2018. szeptember 17. | 20:48

Mióta elindult a magyar páros Budapestről, számos problémájuk adódott az autójukkal. Voltak köztük súlyos, és kevésbé komoly meghibásodások.

Fordító: Hajdu Balázs

Egy magyar páros bevállalta, hogy elutazik autóval Budapestről Szingapúrba. Ha szeretnéd a sorozatot az elejétől végigolvasni, görgess a cikk aljára!

Evelin és Ferenc így írt az autóval kapcsolatos nehézségeikről:

Jelenleg Mongóliában vagyunk, készülünk átlépni a mongol-kínai határt, gondjaink pedig szépen halmozódnak. Menjünk végig a hibákon egyesével!

1. Elfolyik a hűtővíz

Jelek: a hűtőfolyadék szintje 2-3 deciliterrel csökkent naponta.

Oka: a vízpumpa meghibásodása, mely valószínűleg az autóban lévő több mint 300 ezer kilométernek köszönhető.

Megoldás: kicserélték a vízpumpát a grúziai Tbilisziben lévő Toyota márkaszervizben.

vízpumpa meghibásodása

2. Túlmelegszik a motor

Jelek: ha sokat mentünk dombnak felfelé, egyszerűen felszökött a hőmérő mutatója.

Oka: a léghűtő tele volt az afrikai kirándulásból maradt porral és homokkal, így nem tudott megfelelően működni. Először arra gyanakodtam, hogy a vízpumpának van köze a problémához, de nem lett igazam.

Megoldás: egy teljes hűtőmosás a kazahsztáni Karagandában található Toyota márkaszervizben.

Toyota márkaszervíz Karagandában

3. Eltört a tetőcsomagtartó

Jelek: erős, recsegő hang az autó tetejének irányából.

Oka: ez tulajdonképpen nem magának az autónak a hibája, ám mivel a tetőcsomagtartó alapvető része a kocsinak, helye van ezen a listán. A tetőcsomagtartó egy nem megfelelően rögzített alumínium tároló miatt megrepedt. Rengeteg rossz minőségű úton kellett végighaladnunk, a rázkódástól kiszakadt a csomagtartó egyik tartóeleme.

Megoldás: a tetőcsomagtartót meghegesztették a mongóliai Ulánbátorban található hegesztőműhelyben.

Ulánbátorban lévő hegesztőműhely

4. Hibás önindító

Jelek: kattogó hang az önindító felől, nem indult a motor.

Oka: Szerintem ez egy összetett probléma. A motorban van 320 ezer kilométer, ért minket néhány olyan baleset, amikor hatalmas sárban ragadtunk. Ezen kívül rengetegszer hajtottunk át vizes területeken. Az önindító nyilván tele volt mocsokkal, és nem tudta működtetni a lendkereket.

Megoldás: 420 kilométert tettünk meg 19 óra alatt nagyon rossz minőségű utakon, hogy végre találjunk egy olyan szerelőt, aki szétszedi, megtisztítja és megolajozza az önindítót. Történt mindez Bayankhongorban, Mongóliában.

problémák az önindítóval

5. Váltó probléma

Jelek: az automata váltó nem képes „overdrive” (a legmagasabb fokozat feletti) fokozatba kapcsolni, néha hiányzik a negyedik is.

Oka: Fogalmam sincs. Talán valami hiba csúszott a projektbe, amikor Karagandában váltóolajat cseréltek? Nem tudom, de kissé aggasztó a helyzet.

Megoldás: Jelen pillanatban nem tudom. Csak remélni tudom, hogy a váltó kibírja addig, amíg egy nagyobb szervizhez érünk, lehetőleg egy kínai Toyota márkaszervizhez.

probléma a váltóval

6. Nincs turbó

Jelek: elment az erő. Nagyon nehezen megy az autó felfelé, és szenvedünk a gyorsításoknál is.

Oka: ahogy a váltóprobléma kapcsán, úgy itt sem tudom, mi lehet az ok. A helyzet viszont itt is aggasztó, hiszen a következő szerviz akár több ezer kilométerre is lehet.

Megoldás: Jelenleg fogalmam sincs róla.

overlanderek

Összegzés

Két és fél hónapja vagyunk úton, ennyi idő alatt ez igencsak sok problémának tűnik. A vízpumpát mondjuk akkor is ki kellett volna cserélni, ha nem vállalkozunk erre a kalandra. A többi probléma pedig valószínűleg arra a több ezer kilométerre vezethető vissza, amit január eleje óta megtettünk.

Gyakran érzem azt, hogy ha nagyon óvatosan vezetek a borzasztó állapotú utakon, akkor nem is kell karbantartani az autót, hiszen ez egy Land Cruiser. Mindent kibír. Ám ez is csak egy gép, ezernyi bonyolult alkatrésze van, így nagyobb odafigyelést igényel.

overlanding Toyota Land Cruiserrel

Remélem, hogy a turbó- és váltóproblémánkat könnyen tudjuk orvosolni, ám ezzel együtt aggódom is amiatt, hogy komoly gondjaink vannak.

Az írás szeptember 1-jén került publikálásra.

A Budapest-Szingapúr overlanding-sorozat eddigi részei:

Forrás: