2018. szeptember 05. | 12:39

A Tusheti Nemzeti Park egy különleges hely, mely az év 5 hónapjában érhető el, talán ennek köszönhetően is maradt annyira érintetlen és elképesztően gyönyörű.

Fordító: Hajdu Balázs

Overlanding sorozatunknak köszönhetően egy magyar páros útját követheted nyomon, ahogyan autóval eljutnak Budapestről Szingapúrba. Ha kíváncsi vagy az eddigi kalandjaikra, a cikk alján elolvashatod a korábbi cikkeket.

Evelin és Ferenc így írt legújabb állomásukról:

A Tusheti hegységben lévő legnagyobb település Omelo, az ide vezető út pedig a hírhedt Abano-szoroson visz keresztül. Az út a világ legveszélyesebb szakaszai közé tartozik, szerintem még a bolíviai halálútnál is veszélyesebb. Mindkettővel kapcsolatban van már személyes élményem, igaz, Bolíviában hegyi kerékpárral jártam.
[embed class="is-loading" style="max-width: 1163px;" width="750" height="420" !responsive]https://www.facebook.com/overlandsite/videos/1279449562191295/[/embed]
Az út borítása rendkívül laza, valamint gyakoriak errefelé a földcsuszamlások. A közlekedést vízesések, illetve olvadozó jég és hó nehezíti tovább. A vezetési élményt, vagy inkább izgalmat nagyon nehéz szavakkal leírni. Korábban már elmondtam, hogy ez az útszakasz a világ legjobb kilátása miatt érdekes, aztán vissza kell fordulni. Lehetetlen felkapaszkodni a csúcsra. overlanding a Tusheti Nemzeti Parkban Természetesen a motor párszor itt is felmelegedett: a sérült hűtőrendszer nehezen viselte a 32 fokos meleget, illetve a rengeteg emelkedőt, és az emiatt elvégzett visszaváltásokat. Kezelhető volt a dolog, sőt, nem is igazán figyeltünk rá. Miután pár órája már ebben a gyönyörű nemzeti parkban kocsikáztunk, elértük a hegy tetejét, és elkezdtük felfedezni ezt az elhagyatott vidéket.

overlanding

Ez volt életem eddigi egyik legjobb vezetési élménye. Még az észak-olaszországi hegyi utaknál is jobb volt. Az útszakaszon ránk leselkedő veszélyeket hűen tükrözi a helyi sofőrök mentalitása; olyan közlekedési kultúrájuk van, amit még soha, sehol nem láttunk. Nagyon sokan megálltak, hogy megkérdezzék, jól vagyunk-e. Minden más úton felelőtlen sofőrökkel találkoztunk, itt azonban minden más volt. A Tusheti Nemzeti Parkban rengeteg emlékművet láttunk, azokra emlékezve, akik lezuhantak járművükkel a sziklákról.

Overlanderek

Omelo 1828 méter magasban, a hegy tetején helyezkedik el. Ez egy varázslatos hely. Az egyik vendégházban bekéredzkedtünk a mosdóba (amit némi pénz fejében meg is engedtek), majd tábort vertünk. Idefent nincsenek autópályák, vagy benzinkutak. Minden ellátmányt négykerekes kisautókkal hoznak fel. Őszintén szólva nem is láttunk másfajta járművet errefelé talán néhány enduro sportmotor kivételével. A vacsoraasztalnál ülve egyfolytában csak a kilátást bámultam. Már megint olyan volt, mintha egy képeslap szereplői lennénk.

overlanding Tushetiben

Az írás július 25-én került publikálásra. A Budapest-Szingapúr overlanding-sorozat eddigi részei: Forrás: