Jövünk, Szingapúr!

Tóth Balázs
Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A magyar páros megkezdte életük legnagyobb túráját. A negyedik napnál tartanak, a Kárpátokon haladnak keresztül.

Fordító: Hajdu Balázs

Ha új számodra ez az overlanding sorozat, akkor a cikk aljára görgetve megtalálod az előző részeket.

Ferenc és Evelin így írt az indulásról, valamint az első napokról:

Az indulás előtti utolsó néhány nap elképesztően hektikusra sikerült. Minden papírmunkát elintézni, véglegesíteni a felszerelést, beállítani az autón mindent, rengeteg feladattal járt mindez. A feladatok megvalósításához számtalan listát készítettünk. Nem hiszem, hogy a lista minden elemét képesek leszünk kipipálni. Könnyen lehet, hogy útközben döbbenünk majd rá valamire, amit végül nem pakoltunk be.

Az elmúlt négy hétben apámmal együtt végeztük az autó szükséges átalakításait. A korábbi, afrikai túránk rengeteg hasznos tapasztalattal szolgált számunkra, főleg a szükséges holmik és beállítások tekintetében. Így hát pontosan tudtuk, hogyan kell átalakítani a Toyota belső terét. Mindenképpen szükségünk volt több helyre, ahová a felszerelést rakhattuk, illetve egy fekhelyre is, ami rossz idő, valamint egyéb kedvezőtlen körülmények esetén lehetőséget nyújt az alvásra. Így hát meghosszabbítottuk a fiókos szekrényünket, a bal oldali ajtónál eltávolítottuk a fiókot, a jobb oldalon ezáltal két fiók található.

Maguk a fiókok egyébként nem hosszabbak, mint az eredeti, hiszen az egyik hátsó ülést az autóban kellett hagynunk. Ez csak tovább bonyolította a dolgokat. A hátsó ülés megtartására egyébként a kínai törvények miatt volt szükség. A tervek szerint kivettük volna azt is, még több helyet felszabadítva ezzel az utas- és csomagtérben. Ám, a kínai törvények alapján, amennyiben autóval léped át Kína határait, mindig veled kell utaznia egy idegenvezetőnek is. Ő velünk fog tehát utazni 40-45 napot, természetesen a hátsó ülésen ülve. Tulajdonképpen nem magunk leszünk csak, hanem két másik autóval együtt konvojban haladunk, így az idegenvezető időről-időre átül majd másik autókba is.

Visszatérve a fiókos szekrényhez, a végeredmény elég frankó lett. Apám nagyon ügyes ezekben a dolgokban, igazi ezermester. A tervek az én fejemben születtek meg, ő pedig segített azokat megvalósítani. És ez csak ez egyik projekt volt, melyhez segítséget nyújtott, sokat tett azért, hogy június 19-re elkészüljünk. Igen, az előző bejegyzésben 18-át írtuk, ám az egyáltalán nem volt megvalósítható.

Hol tartunk most?

Egy Polarsteps nevű, nagyszerű alkalmazás segítségével, gyakorlatilag élőben követhettek bennünket (megjegyzés: néhány napos késéssel publikáljuk a cikkeket, így már jóval előrébb tart a magyar páros).

Négy hetet töltöttünk Budapesten, hogy elintézzük az összes szükséges vízumot. A négyhetes időszakban megkaptuk az orosz, mongol és kínai vízumokat. A kínaihoz kellett egy meghívólevél az utazási irodától, melyben leírták a részletes útitervünket, és hogy milyen céllal érkezünk Kínába. Hosszas papírmunkát követően sikerült egy 60 napra érvényes vízumot kapnunk, ami rengeteg plusz időt biztosít számunkra. A korábbiakban már említettük, hogy ha szárazföldön lépsz Kína területére, mindig veled kell lennie egy kísérőnek. Őt leszámítva, teljesem önállóan utazunk egészen Szingapúrig.

Itt szeretnék szót ejteni a szponzorokról és a költségvetésről. Az utazás összes költségét, az utolsó fillérig mi álljuk. Vannak azonban termékszponzoraink, akik a saját felszereléseiket ajánlották fel, cserébe mi reklámozzuk őket a közösségi médiában, és a blogbejegyzésekben. Őszintén szólva, én szívesen, és őszintén írok róluk kritikát is akár.

A termékek, amiket kaptunk, elképesztően hasznosak. Néhány felajánlást vissza is kellett utasítanunk, tettük ezt akkor, ha az adott terméknek nem sok köze volt a túránkhoz, illetve ha már volt valami hasonló felszerelésünk. A szponzorált termékeken kívül sokat jelent számunkra az is, ha egy támogatónk megemlít bennünket, vagy az oldalunkat népszerűsíti a közösségi médiában. Ezek a tényezők mind elősegítik az oldal látogatottságának növekedését, ami most az elsődleges cél. A másik, hogy épségben érkezzünk meg Szingapúrba. Hamarosan megjelenik majd egy bejegyzés a támogatókról, ám addig is hatalmas köszönetet szeretnénk nekik mondani. Nagyon hálásak vagyunk azért, hogy támogatásukra érdemesnek találták a kezdeményezésünket.

Az írás megszületésekor éppen Romániában vagyunk, a Kárpátokon haladunk keresztül. Ez az ország sok érdekességet tartogat számunkra: itt még vannak elhagyatott földutak, a látkép rendkívül változatos, és helyenként lenyűgözően szép. Elhelyezkedünk az autóban, kitaláljuk, mit hová kell tenni, és elmegyünk még egy nagyobb bevásárlásra. A felszerelésünket egy (vagy inkább több) külön bejegyzésben mutatjuk majd be.

A gondolataink végül lecsendesednek, és átadjuk magunkat az overlanding érzésnek. Nem volt könnyű búcsút venni a családunktól, mivel körülbelül öt hónapig nem látjuk majd őket. Amíg ők aggódnak értünk, addig mi a következő napunkat tervezzük, és csodálatos helyeken járunk. Az indulás nehéz volt számunkra, ám a családtagjainknak is az lehetett.

A Budapest-Szingapúr overlanding-sorozat eddigi részei:

Forrás:

További autós hírek

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Több autó – köztük egy kis teherszállító – ütközött össze a Maglódi úton a börtön közelében ma reggel 09:49 perckor.…

Kapcsolódó írások

Overlanding: Kazahsztáni kalandok
2018. szeptember 06.
80 km/órás sebességgel hasított a homokkal fedett úttesten a magyar páros, mely egyre közelebb jár Szingapúrhoz.
Land Cruiser
2018. november 22.
A magyar párost vadkempinges éjszakájukon katonai ruhába öltözött, AK 47-essel felszerelt férfiak zavarták meg, majd a Thaiföldi határátkelőn is akadt gondja az overlandereknek.
overlanderek
2019. március 16.
A két magyar overlander elérte úticélját, Szingapúrt, és már a következő kalandot tervezik
Autós kaland Szingapúrba: a tervek
2018. augusztus 09.
Elekes Ferenc és Veisz Evelin autós utazását egészen az előkészületektől a célig, Szingapúrig követheted nyomon  az Alapjárat segítségével.