F1: 1800 gumit selejtezett le a Pirelli az Ausztrál Nagydíj elhalasztását követően

Közzétéve:
2020-03-16, 16:42

A vadonatúj abroncsokat egy cementgyárban fogják hasznosítani.

Társszerző: Hajdu Balázs

1800 gumit volt kénytelen leselejtezni a Pirelli, miután a Forma-1 és az FIA az Ausztrál Nagydíj elhalasztása mellett döntött. Az új generációs, nem használt abroncsokra szigorú szabályok vonatkoznak, főleg a tengerentúli versenyeken, így az olasz gumigyártónak nem maradt más választása. A leselejtezett gumikat egy cementgyárban fogják üzemanyagként hasznosítani.

Pirelli számára nem idegen a gumik selejtezése a tengerentúli versenyeken. Gyakran előfordul, hogy 500-nál is több esőgumit kell kidobni, amennyiben azok használatát az időjárás nem indokolja.

Pirelli

1800 komplett gumiszett egyébként már Bahreinben és Vietnámba is megérkezett. Mint ismeretes, mindkét futamot elhalasztották, az abroncsok azonban a helyszínen maradnak. Ha egy későbbi időpontban megrendezik a versenyeket, akkor ott használják fel a gumikat, ha nem kerül sor a két F1-es nagydíjra, akkor egy olyan helyszínen vetik be az abroncsokat, ahol ugyanazokat a keverékeket használják.

"Csütörtök délután felkészítettük a gumikat a versenyhétvége kezdetére, majd jött a hír, hogy elmarad a futam. Ilyenkor sajnos muszáj leselejteznünk a nem használt abroncsokat. Bahreinbe és Vietnámba is megérkezett a gumiszállítmány, ám ez nem jelent problémát. Leggyakrabban a tengeri szállítást alkalmazzuk, az abroncsokat hőszabályozós tárolókban tartjuk. Ez olyan, mintha a raktárban lennének. Ha változás áll be a versenynaptárban, akkor fel tudjuk őket használni” - mondta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója az Autosportnak.

A használt és nem használt gumikat tengeren keresztül szállítják vissza az Egyesült Királyságba, ahol ipari üzemanyagként hasznosítják őket.

„Bezúzzuk a gumikat, hogy kevesebb helyet foglaljanak. Majd visszaküldjük őket az Egyesült Királyságba, majd egy Didcotban lévő cementgyárba kerülnek, ahol üzemanyagként kerülnek hasznosításra. Magas hőmérsékleten égetjük a gumikat, energiát nyerünk vele, a légszennyezés mértékét azonban nem növeljük. A továbbiakban vizsgálni fogjuk a Forma-1-es abroncsok újra-hasznosításának lehetőségét, egyelőre ez a megoldás működik” - tette hozzá a Pirelli vezetője.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.

További hírek