2023. május 15. | 10:28

Autószervizt választani tipikusan az a helyzet, amikor vagy elkérjük egy ismerősünktől az ő autószerelőjének a számát, vagy teljesen random beírjuk a netre, hogy autószerviz a közelben, és választunk egy szimpatikusat a vélemények alapján. De mi kell ahhoz, hogy valaki szívből ajánljon egy műhelyet akár ismerősének, akár az interneten?

A Foxwell.hu autódiagnosztikai webáruház tulajdonosával, Kántor Gergővel beszélgettünk arról, hogy milyen elvárásokat támasztanak az ügyfelek egy autószerelő műhellyel szemben napjainkban.

„Én az autószerelő-autótulajdonos viszonyt az orvos-páciens kapcsolathoz szoktam hasonlítani” – mondja Gergő, akinek számos visszatérő autószerelő vásárlója van, és maga is arra esküszik, hogy a jó autószerelő egy életre szól. – „A legfontosabb a jó kommunikáció, érdemes elmagyarázni, hogy mi a probléma, közösen árkalkulációt készíteni a vásárlóval. Ennél a pontnál pedig el is jutottunk a következő fázishoz, ami a kiszolgálás.”

A vevők díjazzák, ha előre tudják, hogy pontosan mekkora is a baj, és milyen alkatrészeket vagy javítást kell kifizetniük. Érdemes azt is előre jelezni, hogy mikorra fog elkészülni az autó.

„Mivel sokaknak a kocsijuk a munkába járási eszközük, vagy a gyerekeket viszik vele iskolába, óvodába, ezért nem mindenki teheti meg, hogy hetekre nélkülözi az autóját. A harmadik pontnak ezért én a gyors és pontos autódiagnosztikát javasolnám. A Foxwell és a Launch hibakód olvasók professzionális készülékeivel napjainkban már percek alatt ki lehet deríteni, hogy milyen hibával állunk szemben.”

 

Ha pedig megvan, hogy mi a gond, akkor fontos, hogy a műhely jó minőségű alkatrészekkel és természetesen, felkészült szerelőkkel dolgozzon. Sajnos, az elmúlt években a járványhelyzet és a háború miatt tapasztalhattunk némi fennakadást az alkatrész beszerzésben, de ez egyre kevésbé jellemző.

„Amit én mindig javasolni szoktam akár a vásárlóimnak is az üzletben, hogy hiába lenne olcsóbb egy „fekete” műhelyben a javíttatás, nem érdemes ilyen helyre vinni az autót” – mondja Gergő. – „Egy márkaszervizben vagy független, de jó szolgáltatásokkal bíró műhelyben bárki biztonságban tudhatja az autóját. Illetve, amit ki szoktam emelni, az a garancia. Egy sufnituning helyen bottal üthetjük a nyomát a jótállásnak, sőt, rosszabb esetben még el is tűnik a szaki. Ha egy olyan szervizbe megyünk, ahol már sokan jó véleménnyel voltak a kiszolgálásról, akkor nem eshetünk bele ennek a csapdájába.”