Olvasónk egy benzines Volkswagent Golf V modellt választott, a szakértő pedig válaszol.

Zsolt azzal a kérdéssel fordult hozzánk, hogy mire érdemes odafigyelni egy 2004-es, 1,6-os, 102 lovas szívó benzines Volkswagen Golf 5 esetén. Ekkor már épp megvásárolta az autót, így szerette volna tudni, milyen bajai lehetnek a kocsinak, amikre érdemes odafigyelni.

Felkerestük Orosz Krisztiánt, a Volkswagen-konszernes autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki a következőket mondta:

A nem gyári specifikációnak megfelelő motorolaj használata, illetve a be nem tartott motorolaj csereintervallumok + városi tötymörgés sokszor a dugattyúgyűrűk kokszosodásához vezet, így magas motorolaj-fogyasztás lesz a tünet. A motor részleges vagy teljes felújítása oldja csak meg a problémát, de lévén sem turbó, sem közvetlen befecskendezés (FSI technológia) nincs ezen a motoron, ezért a javítás nem egy egetverő összeg.

A másik problémája lehet, hogy a váltó csapágyas tud lenni. Olykor a rozsda szokta enni, de főképp akkor, ha előzőleg volt már javítva az a rész. Szerintem egy megbízható autó, ez a motor pedig a legjobb és legegyszerűbb motor, amit a VW valaha gyártott. Fogyasztása kicsit magas, 10 liter körül beszippant városi vegyesben.

Ha pedig érdekel, hogyan vizsgál át Krisztián alaposan egy negyedik generációs Volkswagen Polót, ezt a videót se hagyd ki!

Nyitókép: Volkswagen