Bár az időmérő edzésen Hamilton teljesített a legjobban, mégsem ő hanem csapattársa, Bottas indulhatott az élről a Török Nagydíjon. Hogy mindez hogyan és miért történt, arról korábban már írtunk.

Szolid eső mellett álltak fel a rajtrácsra a versenyzők. A piros lámpák kialvását követően simán eljött Bottas és Verstappen. Alonso a külső íven probált meg előre törni, de Gasly-val összeért, az Alpine megpördült így rengeteg pozíciót veszített Alonso de vissza tudott térni a pályára.

Később Mick Schumacherrel is ütközött a kétszeres bajnok, a spanyol a 17., a német a 19. helyről folytathatta a körözést. Latifi is megforgott a vizes aszfalton, de össze ő sem törte magát, a mezőny után eredhetett.

Bottas mögött Verstappen, Leclerc, Perez, Gasly, Norris, Stroll, Cunoda, Hamilton és Vettel haladt pontszerző helyen az első néhány kört követően.

Hamiltonnak meggyűlt a baja Cunodával, de a nyolcadik körben egy szép manőverrel meg tudta előzni a japánt és üldözőbe vehette Strollt. Ehhez persze az is kellett, hogy Cunoda rögtön a kör elején az első kanyarban hibázzon. A hétszeres bajnok aztán Strollt is legyűrte, alig egy kört kellett várni az újabb előzésre.

Sainz is szépen lépdelt előre, a kilencedik körben már a pontszerzők mögött a tizenegyedik helyen autózott. A másik Ferrarival közlekedő Leclercnek sem lehetett oka a panaszra, öt másodpercen belül tudta követni az élen haladó Bottast.

Időközben érkezett a felirat, amely szerint Alonsót öt másodperces időbüntetéssel sújtották a Mick Schumacherrel való ütközésért.

A pálya állapota nem sokat javult, 95%-os páratartalom mellett nem sok esély mutatkozott arra, hogy felszáradjon az aszfaltcsík.

A tizedik kör végén Hamilton nem is megelőzte, hanem szabályosan elhaldt Norris mellett, a McLaren tempója nem volt elegendő ahhoz, hogy a fiatal brit felvegye a versenyt veterán honfitársával a harcot. Hamilton így már a hatodik helyen haladt, de Gasly, Perez és Leclerc még így is előtte tornyosult, mint megelőzendő versenyző, hogy Verstappennel csatázhasson. Közülük ráadásul Gasly és Perez a Red Bull család versenyzőjeként rótta a köröket, úgyhogy izgalmas csatákra volt kilátás.

Sainz a 14. körben már pontszerző helyen haladt, miután Vettelt megelőzte. A spanyolnak azonban ez csak úgy sikerült, hogy “megtámaszkodott” a németen, az összeérésnek azonban nem volt komolyabb következménye, mindketten folytathatták a futamot. Hamilton egy körre rá megelőzte Gasly-t.

A 15. körben Bottas mögött Verstappen, Leclerc, Perez, Hamilton, Gasly, Norris, Stroll, Cunoda és Sainz haladt pontszerzőként.

Hamilton 18 másodperces hátrányban volt ekkor Bottashoz képest, de ő volt a leggyorsabb a pályán lévők közül. Verstappen nem tudott közel kerülni Bottashoz, de Leclerc sem fenyegette Verstappent. Az izgalmakat nem az élmezőnyben kellett keresni hanem a középmezőnyben, Sainz ugyanis Cunodával birkózott a kilencedik helyért. A spanyol a 18. körben utasította maga mögé a japánt.

A további izgalmakat a gumik kopásának mértéke szolgáltatta. Hamiltont többször is hallhattuk, ahogy panaszkodik a csapatrádión az abroncsok elhasználódására. Az átmeneti esőgumikból szép lassan szinte slickek keletkeztek, Ricciardo ezért a 22. körben úgy döntött, hogy a 15. helyről kiáll új átmeneti esőgumikért. Veszteni valója nem nagyon volt az ausztrálnak, így érthető hogy bevállalták ezt a kockázatot. Ricciardo a 18. helyről folytathatta, csak a két Haas maradt mögötte.

