2023. január 19. | 12:18

Közzétette statisztikáit a magyarországi importőr.

Ahogyan korábban már megírtuk, a magyarországi újautó-piac visszaesést könyvelt el 2022-ben, de nem volt ez másképpen európai viszonylatban sem. Minden gyártó küzd az alkatrészhiánnyal és az ellátási lánc egyéb problémáival, így nem tudnak annyi autót leszállítani, mint amennyit megvennének az emberek. Sok helyen egy éves várólisták vannak.

Egy ma reggeli sajtóeseményen az Opel magyarországi képviselői is hasonló problémákról számoltak be, de azt kiemelték, hogy ennek ellenére növelni tudták idehaza a piaci részesedésüket, így a gyártók eladási rangsorában a kilencedik helyen végeztek 2022-ben.

5172 új Opelt helyeztek forgalomba, ezzel 4 százalékot hasítottak ki maguknak a piaci tortából. A kishaszongépjárművek szegmensében volt számottevő növekedés, de a magánvásárlók aránya az Opelnél is visszaesett 25 százalék környékére a személyautók tekintetében.

Legkelendőbb modelljük a Crossland volt, ebből 1197-et adtak el, ezt követte a Corsa (722 db) és a Mokka (700 db). A Stellantis márkái közül egyébként a villámos márka érte el a legjobb eredményt itthon.

A villanyautók és a plug-in hibridek aránya kb. 2,5 százalék volt az összeladások tekintetében, ez valamelyest elmarad az iparági átlag 4-5 százaléktól, bár ez valamennyire érthető, hiszen nem az Opel kínálja a legtöbb elektromos modellt a piacon.

2023-ban végre megérkezik hozzánk is a kombi Astra új változata, valamint a sportos plug-in hibrid Grandland és Astra is GSe néven. Továbbá jön a ráncfelvarrott Corsa is az év közepén, ami megkapja a márka jelenlegi arculatát.

Opel

Opel