F1: 2021-től Szaúd-Arábiába is bekerülhet a naptárba

Közzétéve:
2019-08-08, 14:57

A Szaúd-Arábiai versennyel kapcsolatban az emberi jogok és a sajtószabadság kérdése továbbra is fennmarad.

Szaúd-Arábia 2018-ban került fel a motorsport térképére a Race of Champions megrendezésével, majd ebben az évben tíz éves szerződést írtak alá a Formula-e-vel, amely évek óta ellátogat a közel-keleti országba, ezen felbuzdulva az F1 is bevenné a naptárba, írja a The Times. Az ország részéről komolynak tűnik a versenyrendezési szándék, olyannyira, hogy a sivatagban felhúznának egy teljesen új várost és egy versenypályát is.

A Liberty Media minden fronton terjeszkedne a széria népszerűsítése érdekében, most ismét előkerült a 2017-es Qiddiya projekt, amely egy még nem létező város Rijádtól 40 km-re a sivatagban. Ez lehet a legjobb opció, mert a Rijádban lévő utcai pálya túl rövid az F1 normákhoz képest.

látványterven az F1-es autók menet közben

A 2019-es versenynaptárban két arab helyszín található, az év elején Bahreinbe, majd a záró fordulóra Abu-Dhabiba látogatnak a csapatok. Ezekhez csatlakozna Szaúd-Arábia, ahova a jövő évi Dakar is ellátogat. A Liberty Media egyébként Marokkó, Dél-Afrika és Amerika felé is nyitna még. Ezeknek fényében nem elképzelhetetlen a londoni utcai pálya, illetve egy Miamiban rendezendő futam sem.

a szaúdi pálya egyik kanyarja

A résztvevő csapatokat megkérdezték az esetleges szaúdi rendezéssel kapcsolatban. Mindenki egyöntetűen legfontosabbnak tartja az emberi jogi kérdések és a nemi egyenlőségek tisztázását, illetve a sajtószabadság kérdését.

Vannak akik a logisztikai problémákat és a már így zsúfolt versenynaptárat is előtérbe helyezték. Ugyanakkor a tárgyalások nem jelentik teljes bizonyossággal azt, hogy meg is kapja a rendezési jogot az ország, bár a pletykák szerint nem kevés pénzt áldoznának erre.

Elég csak a pálya látványtervére gondolni. Komolyabb, modernebb és látványosabb lehet Abu-Dhabinál is.

Az autós világ további híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Szujó Zoltán, az F1 magyar hangja az Alapjárat riporterével, Háfra Zsolttal
2019. április 12.
Az F1 magyar hangjával, Szujó Zoltánnal beszélgettem az F1-ről és a Formula E-ről, valamint néhány szóban és minden másról, ami a színfalak mögött történt vele az elmúlt években
Max Verstappen a Red Bull Ring főépülete előtt suhanva
2019. július 06.
Hétvégén a Red Bull Ringről tudósítottam neked, a rengeteg teendő mellett azért jól is éreztem magam, na de mivel is teltek a kinti napok?
2019. július 12.
A Ferrari egyik kamionjára valahol néhány illegális bevándorló is feljutott, egy biztos: nem a versenyre voltak kíváncsiak.