Cunoda kicsúszását követően a 13. helyre esett vissza. Kár nem keletkezett az autójában, a pontszerzésre való esélye azonban jelentősen lecsökkent.

A 25. körben Bottas állt az élen továbbra is, mögötte Verstappen, Leclerc, Perez, Hamilton, Gasly, Norris, Stroll, Sainz és Cunoda közlekedett, azaz tíz kör alatt csupán Sainz és Cunoda cserélt helyet a top10-ben.

Miután Ricciardo nem kezdett el űridőket autózni, senki másnak nem jutott eszébe, hogy a boxba siessen új kerekekért. Esős időben nincs kerékcsere-kötelezettsége a csapatoknak, és mivel a slcikeken szinte a végtelenségig lehet autózni, felvetődött, hogy egyetlen szett abronccsal fogják teljesíteni a pilóták a Török Nagydíjat. Vettelt megkérdezték a csapatrádión, hogy ez lehetséges-e, a német határozott igennel felelt.

A 29. körben Mazepin borzolta a kedélyeket, amikor rácsukta az ajtót Hamiltonra lekörözöttként. A brit végül egy kanyarral később el tudott menni az orosz mellett.

A 34. körben az ötödik helyen autózó Hamilton egy másodpercen belülre került Perezhez képest. A kör végén a brit meg is előzte a mexikóit, de Perez vissza tudta venni a pozícióját egy mély fékezéssel.

Két körrel később Verstappent hívták a boxba, a holland Leclerc mögé a harmadik helyre tudott visszaérni, még bőven Perez és Hamilton elé.

Hamarosan érkezett Sainz, Bottas és Perez is friss gumikért. Vettelék kockáztattak, a német száraz pályás gumikat kapott. Ez azonban túl nagy kockázat volt, Vettelnek vissza kellett mennie átmeneti esőgumikért így elszálltak az esélyei a pontszerzésre.

A 40. körben jó néhány kerékcserét követően Leclerc vezetett úgy, hogy még nem járt kint a boxban. Mögötte Bottas, Verstappen, Hamilton, Gasly, Perez, Stroll, Norris, Ocon és Sainz autózott az első tízben. Körön belül volt még Giovinazzi és Ricciardo.

Gasly kiállt kerékcserére, letöltötte 5 másodperces büntetését majd Perez mögé visszaért a pályára. Stroll is kint járt, ő azonban Giovinazzi mögé a 11. helyre szorult vissza.

17 körrel a vége előtt az élen 5 másodperces előnnyel rendelkező Leclerc a felől érdeklődött, hogy teljesítheti-e a futamot egyetlen szett abronccsal, amire a szabály szerint természetesen volt lehetősége.

Hamiltont hívták a boxba, a brit azonban nem értett egyet a csapatával ezért úgy döntött, hogy még marad a pályán és a negyedik helyről folytatja a körözést. Folyamatosan győzködte csapatát arról, hogy érdemes volna kint maradni. Arra nem volt túl sok esélye, hogy előrébb lépjen, de nem voltak túl rosszak a köridejei így az ő szemszögéből nézve csak veszíthetett volna egy kiállással.

A 45. körben hibázott Leclerc, így jelentősen megközelítette Bottas. A monacói megkérdezte, ha kint maradna csere nélkül, ezzel a tempóval hányadik helyen tudna célba érni, mire a versenymérnöke válaszolt, hogy ha Bottast maguk mögött tartja, akkor első. Bottas azonban egyre inkább közelített Leclerchez így erre egyre inkább csökkent az esély.

Bottas végül a 47. körben megelőzte Leclercet és átvette a vezetést. Verstappen is megérkezett Leclerc nyakára, s végül a Ferrarinál úgy döntöttek, behívják Leclercet friss gumikért. Leclerc a kiállását követően Verstappen és Hamilton mögé, de Perez elé ért vissza a negyedik helyre.

