Interjú a Magyar Autókereskedőház Zrt. vezérigazgatójával

Frissítve:
2018-11-02, 16:09

A héten a Magyar Autókereskedőház Zrt. vezérigazgatójánál, Borka J. Balázsnál jártunk. Nézzük, a MAH Zrt. miért egyedülálló a piacon jelenlévő autóimportőrök között!

Mióta foglalkozik Ön konkrétan gépjárművekkel?

2001-ben kezdtem a szakmát a K&H Pannonlízing Zrt.-nél személygépjármű kockázatkezelőként és azóta is gépjárművek kapcsolatos területeken próbálok érvényesülni. Közel 9 évet töltöttem el gépjármű finanszírozással foglalkozó pénzintézetek különféle osztályain, melyből közel 5 év a kockázatkezeléssel telt el. 

Mikor alakult a MAH Zrt.?

2011-ben néhány barátommal együtt megalapítottuk a PannonHandel Zrt. -t, melyből 2014-ben egy projekt indulásakor leválasztottuk a gépjárműimportot. Ennek köszönhetően jött létre a MAH Zrt.

Mit kell tudni a Magyar Autókereskedőház tevékenységi köreiről nagy vonalakban?

A vállalkozás gépjárműimporttal és gépjármű bérbeadással foglalkozik legfőképpen. Tevékenységeink közé tartozik még a finanszírozás, biztosítás és garancia termékek közvetítése is, melyeknek minősített szakértője a MAH Zrt. és kollégái.

A vállalkozás kollégáiról tudna mondani néhány szót?

Igen, ezt a kérdést különösen köszönöm, mert a vállalkozást a kollégáimmal közösen csináljuk, a képviselet viszont egyedülállóan az enyém.

Az értékesítés legfőképpen Mudri Dániel feladata, alapítás óta velünk van. Ő fogadja az érdeklődők megkereséseit, kérdéseit. Dani az elmúlt néhány évben igazán jól elsajátította azt a tudást, amivel eredményesen lehet dolgozni.  Tisztában van a vállalat termékeivel, értékesítési stratégiájával, nyugodtan rá merem már bízni a teljes értékesítési folyamatot. Selinger Orsolya a cég irodavezetője, naprakész tudásával hatalmas segítség nekem, hogy nem kell napi szinten felügyelnem a cég folyamatait. Barabás Bence, a cég főmunkatársa minden irodán kívüli teendő ellátásáért felelős, feladatát szintén kiválóan végzi. Végül, de nem utolsó sorban Haszon Zoltán a cég hirdetéskezelő kollégája. Zolin igazán sok múlik, mert az Ő munkája alapján születik a megkereséseink 65-75%-a. Rajtunk kívül pedig számos külsős kolléga segítségével végezzük munkánkat, legyen az műszaki vizsgáztatás vagy regisztrációs adó ügyintézés…

Mah Zrt. interjú

Az autók terén leginkább a prémium vonalat képviselik? Miért?

Most mondjam azt, hogy ezen van megfelelő megtérülés? (Balázs itt nevet) Nem. Foglalkozunk szinte minden típussal, amivel érdemes foglalkozni. Van egy belső policy, mely meghatározza a minimum értékhatárt, de itt is inkább a minimum megtérülés van megadva. Egy bizonyos ár alatt, viszont már nem érdemes importálni, mert gyakran itthon olcsóbban lehet egyes modellekhez hozzájutni, az már viszont kérdéses, azok milyen paraméterekkel rendelkeznek…

Mely márkák a legkapósabbak? Milyen autós trendek figyelhetőek meg az elmúlt években? Mi a jellemzi a mai keresleti oldal igényét?

Erre a kérdésre nagyon nehéz jó választ adni. 2016 statisztikái alapján a MAH Zrt-nél tarolt a BMW, mint brand. Valahogy a bajorok az elmúlt néhány évben valóban kimagaslóan jó minőségű autókat gyártottak és a design, meg a felhasználhatóság is náluk volt a legkimagaslóbb - ez persze az én szubjektív véleményem is. A trendek folyamatosan változnak, amiket nagyon nehéz követni, minden prémium gyártó egyre több modellel igyekszik elkápráztatni a vásárlóközönséget.

Mindezektől függetlenül továbbra is divatosak a városi terepjárók, sportos modellek. Mindig a legjobb, legszebb, leggazdagabb felszereltségű jármű kell, a legkevesebb pénzért. Humort félretéve a tavalyi egész éves statisztikák azt mutatták, hogy a magyarok előszeretettel vásároltak a prémium szegmensből BMW-t. Ez a márka tette ki tavaly az eladásaink 35-40%-át. Természetesen nagy volt az érdeklődés a másik két német prémium gyártó iránt is, de valahogyan a vevőket a korábban említett brand győzte meg az előző évben. Mindezek mellett idén eddig az Audi volt a befutó, ezekből sikerült eddig többet importálni, de még közel sincs vége az évnek.

Tavaly több elektromos járművet is importáltunk az országba, ezek között volt Tesla és Nissan Leaf típusú jármű is és úgy látjuk, mivel közel két éve alaposan foglalkozunk az elektromos autó technológiával is, vásárlóink megadják nekünk a bizalmat és tőlünk vásárolnak az élenjáró technológiából.

Mit gondol, valóban az elektromos autózásé a jövő?

Őszintén, igen. Mindössze két nyitott kérdésre kell megfelelő választ adnia az iparnak, és a belső égésű motor a múlté. Miben tároljuk az energiát és mennyit tudunk tárolni. Amint erre reális válasz/megoldás születik, révbe ér a technológia.

Hogy látja most a magyar használtautó-piac helyzetét?

A magyar használtautó-piac helyzetére irányuló kérdésre nehéz választ adni. Én az általunk képviselt szegmensről tudok beszélni, ami az általános piaci fellendülésnek köszönhetően ismét egyre több érdeklődőt vonz, melyet eladásaink is tükröznek. Sajnos egyre több hír kerül napvilágra a tekert, manipulált kilométerórákkal kapcsolatosan, mely rossz fényt vet erre a szektorra is. A MAH Zrt. írásos garanciát vállal az általa átadott járművek adatainak hitelességére, véleményem szerint ez is a sikerünk titka.

MAH Zrt. interjú

 

Miért jobb az import autót választani?

Nem mondanám, hogy jobb, egyszerűen csak jó az, hogy van egy ilyen alternatíva. Mire gondolok? Egy 2016-os Audi A8-as modellből magyar raktárkészleten összesen az országban talán 5-8 darab van eladó. Németországban több száz. Nyilván könnyebb megtalálni egyénileg a megfelelő modellt a nagyobb választékból, ezt nem is fejtegetném. Viszont a többet futott, 100-150 ezer kilométerrel rendelkező modellek forrásai jelenleg Németországban ellenőrzöttebbek. Itt arra gondolok, hogy ott még nem terjedt el annyira a kilométer óra manipulálás és nagyobb múltú autóházaktól, kereskedésektől még a mai napig lehetséges ellenőrzött szervizekkel rendelkező, valós futásteljesítményű autót vásárolni.

Mekkora az átlagértéke az importálásra kerülő járműveiknek?

Erre jelenleg nincs statisztikám készen, de a legolcsóbb jármű kb. 6 millió forint volt, a legdrágább értéke valahol 35 millió forint körül lett megállapítva.

Vannak-e cégek, akikhez fűz valamilyen partneri viszonyt?

Igen, legfőbb partnerünk a PannonHandel Zrt., akiknek szintén az egyik tevékenysége a gépjárműimport. Ettől függetlenül jó üzleti és baráti kapcsolatban vagyunk velük. Számos további, állandó vevőink vannak, flottakezelők, visszatérő cégek, magánszemélyek.

Miért válasszák a MAH Zrt.-t az emberek?

A MAH Zrt. munkatársainak és a magam nevében kijelenthetem, tudjuk, kik azok a kereskedők Nyugat-Európában, akiktől érdemes vásárolni, mert mindig a legpontosabb információt szerezzük be a munkánkhoz. Szakmai tudásunkat a lehető legmagasabbra fejlesztettük, a lehetőségekhez és az erőforrásokhoz képest. Tapasztalatunk sok évre nyúlik vissza, ezt a weboldalunk is büszkén hirdeti, számos más meggyőző érv mellett.

Mik a tervek a közeljövőre nézve?

Tervek? Ezek nehéz dolgok. Jöhetnék azzal, hogy igen, évi 10-15% növekedés, 4-7% kiadáscsökkentés. Ez nem volna hiteles, hiszen ebben a szektorban tervezni szinte lehetetlen. Én és a kollégáim mindent megteszünk azért, hogy a vállalkozás sikeres legyen, és ez eddig évről-évre sikerül. Néha erőnkön felül teljesítünk, de mindent megér az elégedett vásárlóval történő kézfogás egy ügylet végén.

A MAH Zrt. autóimportjának folyamata

A MAH Zrt. autóimportjának folyamata

 

Prémium termékeket vagy szolgáltatást kínál a cége?

Amennyiben Ön is olyan klub vagy cég tulajdonosa, amely prémium termékeket vagy szolgáltatást értékesít, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az [email protected] címen vagy a +36-20-299-58-30-as telefonszámon.

Ha tetszett az interjú, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

Kiss Mihály a csapat Porschéja mellett
2018. december 07.
Az Alapjárat 2017-ben már készített vele interjút, azonban azóta eltelt egy szezon és ahogy ismerem Misit, nem otthon ült.
2018. november 02.
A Sztráda Rádió motorsport magazinjában a Rallylegend mellett a Formula 1 jelenlegi helyzetéről is szó esett
Michael Schumacher szemből fotózva
2018. november 23.
Eddig sosem látott interjút tett közzé a hétszeres Formula 1-es világbajnok családja.
Szujó Zoltán, az F1 magyar hangja az Alapjárat riporterével, Háfra Zsolttal
2019. április 12.
Az F1 magyar hangjával, Szujó Zoltánnal beszélgettem az F1-ről és a Formula E-ről, valamint néhány szóban és minden másról, ami a színfalak mögött történt vele az elmúlt években