Sajtóhírek szerint az FIA három jelentkezőt is elutasított, Andretti csapatának azonban még van esélye.
Elképzelhető, hogy hamarosan új csapattal bővül a Forma-1-es mezőny. A Motorsport-total.com értesülései alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) négy jelentkezőből hármat elutasított, az Andretti-Cadillac formáció azonban egyelőre állva maradt. Az amerikai alakulat bekerült az utolsó fordulóba, ezt a lépcsőfokot azonban minden eddiginél nehezebb lesz megugrani.
A hivatalos kiválasztási folyamat 2023 januárjában kezdődött. A Hitech GP és a Carlin Motorsport az F2-ből lépett volna fel, ám mindkét csapat jelentkezését elutasították. Előbbi a Red Bull istállóval áll közeli kapcsolatban, utóbbi gárda színeiben korábban Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, George Russell, Carlos Sainz, Lando Norris és Cunoda Juki is versenyeztek.
A harmadik elutasított jelentkezés egy LKYSUNZ nevű csapat részéről érkezett. A LinkedIn profiljukban megjelent közlemény szerint az ázsiai székhelyű istálló 1 milliárd dolláros finanszírozást kapott, és remélik, hogy 2026-ban csatlakozhatnak a Száguldó Cirkuszhoz, amikor az új motorszabályozás hatályba lép.
A Forma-1-es pénzdíjak a csapatok helyezései alapján kerülnek kiosztásra. A Williams remek példája annak, hogy a beérkező összeg milyen hatással lehet egy istálló működésére. A brit alakulat évekig az utolsó helyek egyikén kullogott, most a hetedik helyen állnak.
Ez a különbség szó szerint milliókat ér, amit a Williams közvetlenül visszafektethet a csapatba, hogy jövőre még feljebb kerüljön a rajtrácson. Egy új csapat érkezésével azonban minden megváltozik, ezért a beszállótól egy 200 millió dolláros összeget kérnek, hogy a többiekre ne legyen a változás negatív hatással.
Az FIA többször is elmondta, hogy az új csapatok jót tennének a sportágnak, és a jelenlegi szabályozásba akár 24 autó is beleférne. A jelenlegi istállók nem igazán lelkesednek az ötletért, a leghangosabb ellenző Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke bizonyult.
Az amerikai Liberty Media tulajdonában lévő Forma-1 érdekes helyzetben van. A versenynaptárban az Egyesült Államok három helyszínnel is szerepel, Austin mellett Miamiban és Las Vegasban is rendeznek F1-es futamot. A Haas amerikai csapatként van jelen a rajtrácson, Logan Sargeant személyében pedig hosszú évek után van ismét amerikai pilóta a mezőnyben.
Az Andretti-Cadillac belépésével tovább erősödne az amerikai befolyás a Forma-1-ben. Ha csak a beérkező pénzmennyiséget vesszük figyelembe, a sportág irányítóinak abszolút érdeke az új formáció felvétele. Amennyiben a szakmai érdekeket, valamint a többi csapat véleményét nézzük, akkor már közel sem ennyire egyértelmű a helyzet.
A Red Bull a Japán Nagydíjon matematikailag is bebiztosította a 2023-as konstruktőri világbajnoki címet. Az osztrák istálló Szingapúrig legyőzhetetlen volt, Carlos Sainz sikere törte meg a sorozatukat. Sokan úgy vélik, egy új csapat érkezése felpezsdítené az egyhangú F1-es futamokat, mások szerint azonban csak felesleges akadályt jelentenének.
Az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti fia, Michael Andretti vezeti a Forma-1-es csatlakozási projektet. A család neve időről-időre felmerül az F1-es részvétel kapcsán, talán 2026-tól bebocsájtást nyernek a Száguldó Cirkuszba