Tíz körrel a vége előtt tehát Bottas vezetett, mögötte Verstappen, Hamilton, Leclerc, Perez, Gasly, Norris, Sainz, Ocon és Stroll közlekedett a top 10-ben. A pontszerzésre Ricciardónak volt még esélye, aki két másodperces lemaradással követte a Strollt.

A kérdés az volt, hogy Hamilton kint marad-e, és megpróbálja egy szett gumigarnitúrával teljesíteni a futamot, vagy kiáll a boxba? Hamiltonon kívül még Ocon volt az, aki nem járt kint kerekekért, mindenki más már túl volt ezen a mezőnyből.

Hamilton hosszas vívódás után az 51. körben megadta magát a csapatnak, és kiállt a boxba új átmeneti esőgumikért.

Leclerc feljött a harmadik helyre, Perez lett a negyedik, Hamilton pedig Gasly elé visszaért az ötödik helyre. A kör végén Perez megelőzte Leclercet, így a harmadik helyről folytathatta a körözést.

Hamilton a rádión vitatkozni kezdett csapatával, amikor megtudta, hogy az ötödik helyen autózik. Szemcsésedésre panaszkodott, nem értette, miért adták fel a pályán kiautózott pozíciót.

Öt körrel a vége előtt még Leclercet szorongatta Hamilton, ám egy körrel később már leszakadt a monacóiról és Gasly ellen kellett védekeznie. Izgalmas percek vártak a hétszeres bajnokra, a nagy kérdés az volt, hogy túléli-e a szemcsésedéses időszakot. A brit kisebb nehézségek árán vissza tudta verni a francia támadását.

A futamot Valtteri Bottas nyerte, ez volt karrierje kilencedik és talán utolsó futamgyőzelme. Verstappen a második, Perez a harmadik helyen futott be. Leclerc sokáig dobogós helyen haladt, végül negyedik lett, Hamilton pedig az ötödik helyen zárt. Pontot szerzett még gasly, Norris, Sainz és Stroll is, Ocon pedig kerékcsere nélkül teljesítette a Török Nagydíjat, a tizedik, pontszerző helyen intették le.

A leggyorsabb kört Bottas futotta meg, aki így plusz egy ponttal gyarapította bajnoki egységei számát.

A 2021-es Török Nagydíj pontszerzői:

  1. Valtteri Bottas (Mercedes) 1:31’04.103 26 pont
  2. Max Verstappen (Red Bull) +14.584 18 pont
  3. Sergio Perez (Red Bull) +33.814 15 pont
  4. Charles Leclerc (Ferrari) +37.814 12 pont
  5. Lewis Hamilton (Mercedes) +41.812 10 pont
  6. Pierre Gasly (AlphaTauri) +44.292 8 pont
  7. Lando Norris (McLaren) +47.213 6 pont
  8. Carlos Sainz (Ferrari) +51.526 4 pont
  9. Lance Stroll (Aston Martin) +1’22.018 2 pont
  10. Esteban Ocon (Alpine) +1 kör 1 pont

Az F1-es versenyzők élmezőnyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 262,5 pont
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) 256,5 pont
  3. Valtteri Bottas (Mercedes) 177 pont
  4. Lando Norris (McLaren) 145 pont
  5. Sergio Perez (Red Bull) 135 pont
  6. Carlos Sainz (Ferrari) 116,5 pont
  7. Charles Leclerc (Ferrari) 116 pont
  8. Daniel Ricciardo (McLaren) 95 pont
  9. Pierre Gasly (AlphaTauri) 74 pont
  10. Fernando Alonso (Alpine) 58 pont

Az F1-es csapatok pontversenyének élmezőnye:

  1. Mercedes 433,5 pont
  2. Red Bull 397,5 pont
  3. McLaren 240 pont
  4. Ferrari 232,5 pont
  5. Alpine 104 pont