Sainz hatalmasat versenyzett, Russell a végén megcsípte a dobogót.
Leclerc jól kapta el a rajtot és megtartotta vezető helyét Verstappennel szemben. Hamilton megelőzte Perezt és a harmadik helyre lépett előre. Az élmezőnyben incidens nem történt, Ocon viszont nekiment Cunodát, amiért a francia öt másodperces büntetést kapott. Cunoda a mezőny végére esett vissza.
Leclerc és Verstappen között kezdett kibontakozni a csata a győzelemért. A monacói nem tudott jelentős előnyt kiépíteni, és úgy tűnt, hogy szorosat meccselhetnek ők ketten az első helyért. A Red Bull megpróbált alávágni a Ferrarinak, a 17. köben kihívta kerékcserére Verstappent. Egy körrel később pedig jött a dráma!
A 18. körben ugyanis Leclerc a gumifalban kötött ki! Autója kifarolt, irányíthatatlanná vált, a folyamatos fékezés ellenére a Ferrari orral a falnak hajtott. Leclercnek fel kellett adnia a futamot az élről, az autó kiemelése miatt pedig be kellett hívni a biztonsági autót.
Total heartbreak for Charles Leclerc ?#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/boNWYn8vlY
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Rögtön érkezett a boxba Hamilton és mindenki más is, aki még nem állt ki. Izgalmas kérdés volt, hogy a hétszeres bajnok visszaér-e Verstappen elé a pályára, ám a holland néhány másodpercel előbb elhagyta a boxutca kijáratát, mint ahogyan a britet kiengedték.
A boxutcában volt némi kalamajka. Sainz kerékcseréje nem volt tökéletes, ezután ráadásul úgy engedték ki Albon elé, amit mindennek lehetett nevezni, csak biztonságosnak nem. Repült is érte az öt másodperces időbüntetés Sainznak.
A safety car mögött Verstappen haladt az élen, mögötte Hamilton, Perez, Russell, Alonso, Norris, Ricciardo, Sainz, Ocon és Stroll haladt pontszerző helyen.
A 20. körben a boxba hajtott a biztonsági autó, Sainz pedig rögtön az első kanyarban megelőzte Ricciardót, így a hetedik helyről folytathatta. Egy körön belül Norrist is maga mögé utasította, és egyből támadta Alonsót. A kétszeres bajnokot a 22. körben előzte meg.
Mick Schumacher a 23. körben megpördült, Csou pedig a boxba hajtott új első vezetőszárnyért. Mint kederült, a kettőnek köze volt egymáshoz, a lassításból kiderült, hogy Schumacher kívülről előzte volna Csout, aki hátulról kiforgatta a németet.
Az élen nem történt semmi említésre méltó. A 30. körben Sainz megelőzte Russellt, így az ötödik helyre lépett előre a spanyol.
Kilenc körrel később Magnussen és Latifi ütközött össze. Mind a ketten az aszfaltozott bukótérben landoltak, Magnussen azonban nem tudta folytatni a versenyt.
LAP 37/53
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Contact between Latifi and Magnussen ?
The two continue on in P15 and P16 #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/uzwrqBkKGn
A 41. körben Sainz egy gyönyörű, több körön át tartó manővert követően megelőzte Perezt. A csata olyannyira megviselte a mexikóit, hogy Russell is megelőzte. Perez a pályán kívül visszaért Russell elé. Az incidens után Russell hevesen reklamált, hogy ezért büntetés jár Pereznek, a versenybírák viszont úgy látták, hogy nem kell büntetést kiszabni, mert a mexikóinak nem maradt elég hely.
LAP 42/53
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
RUSSELL AND PEREZ MAKE CONTACT! ?
The two drivers continue with Perez in P3 and Russell in P4 #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/cnIJWXUyuo
Bár sokáig úgy tűnt, hogy Sainz egy kiállással teljesítheti a futamot és a dobogóér küzdhet, a Ferrari máshogy gondolta. Tíz körrel a vége előtt kihozták a boxba kerékcserére, egyúttal letöltötte az 5 másodperces büntetését. Sainz a kilencedik helyről volt kénytelen folytatni a verenyt.
LAP 42/53
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Sainz comes into the pits to serve his penalty
He's back out in P9 #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/vV1ut18kyd
Három körrel a vége előtt Csou leparkolta az Alfa Romeóját a szalagkorlát mellé. Virtuális biztonsági autót rendeltek el. Aktuálisan Sainzé volt a leggyorsabb kör, így Verstappen megérdeklődte, hogy ki tudnak-e állni friss abroncsokért. Erre végül nem került sor.
Verstappen, Hamilton, Perez, Russell, Sainz, Alonso, Norris, Ocon, Ricciardo és Stroll haladt pontszerző helyen az 51. körben. Perezt azon nyomban megelőzte Russell, ahogy zöld zászlót kapott, így feljött a harmadik helyre.
LAP 50/53
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
RUSSELL OVERTAKES PEREZ FOR P3 ?
