Az F-Pace a Jaguar első szabadidő-autójaként jelent meg, őt azóta az E-Pace és a teljesen elektromos I-Pace követte. Külleme még mindig tekintélyt parancsoló, V6-os dízel erőforrása pedig igazán atletikussá varázsolja a sportos felmenőkkel rendelkező SUV-t!
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Tágas utastér
Élményszámba menő vezethetőség
Erős motor
Hátrányok
Lassú fedélzeti rendszer
Gondatlan belső részletek
Hangos karosszéria
A tesztautót a PannonHandel Zrt. biztosította – https://www.pannonhandel.eu/
Nem is olyan rég az Alfa Romeo Stelviót veséztem ki, most egy hozzá vezetési élményben hasonló Jaguar következik. Az 1922 óta létező márka eleinte motorkerékpár-oldalkocsikat gyártott, 1935-ra nagy teljesítményű modelleket is bemutattak, 1989-től 2008-ig a Ford Motor Company tulajdonolta, később a indiai TATA vásárolta fel. A fennmaradás érdekében az angoloknak is a jól megszokott, szabadidő-autós receptre kellett hagyatkozniuk, igaz a Land Rovernek már régóta vannak valódi terepjáró képességekkel megáldott járművei.
Jaguar F-Pace – SUV, nagymacskás köntösben
A Jaguar F-Pace piacra kerülésének idején nemigen volt méreteit tekintve azonos riválisa, még a Land Rover palettáját tekintve sem, aztán 2017-ben érkezett a Velar, amihez talán a legközelebb áll. Sokan, sokféle autóhoz hasonlították már, legtöbbször az X4, X6 kettőshöz vagy akár az Audi Q5-höz, sőt a Skoda Kodiaq 2791 milliméteres tengelytávja és 4706 milliméteres hossza is azért közel áll az F-Pace 2871-es tengelytávjához, 4731 millis hosszához.

Jaguar F-Pace – Fura részletek a kabinban
A meggyőző külső után izgatottan vártam, hogy mit nyújt belülről a nagymacska, bár az XF-fel voltak negatív tapasztalataim előzőleg. És bizony feltűntek itt az összeszerelés kiegyensúlyozatlanságai, kezdve a kusza varrásokkal és a kellemetlenül kemény műanyagokkal, bár utóbbiak szerencsére csak kis részben tűntek fel az ajtókárpitokon. A gombok kapcsolási érzete sem kimagasló, látni azért, hogy igyekeztek igényesen összetenni a dolgokat, de jócskán elmarad a nívó a német prémium konkurensektől. És mikor már megbékéltem ezzel, friss levegőt szerettem volna beengedni: az ablakemelő kapcsolók az ajtók tetején?! Teljes kiégés.


Jaguar F-Pace – Nagy dízellel járhatsz jól
10 éve a TATA tulajdonában lévő Jaguar megkezdte saját motorjainak fejlesztését, mert hát hirtelen lett pénz lóvéra. Az F-Pace alap motorját egy kétliteres, négyhengeres dízelmotor adja, többféle teljesítményszinttel. Számos írást olvasva kiderült, hogy már ezek is kellő dinamikával ruházzák fel, de a legideálisabb választás a 3.0 literes, V6-os, duplaturbós dízel lehet. Tesztautónkban egy 300 lóerős, 700 Nm-es nyomatékkal rendelkező egység foglalt helyet, ezen felül kapható szintén 3.0 literes, kompresszoros benzinesekkel, 340 és 380 lóerős változatokban. Zöld rendszámosra nem lehet számítani, ha elektromos Jaguárt szeretnél, akkor ott az újdonsült I-Pace 400 lóerővel és akár 480 kilométeres hatótávval!

Jaguar F-Pace – Ránézésre nem ilyen jóindulatú
Ha már a teszt elején a Stelvióhoz hasonlítottam, megemlíteném, hogy a két nagy versenymúlttal rendelkező márka első SUV-ja kimagaslik vezethetőséget illetően a kategóriájából. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés lényegében sportosra van hangolva, az összkerékhajtás alapvetően hátul hajt, de ha kell a nyomaték, akár 50%-át is képes az első kerekekre irányozni.
Jaguar F-Pace – Összegezve
A Jaguar F-Pace formavilágát, azt gondolom, kevesen kifogásolják. Meglepően jó vezethetősége, a nyomatékos, rugalmas dízelmotor és az AWD hajtás remek elegyet alkotnak. A beltér már számos kívánnivalót hagy maga után, de aki megelégszik a külsőségekkel, annak igazán jó választás lehet: a 2.0 literes dízel motorral 13 494 000 forinttól indul, a 3.0 literes dízellel pedig 18 900 000 forintért hozható el, ám ebben még nincs benne a regadó. Őszintén szólva, ennyi pénzért elvárnám a szinte kifogástalan belteret és a recsegésmentes kasztnit, sőt, ennyi pénzből már futja egy Stelvióra is, vagy egy alig használt, jól felszerelt X3-ra. De hát, kinek a pap, kinek a paplan!Jaguar F-Pace 3.0d V6 AWD Automatic
- Lökettérfogat: 2 993 cm3
- Hengerek/szelepek: 6/24
- teljesítmény: 300 LE 4000/perc
- forgatónyomaték: 700 Nm 2000/perc
- /szél./mag.: 4731/2070/1652 mm
- Tengelytáv: 2874 mm
- Saját tömeg: 1884 kg
- Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,6 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 6,0 l /100 km
- Tesztfogyasztás: 9,5 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 159 g/km
- Végsebesség: 240 km/h
- 0-100: 6,2 s