut butter and jelly) elnevezésnek több oka is van: az építés során szűkös volt az idő, illetve a rendelkezésemre álló pénzösszeg is. Amit megengedhettem magamnak abban az időben, hogy egyek, az a mogyoróvajas-lekváros szendvics volt. Emellett az autó Indigókék fényezése és az arany színű kerekek bizonyos megvilágításban hasonlítanak a mogyoróvajhoz, szóval az autó gyakorlatilag elnevezte saját magát.” – tette hozzá a tuner.

Amint Ngo végzett az elsődleges munkálatokkal az autón, kaliforniai garázsából Washingtonba lett szállítva a gép, a Phantasy Kolors műhelyébe. Az Indigó alapra az Elise ott megkapta a BASF R-M Candy Teal fényezést.

Hatalmas szárnyat kapott hátsójára a Lotus, emellett GT3 tükröket és egy splittert előre, ezek mindegyike karbonból készült az APR Performance kezei között. Az állítható lengéscsillapítással fejlesztett felfüggesztésrendszer a BC Racingtől lett beszerezve, a nagy feladat már csak az volt, hogy Ngo megfelelő kerekeket és abroncsokat találjon az autóra.

A választása végül elöl-hátul különböző méretű Klassen ID felnikre esett, 18x8-as és 19x10.5-ös méretekben. A mogyoróvaj színű kerekeken Toyo T1 Sport abroncsok feszülnek, 245/35 R18-as, illetve 285/30 R19-es nagyságukkal. Kimagaslóan nagy teljesítményének, a 461 lóerőnek és a 436 Nm-es nyomatéknak köszönhetően a Rotorától szerzett Street Challenge fékrendszert szerelték a kocsi alá, nagyított, 328 mm-es tárcsákkal, hogy a lassulással még véletlenül se legyen gond!

Ngo a gyárinál egy kicsivel több erőre vágyott az 1,8 literes Toyota 2ZZ-GE erőforrást illetően, így hát bepakolt egy GTX3076R turbót a motortérbe. Az ilyen turbófeltöltéses megoldásoknál mindig figyelembe kell venni az üzemanyag rendszert, Ngo ennek érdekében telepített egy AEM E85 320-lph üzemanyag-szivattyút.

A beltérben szintén szükség volt némi átalakításra ahhoz, hogy az hangrendszert megfelelően tudják telepíteni. Az első ülések mögé lett behelyezve az arany színű roll-bar, valamint a JL Audio 13TW5V2 13 hüvelykes mélynyomó.