Overlanding Csecsenföldön keresztül

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Egyre távolabb kerül Európától Evelin és Ferenc, akik túra során aszfalt nélküli utakkal és kalandos alagutakkal is egyre gyakrabban találkoznak.

Fordító: Hajdu Balázs

Egy magyar páros úgy döntött, autóval vág útnak Budapestről Szingapúrba, Overlanding sorozatunk keretein belül az ő útjukat követheted nyomon. Ha lemaradtál az eddigi epizódokról, a cikk alján megtalálod őket.

Evelin és Ferenc így írt legújabb állomásukról:

A Grúziában eltöltött egy hét alatt arra is időt kellett szakítanunk, hogy kitaláljuk az útvonaltervet a következő néhány hétre. A Kaszpi-tenger partvidéke és az ottani országok különös odafigyelést igényelnek. A megalapozott, ésszerű döntések meghozatalának érdekében az Overlanding Asia Facebook csoportban kértem ki a tagok véleményét.

Helló Mindenki!

Kíváncsi vagyok, van-e valakinek friss információja a Grúzia-Azerbajdzsán-Oroszország régióról, határátkelőkről, illetve a kelet felé vezető lehetséges útvonalakról. Jelenleg Grúziában vagyunk és Kazahsztán felé tartunk. Szeretnénk tudni a legjobb/legkönnyebb/legbiztonságosabb útvonalat. Iráni vízummal nem rendelkezünk, és nem akarunk komppal Bakuból Türkmenisztánba utazni, így dél felől nem tudjuk megkerülni a Kaszpi-tengert.
Lehetőségeink a következők:

  • Elmegyünk Bakuba autóval, majd Kazahsztánba komppal (nem rajongok ezért, főleg a 36 órás menetidő miatt)
  • Grúziából Oroszországba megyünk, majd onnan Kazahsztánba – hol lépjük át a határt, milyen útvonalat válasszunk?
  • Oroszországból menjünk át Azerbajdzsánba – hol lépjük át a határt, milyen útvonalat válasszunk?
  • Európából tartunk Szingapúr felé, Mongólián és Kínán keresztül.

Nagyon köszönöm a segítségeteket!

Nem igazán akartunk Azerbajdzsánba menni, hiszen az nagy kerülő lett volna a Csecsen Köztársaság felé vezető úton. Azerbajdzsán elkerülése viszont azzal járt, hogy a híradásokban gyakran emlegetett déli orosz államokon kell keresztülhaladnunk. Észak-Oszétia, Csecsenföld, Dagesztán.

Tushetiből lefelé ismét a Stepantsminda hegységen haladtunk felfelé. A határig egy teljes napot kellett autóban töltenünk. Ennyit a maximum 200 kilométer/nap megtett távolságról szóló terveinkről...

lézerfények

A rosszul megtervezett grúziai útvonaltervnek köszönhetően ismét a Grúz Katonai Autópályán haladtunk, észak felé. Tbiliszi környékéről körülbelül 4 órás az út a határig, ahová sötétedés után érkeztünk meg. Ezúttal valószínűleg gyorsabbak voltunk, hiszen nem álltunk meg fényképeket készíteni.

overlanding

A határátkelés rendkívül rosszul szervezett, a két ország között alig van aszfaltozott útszakasz. Kamionok, buszok és autók küzdenek a körülményekkel, melyet a befejezetlen munkálatok és a közlekedésre korlátozottan alkalmas alagutak nehezítenek.

Grúziából viszonylag hamar sikerült kiérnünk, Oroszországba bejutni viszont már nem volt annyira egyszerű feladat. Mondjuk erre számítani lehetett. Azért kértem tájékoztatást és segítséget az Overlanding Asia Facebook csoport tagjaitól, mert Csecsenföld hírneve és megítélése finoman szólva sem pozitív. Nehéz továbbá megbízható információhoz jutni, mivel a média gyakran megalapozatlanul állít be néhány helyet „veszélyesnek”, vagy „nem ajánlottnak”. Sokkal megbízhatóbbak a személyes tapasztalatok.

overlanding Groznyban

Ha esetleg valaki nem tudná, a két csecsen háború porig rombolta Groznij városát. Ma ennek szinte semmi nyomát nem lehet látni a városban. A központban luxusszállodák és egy hatalmas mecset találhatóak, körülöttük pedig szép, tiszta parkok helyezkednek el. Az utakon viszonylag modern autók, az utcákon mindenki siet a dolgára.

Pár napot eltölttünk Groznijban, az egyik központi szállodában. Egy kicsit blogoltunk, szerkesztgettük a képeinket, és megnéztük a labdarúgó világbajnokság döntőjét. A szállodát magas kerítés és fegyveres őrök veszik körül. Egyetlen sétát tettünk a környéken, hogy ízelítőt kapjunk a városban uralkodó hangulatból. Az emberek kissé idegesek, keserűek és lehangoltak, nagyon kevés mosolygó arccal találkoztunk. Feltűnően sok a férfi az utcákon. Az itt megszerzett benyomásaink alapján az emberek még mindig félnek errefelé.

az újjáépült Grozny

Az utazás életem egyik legfontosabb része, úgyhogy ritkán mondunk ilyet, de nagyon örültem, amikor elhagytuk Csecsenföldet. Valami hasonlót éreztem Mauritánia kapcsán is, valahogy oda sem vágyom vissza.

Grozny este

Az írás július 27-én került publikálásra.

A Budapest-Szingapúr overlanding-sorozat eddigi részei:

Forrás:

Kapcsolódó írások

Overlanding: Kazahsztáni kalandok
2018. szeptember 06.
80 km/órás sebességgel hasított a homokkal fedett úttesten a magyar páros, mely egyre közelebb jár Szingapúrhoz.
overlanderek
2019. március 16.
A két magyar overlander elérte úticélját, Szingapúrt, és már a következő kalandot tervezik
Land Cruiser
2018. november 22.
A magyar párost vadkempinges éjszakájukon katonai ruhába öltözött, AK 47-essel felszerelt férfiak zavarták meg, majd a Thaiföldi határátkelőn is akadt gondja az overlandereknek.
Overlanding: Utazás Törökországon át
2018. augusztus 21.
Ahogy Isztambul felé közelített a magyar páros, elállt az eső, helyette az extrém hőséggel kellett megküzdeniük.