A Ferrari már több mint 13 éve azért kapálózik, hogy visszatérhessen a siker és a győzelem útjára. A Ferrari drukkerek pedig évről-évre csak egyetlen mondatot koptatnak:

„Na, majd jövőre!”

Hullottak a fejek, Luca Di Mondtezemolo távozását követően kis híján összejött a siker Sergio Marchionne elnöksége alatt, nem sokon múlt, hogy Vettel és Arrivabene révbe érjen. Azonban az elnök sajnálatos módon elhunyt, és egy fiatalabb vezetés került a helyére Louis C. Camilleri személyében. A korábbi évekhez képest semmi karaktere nincs a márkának, Mattia Binotto próbálja ellátni egyszerre a technikai igazgatói és csapatfőnöki szerepet, s némileg váratlaul elbúcsuztak Vetteltől is.

A napokban Mattia Binotto nyilatkozott a Forma-1 hivatalos podcastjában, a Beyond The Gridben. A svájci mérnök már az 1990-es években szerepet vállalt a Ferrarinál, hogy aztán feljebb és feljebb lépkedve érje el a csapatfőnöki pozíciót. Ott volt akkor, amikor a csapat a Schumacher-éra előtt építkezett, ott volt akkor is, amikor öt éven keresztül egyéni, hat éven keresztül pedig konstuktőri bajnoki címeket tudtak ünnepelni a szezon végén.

Most, hogy elmondása alapján egy ugyanolyan építkezés közepén tartanak, szerinte nagyon hasonlít minden ahhoz a korszakhoz, fiatal pilótájuk, Charles Leclerc pedig Schumacherhez mérhető.

„Akkoriban Michael Schumacher volt a vezér, most Charles. Leclerc persze nem olyan tapasztalt, mint Michael, nem világbajnok, mint a német volt akkor, viszont egyértelmű, hogy van egy vezérünk a pályán, és ez fontos. Az, ahogyan Charles vezet, abból nyilvánvaló, hogy kivételesen tehetséges, gyors, képes előzni, briliánsan védekezik. Megvan a megfelelő hozzáállása: a győzelem a legfőbb célja. Minden esetben nyerni akar, nem csak részt venni a futamon. Sikeréhes, a győzelemért húz sisakot, a második hely sosem teszi elégedetté, ahogyan Michaelt sem tette.”

„Charles sokkal fiatalabb, mint Michael akkoriban, amikor hozzánk érkezett. Leclercnek még vezérré kell fejlődnie a csapatnál. A Ferrari jövőbeli sikeressége azon is fog múlni, hogyan viselkedik vezérként. Charles szépen fejlődik.”

Nagy kérdés, hogy vajon ez az új filozófia kifizetődő lesz-e a csapat számára és mi az, amit el tudnak érni a fejlesztések során. Binotto azt is mondta, hogy biztosan nem az ő motorjuk lesz a leggyengébb jövőre, nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy már jövőre, aztán majd 2022-ben, az új korszakban még versenyképesebb konstrukcióval álljanak rajthoz.

Ami nagyon nagy szégyenfolt a Scuderia Ferrari csapata szempontjából, hogy az 1980-as szezon óta nem volt olyan gyenge szezonjuk, mint az idei évben.