2023. szeptember 18. | 00:09

Idén először rendkívül szoros csata volt a futamgyőzelemért, Verstappen nélkül.

A Red Bull versenyzői még a top10-be sem fértek be az időmérő edzésen. A ferraris Carlos Sainz szerzte meg a pole pozíciót, mellőle a mercedeses George Russell indulhatott a futamon. A második sorba Charles Leclerc (Ferrari) és Lando Norris (McLaren) kvalifikálta magát. Utcai pályáról lévén szó Verstappenék le is mondtak arról már a piros lámpák kialvása előtt, hogy a dobogóért harcoljanak.

A két Ferrari remekül startolt, Sainz fordult el elsőként, Leclerc pedig elment Russell mellett és csapattársa mögé zárkózott fel. Lewis Hamilton nemes egyszerűséggel kiszélesítette a pályát, megelőzve Norrist és csapattársát is. Kétség kívül előnyt szerzett azzal, hogy a többiekhez hasonlóan nem kellett fékeznie, ám csak márkatársát engedte vissza maga elé.

A negyedik körben meg is volt a verseny első kiesője. Cunoda autója megadta magát, de szerencsés helyen tudott félreállni, így nem kellett pályára küldeni a biztonsági autót.

Sainz az ötödik körre egy másodperces előnyt autózott ki Leclerc előtt. Őket Russell, Hamilton, Norris, Alonso, Ocon, Magnussen, Verstappen és Hülkenberg követte a pontszerző helyeken.

Hamilton végül Norrist is maga elé engedte nagy nehezen. Miután ez megtörtént, nem is vizsgálódtak tovább a versenybírák a rajtot követő események kapcsán.

Verstappen nem tudott olyan tempóban előre törni, mint más pályákon. A nyolcadik helyen beragadt Ocon mögé. Perez eközben a 13. helyen tanyázott.

A 21. körben a Williams ifjú versenyzője, Sargeant a gumifalnak ütközött. Törmelék került a pályára, így behívták a biztonsági autót. Sokan azonnal kaptak az alkalmon, és a kisebb időveszteség okán a boxba hajtottak kerékcserére. Verstappen meghúzta a váratlant, kint maradt a pályán. A spanyol mögé zárkózott fel ezzel a lépéssel a holland, igaz, Sainz már friss abroncsokon róhatta a köröket. Az élen álló kettős mögött Russell, Perez és Norris haladt.

Az újraindítás után Hamilton elment Leclerc mellett, a monacói visszacsúszott a hetedik helyre. Russell hamar megelőzte Verstappent, így Sainz után eredhetett. A Mercedes versenytempója kifejezetten jónak tűnt, Hamilton le is vadászta Perezt.

A Red Bull stratégiája nem jött be, mivel nem jött újból a biztonsági autó, nem adódott lehetőségük a kis időveszteségű kerékcserére. Sorra előzték őket meg azok, akik frissebb abroncsokkal rendelkeztek.

32 kör elteltével Sainz, Russell, Norris, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Perez, Alonso, Ocon és Magnussen haladt az első tízben.

Az energiaitalosok a 41. körig vártak, ekkor kihívták Perezt és Verstappent is friss abroncsokért. A holland a 15., a mexikói az utolsó helyen folytathatta.

A születésnapos Ocon számára a 44. körben véget ért a verseny, miután leállt az autója. Virtuális Safety Car fázist rendeltek el, a Mercedes úgy döntött, az ellentétét csinálja annak, amit a Ferrari és Sainz. Mivel a spanyol a pályán maradt, Russell és Hamilton is a boxba hajtott friss gumikért. Az élmezőny többi tagja nem tett így.

17 kör volt még hátra, amikor Sainz, Norris, Leclerc volt az első három sorrendje, mögöttük a Mercedes két versenyzője, Russell és Hamilton arra készült, hogy lefaragják hátrányukat. A két Ezüst Nyíl hamarosan rohamtempóban kezdte meg a felzárkózást. Verstappennek esélye sem volt a dobogóra, a kilencedik helyen autózott 12 körrel a leintés előtt.

Russell az 52. körben érkezett meg Leclerc mögé. Két körrel később már maga mögé is utasította a Ferrari versesnyzőjét. Hamarosan így tett Hamilton is.

Sainz úgy döntött, hogy szándékosan közel tartja magához Norrist, hogy a DRS-t használva védekezni tudjon Russell ellen. Közben Hamilton nyomás alatt tartotta csapattársát, Russellt. Az élen álló négyesből két körrel a leintés előtt nem lehetett megmondani, hogy ki fog kijönni győztesen.

Az utolsó körben Russell túlságosan sokat kockáztatott, és a gumifalban kötött ki. Sainz végül megőrizte előnyét Norris előtt, és megnyerte a Szingapúri Nagydíjat. Hamiltont intették le harmadikként, mögötte Leclerc és Verstappen futott be. Pontot szerzett még Gasly, Piastri, Perez, Lawson és Magnussen is.

Ez volt az idei első futam, amikor nem a Red Bull egyik versenyzőjét intették le elsőként. Véget ért Verstappen 10, valamint a Red Bull 15 futamból álló győzelmi szériája is.

A 2023-as Szingapúri Nagydíj végeredménye:

  1. Carlos Sainz (Ferrari) 25 pont
  2. Lando Norris (McLaren) 18 pont
  3. Lewis Hamilton (Mercedes) 15+1 pont
  4. Charles Leclerc (Ferrari) 12 pont
  5. Max Verstappen (Red Bull) 10 pont
  6. Pierre Gasly (Alpine) 8 pont
  7. Oscar Piastri (McLaren) 6 pont
  8. Sergio Perez (Red Bull) 4 pont
  9. Liam Lawson (AlphaTauri) 2 pont
  10. Kevin Magnussen (Haas) 1 pont
  11. Alexander Albon (Williams)
  12. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo)
  13. Nico Hülkenberg (Haas)
  14. Logan Sargeant (Williams)
  15. Fernando Alonso (Aston Martin)
  16. George Russell (Mercedes) kiesett
  17. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) kiesett
  18. Esteban Ocon (Alpine) kiesett
  19. Cunoda Júki (AlphaTauir) kiesett

A pilóták pontversenyének élmezőnye:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 374 pont
  2. Sergio Perez (Red Bull) 223 pont
  3. Lewis Hamilton (Mercedes) 180 pont

A csapatok pontversenyének élmezőnye:

  1. Red Bull 597 pont
  2. Mercedes 289 pont
  3. Ferrari 265 pont
Clive Mason/Getty Images