Hamarosan ismét Mogyoródra érkezik a száguldó cirkusz A tavalyi futam óta azért sok minden történt, így következzék egy kis visszatekintés, mi is volt majdnem egy éve a mogyoródi aszfaltcsíkon.
A 2017-es Pirelli Magyar Nagydíjat július utolsó hétvégéjén rendezték. A mezőny Silverstone után látogatott a Budapesthez közel fekvő pályára, ahol a két Mercedes dominált a futamon, Hamilton, Bottas sorrendben, melléjük még Räikkönen fért fel a dobogóra.
A hungaroringi első szabadedzésen Daniel Ricciardo, a Red Bullal végzett az élen, megelőzve Kimi Räikkönent és Lewis Hamiltont. A második edzésen szintén a Red Bull ausztrálja diadalmaskodott ezúttal Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast maga mögé utasítva. A harmadik edzésen már nagyjából beállt az erősorrend, amit az időmérőn a két Ferrari meg is szilárdított. A második sort a Mercedesek, a harmadikat pedig a Red Bullok foglalták el. Az első tízbe befért még a Renault német pilótája, a két Mclaren Honda és Sainz, a Toro Rossoval. Nico Hülkenberget öt rajthelyes büntetéssel sújtották a kvalifikáció után váltócsere miatt, így csak a tizenkettedik helyről vághatott neki a hetven körös futamnak.
Az újraindítás után nem változott az első öt sorrendje. Hamilton keményen támadta a Red Bull hollandját, de Verstappen jól védekezett, azonban a tíz másodperces büntetés tönkretette a versenyét.
A huszadik kör környékére Vettel magabiztos előnyt épített ki. 11 másodpercre nőtt a távolság Vettel és Hamilton közt, míg Sainz és Alonso összeakadtak, utóbbi volt a vétlen. Az olasz istálló uralta a futamot, övék a legjobb idő mindhárom szektorban. Azonban a táv felénél Vettel panaszkodott, hogy egyenesben is balra húz a kormánya, így veszíteni kezd az előnyéből, ezért Räikkönen közelít hozzá, akit pedig Bottas támad.
Az élbolyból Bottas állt ki kerékcserére elsőként, akit csapattársa támadni kezd. Verstappen vezette a versenyt, mert ő még nem volt kint a boxban. Hátrébb az Alonso –Sainz csata még zajlott, egyszerre mentek ki a boxba, majd friss gumikon harmadik nekifutásra sikerült előzni a Mclarenesnek.
Verstappen a 42. körben lecserélte a szuperlágyat sima lágyra, amivel egyből futott egy leggyorsabb kört. A Ferrarik nem használhatták a kerékvetőket, ezt Bottassal is közölték, így támadni kezdte őket.
Lewis Hamilton a 44-es rajtszámú W08 Hybriddel
A 46. körben Hamilton eddigi rádióproblémája elillant, amit ki is használt arra, hogy a csapat beleegyezését kérje Bottas megelőzésére, megtörténik a helycsere. Üldözőbe vehette Räikkönent, azonban pár körrel később jött az utasítás, ha nem tudja megelőzni néhány körön belül, akkor vissza kell adni csapattársának a harmadik helyet. Közeledve az 55. körhöz a brit még nem támadt, de nagyon kicsik a különbségek. Bottas kissé belassult, azonban Verstappen nagy iramban közelít hozzá. Hamiltonnak melegedni kezdtek a fékjei, annak ellenére, hogy körök óta ostromolta a finnt, mikor lett volna lehetősége elrontotta. Tíz kör volt hátra a versenyből, amikor Verstappen már csak 3,5 másodpercre közelítette meg Bottast, nagy a nyomás a finnen, ugyanis, ha elveszti a negyedik pozícióját akkor a brit nem adja vissza neki a harmadik helyét. Az élen nem támadták egymást a pilóták, Hamilton továbbra is kisebb hibákat vétett, csúszkált, ezért le is szakadt kicsit. Alonso a hatodik helyen autózott a Mclarennel, itt is fut be végül, ami a szezon legjobb eredménye lett a csapattól. Az utolsó körben a sorrend változatlan, a Ferrari kettős győzelmet arat. Vettel egy igen nehéz versenyt nyert meg elferdült kormánnyal, a Mercedesek visszacserélik a pozíciókat, közben Alonso fut egy leggyorsabb kört.