Checo is caught sleeping by the virtual safety car restart as the Brit storms past him! #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/o5tgLPiWQM
Az utolsó két körben lényegi változás már nem történt. Max Verstappen nyert, előnye 63 pontra nőtt a második Charles Leclerc-rel szemben. Hamilton és Russell is a dobogón végzett, így a Mercedes 44 pontra megözelítette a Ferrarit a konstruktőri versenyben. Érdekesség, hogy immáron az Alpine a negyedik a kunstruktőrök között, a franciák 4 ponttal megelőzték a McLarent.
Ezt mondták az érintettek
A győztes Max Verstappen a versenyt követő interjúban elmondta, hogy a tempójukat jónak érezte, és igyekezett nyomást helyezni Leclerc-re. A nagy hőségben nehéz volt követnie a Ferrari versenyzőjét, így csak egyszer tudott előzési manőverrel próbálkozni a tizenegyes kanyarban. Miután nem tudott elmenni riválisa mellett, megpróbáltak egy korai boxkiállással elévágni. Verstappen sajnálatát fejezte ki Leclerc balesete kapcsán. Ő maga igyekezett vigyázni a gumikra. A címvédő szerint az egy körös tempójukon még kell dolgozni. Örült annak, hogy sok pontot szereztek.
A második helyen végző Hamilton remek rajtjával megalapozta azt, hogy dobogós helyen végezzen, így 300. Forma-1-es futamán a 187. dobogós helyét csípte meg. Technikai probléma miatt nem tudott a verseny során inni, ami megnehezítette a dolgát. A tempó terén nagy volt a Mercedes lemaradása a Red Bulltól és a Ferraritól, de az autó megbizhatóságát dicsérte a hétszeres bajnok. Kiemelte, hogy mind a csapat, mind csapattársa, Russell nagyszerű munkát végzett.
A harmadik helyen befutó George Russell a végén huszárosat hajrázott, így végül az ötödikről a harmadik helyre ugrott előre. A safety car kiállását követően szemfülesen megelőzte Perezt, bár a gumik felmelegítésével elmondása szerint küzködött a brit. Russell szerint Perezt meg kellett volna büntetni, mert már az első kerekeivel előtte volt, mint a mexikói, azonban riválisa nem hagyott neki elég helyet. Mint ismert, a versenybírák végül nem osztottak ki büntetést, ám Russell így is Perez előtt végzett, a fiúk tehát a pályán lerendezték a dolgot.
Az élről kieső Leclerc a 18. körben a gumifalnak csapódott orral, és nem tudott visszatérni a pályára, fel kellett adnia a futamot. Eleinte arról szóltak a hírek, hogy ismét a monacói gázpedálja hibásodhatott meg, ám Leclerc szerint vezetői hibát vétett. Elmondta, hogy még ki kell elemezni az adatokat, de úgy érzi ő rontott. Önmagát ostorozta, amiért sok pontot veszít, Imolában hét pontot bukott el, ezen a vasárnapon pedig 25-öt, hiszen úgy érezte, övé volt a leggyorsabb autó. Ez a 32 pont könnyen lehet, hogy nagyon fog hiányozni a végelszámolásnál. Leclerc leszögezte, hogy a szezon második felében már nem hibázhat többet, ha szeretne harcolni a világbajnoki címért. Kielemzi, hogy pontosan mi történt, amikor megcsúszott és elvesztette a kocsi hátulját.
A Francia Nagydíj pontszerzői:
- Max Verstappen (Red Bull) 25 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 18 pont
- George Russell (Mercedes) 15 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 12 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 10 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 8 pont
- Lando Norris (McLaren) 6 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 4 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 2 pont
- Lance Stroll (Aston Martin) 1 pont
- Sebastian Vettel (Aston Maritn)
- Pierre Gasly (AlphaTauri)
- Alexander Albon (Williams)
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo)
- Mick Schumacher (Haas)
- Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) kiesett
- Nicholas Latifi (Williams) kiesett
- Kevin Magnussen (Haas) kiesett
- Charles Leclerc (Ferrari) kiesett
- Cunoda Juki (AlphaTauri) kiesett
A pilóták pontversenyének állása:
- Max Verstappen (Red Bull) 233 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 170 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 163 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 144 pont
- George Russell (Mercedes) 143 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 127 pont
- Lando Norris (McLaren) 70 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 56 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 37 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 22 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 19 pont
- Pierre Gasly (AlphaTauri) 16 pont
- Sebastian Vettel (Aston Martin) 15 pont
- Mick Schumacher (Haas) 12 pont
- Cunoda Júki (AlphaTauri) 11 pont
- Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 5 pont
- Lance Stroll (Aston Martin) 4 pont
- Alexander Albon (Williams) 3 pont
- Nicholas Latifi (Williams) 0 pont
- Nico Hülkenberg (Aston Martin) 0 pont
A konstruktőrök pontversenyének állása:
- Red Bull 396 pont
- Ferrari 314 pont
- Mercedes 270 pont
- Alpine 93 pont
- McLaren 89 pont
- Alfa Romeo 51 pont
- Haas 34 pont
- AlphaTauri 27 pont
- Aston Martin 19 pont
- Williams 3 pont
Nyitókép: Depositphotos