2020. június 17. | 14:11

Michael Schumacher és Sebastian Vettel ezzel vett részt a 2012-es Race Of Champions eseményen.

A két pilóta összesen 11 Formula 1-es világbajnoki címet tud felmutatni, továbbá német csapatként a ROC Nemzetek Kupáját is megnyerték. A buggy fejlesztésének a célja az volt, hogy mindenki egyenlő feltételekkel tudjon ringbe szállni. A másik fontos szempontként pedig azt tartották szem előtt, hogy ne hasonlítson egyik forgalomban lévő autóra sem, mivel az hatalmas PR értékkel szolgálna a gyártónak. 

Mindezek okán nehéz megtalálni a hajtáslánc eredetére vonatkozó információkat. Az bizonyos, hogy a négyhengeres 1,1 literes erőforrás 175 lóerő és 115 Nm nyomaték leadására képes, ehhez egy 5 fokozatú szekvenciális váltó csatlakozik. Figyelembe véve a motor paramétereit és a sebességváltót, a fejemet merném rátenni, hogy ezt egy utcai motorból ültették át, sőt, azt is megkockáztatom, hogy a négy japán gyártó közül az egyik jegyzi. 

A számok elsőre nem tűnnek túl meggyőzőnek, viszont a buggy összsúlya mindössze 475 kg, ennek eredményeként 2,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100 sprintet, a maximális sebessége pedig 194 km/óra. A felfüggesztés kettős A-karokat tartalmaz elöl és hátul egyaránt, a terepjáró rugók pedig könnyedén egyenlítik ki a terep egyenletlenségeit. A hegesztett acélszerkezetnek köszönhetően még masszív is, az üvegszál karosszéria paneleknek köszönhetően pedig könnyű marad. 

Az esemény Buggy versenyét, vagyis az általánosan ismert „ROC Car” futamot először 1999-ben rendezték meg az első eseményen, amelynek akkor még a Kanári-szigetek adtak otthont. A kocsikat pedig akkor a Holland székhelyű Fast & Speed gépjárműgyártó cég építette.

Nem sűrűn látni, hogy ezek eladásra kerülnek. Az FIA gyűjteményébe tartozó buggy árát a 
Covid-19 elleni védekezésre fordítják majd. A Nemzetközi Automobil Szövetség már 1 millió eurót adományozott az ügyhöz, és az aukción összegyűjtött pénz 100%-át az IFRC, a globális humanitárius szervezet kapja.

Tekintettel arra, hogy ezt Schumacher és Vettel vitte győzelemre, jelentős vonzerővel bír a gyűjtők számára. Állítólag jó állapotban van, és az alkatrész utánpótlással sem lesz baj. Mivel nincs kilométerórája, így nem lesz nehéz alacsonyan tartani. A négykerekű bármelyik pályanapon vagy hegyi felfutón megállná a helyét.