Fernando Alonso megfutotta a leggyorsabb kört majd átadta magát a nyári pihenésnek
Csúcssebesség tekintetében a top csapatok a 320km/h-át karcolták, nyilván ebbe a DRS is besegített. Ricciardohoz hasonlóan, Grosjean és Di Resta sem fejezte be a versenyt. A csapatösszetartás nem igazán működött náluk a hétvégén. Ricciardot saját csapattársa ütötte ki az első körben, míg Grosjeannak rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét a Haas szerelői, Di Resta pedig a Williams hibája miatt volt kénytelen feladni a versenyt hét körrel a vége előtt.
Körről-körre a Hungaroringen
A rajtnál a két Ferrari vívott csatát, de Vettel fordult elsőként, megőrizve az elsőségét. Bottas pedig harmadikként, azonban Hamiltont mindkét Red Bull megelőzte, majd Verstappen elfékezte magát a kettes kanyarnál, aminek csapattársa itta meg a levét. Ricciardo defektet kapott, kilyukadt a hűtője és elég szerencsétlen helyen ragadt a pályán. A biztonsági autó még az ötödik körben is a pályán volt.A 46. körben Hamilton eddigi rádióproblémája elillant, amit ki is használt arra, hogy a csapat beleegyezését kérje Bottas megelőzésére, megtörténik a helycsere. Üldözőbe vehette Räikkönent, azonban pár körrel később jött az utasítás, ha nem tudja megelőzni néhány körön belül, akkor vissza kell adni csapattársának a harmadik helyet. Közeledve az 55. körhöz a brit még nem támadt, de nagyon kicsik a különbségek. Bottas kissé belassult, azonban Verstappen nagy iramban közelít hozzá. Hamiltonnak melegedni kezdtek a fékjei, annak ellenére, hogy körök óta ostromolta a finnt, mikor lett volna lehetősége elrontotta. Tíz kör volt hátra a versenyből, amikor Verstappen már csak 3,5 másodpercre közelítette meg Bottast, nagy a nyomás a finnen, ugyanis, ha elveszti a negyedik pozícióját akkor a brit nem adja vissza neki a harmadik helyét. Az élen nem támadták egymást a pilóták, Hamilton továbbra is kisebb hibákat vétett, csúszkált, ezért le is szakadt kicsit. Alonso a hatodik helyen autózott a Mclarennel, itt is fut be végül, ami a szezon legjobb eredménye lett a csapattól. Az utolsó körben a sorrend változatlan, a Ferrari kettős győzelmet arat. Vettel egy igen nehéz versenyt nyert meg elferdült kormánnyal, a Mercedesek visszacserélik a pozíciókat, közben Alonso fut egy leggyorsabb kört.
Csúcssebesség tekintetében a top csapatok a 320km/h-át karcolták, nyilván ebbe a DRS is besegített. Ricciardohoz hasonlóan, Grosjean és Di Resta sem fejezte be a versenyt. A csapatösszetartás nem igazán működött náluk a hétvégén. Ricciardot saját csapattársa ütötte ki az első körben, míg Grosjeannak rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét a Haas szerelői, Di Resta pedig a Williams hibája miatt volt kénytelen feladni a versenyt hét körrel a vége előtt.
A VB pontállása a következőképp alakult a Magyar Nagydíj után:
- Vettel 202 pont
- Hamilton 188
- Bottas 169
- Ricciardo 117
- Räikkönen 116
- Verstappen 67
- Perez 56
- Ocon 45
- Sainz 35
- Hülkenberg 26
- Formula 1
- Sutton Images