2024. június 10. | 15:03

A rajtsorrend és a szeszélyes időjárás garancia volt az izgalmakra, a verseny utolsó harmadát leszámítva nem volt hiány izgalmakból.

A Kanadai Nagydíjat az a George Russell kezdhette az élről, aki ezredre azonos időt autózott a címvédő Max Verstappennel. A Mercedes versenyzője futotta meg előbb az 1:12:000-ás időt, így ő startolhatott a pole pozícióból. 

A második sort a McLaren két versenyzője béreltek ki Norris-Piastri sorrendben, míg a harmadik sorból Daniel Ricciardo és Fernando Alonso várta a piros lámpák kialvását. Hamilton a hetedik, Leclerc a tizenegyedik, Sainz pedig a tizenkettedik helyre kvalifikálta magát csak, Perez pedig a tizenhatodik rajtkockából indult.

Az élen nem történt helycsere a rajtot követően, Ricciardót viszont ketten is megelőzték. Az extrém esőgumikon rajtoló két Haas az első körökben úgy közlekedett a pályán, mintha eggyel magasabb kategóriájú autójuk lett volna. Ahogyan száradni kezdett az ideális ív, a két Haas kénytelen volt intermediate abroncsokra váltani, vissza is csúsztak a mezőny hátsó felébe.

Fél óra elteltével a DRS-t is használhatták a versenyzők. Norris folyamatosan faragta a hátrányát az élen álló kettőssel szemben. Amint utolérte Verstappent, meg is előzte, majd Russell mellett is elhúzott. A Mercedes versenyzője hibázott, így Verstappen is megelőzte Russellt.

Néhány körrel később már több mint tíz másodperccel vezetett Norris. Ekkor jött a fordulat. Sargeant összetörte az autóját a négyes kanyarban.

Sejteni lehetett, hogy be fogják hívni a biztonsági autót, mivel a Williams versenyzője nem tudott biztonságos helyre lehúzódni, és félig a forgalommal szemben parkolt a pálya veszélyes pontján. Így is lett, csakhogy ekkor Norris már túl közel volt a célegyeneshez, és nem hajtott a boxba, hanem elment egy újabb körre.

Mögötte mindenki érkezett friss abroncsokért, Russell és Verstappen is. Ahogyan arra számítani lehetett, Verstappen átvette a vezetést, Russell is megelőzte Norrist, így a korábbi éllovas a harmadik helyről folytathatta a körözést a Safety Car mögött.

Az újraindításkor Verstappen, Rusell, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso, Cunoda, Stroll, Ocon és Ricciardo haladt az első tízben. Ricciardo a hibás rajtja miatt kapott öt másodperces büntetését letöltve tudott a pontszerzők között autózni.

A Ferrarinál megpróbáltak nagyot húzni, és Leclerc autójára száraz pályára való gumikat raktak fel. Ez a húzás azonban nem jött be, kapott új intereket, majd inkább jobbnak látták az olaszok, ha a Monacói Nagydíj győztese a motorproblémák közepette feladja a futamot.

A 44. körben Piastri kezdte meg az újabb boxkiállásokat, egy körrel később Verstappen és Russell. Norris kivárt, csak a 47. körben ment ki új szett gumiért, így ha Verstappent nem is, de Russellt sikerült megelőznie ezzel a stratégiával.

A két brit között nagy csata kezdett kibontakozni. Előbb Norris hibázott, majd Russell, így egy oda-vissza helycserét követően maradt a Verstappen-Norris-Russell sorrend az első három pozícióban.

Közel másfél órányi körözés után újabb baleset történt, Perez, Sainz és Albon volt az érintett. Tizenöten maradtak versenyben, amikor újra behívták a biztonsági autót. Verstappen kezdhette az élről az utolsó tíz kört, amikor elengedték a mezőnyt ismét, mögötte Norris, Piastri, Russell és Hamilton haladt.

Russell ráfaragott, amikor Piastrit megpróbálta megelőzni az utolsó sikánnál. Az ausztrál nem hagyta magát, Russell mellett pedig elment Hamilton. Piastri azonban később nem tudta tartani a harmadik helyet, mindkét Mercedes elhúzott mellette.

Verstappen győzelmét a végén már senki sem veszélyeztette. Norrisnak is inkább hátrafelé kellett figyelnie, akit a két Mercedes üldözött. Russell Hamiltont ugyan visszaelőzte, ám Norrison már nem maradt ideje átrágnia magát.

Végül tehát Verstappen diadalmaskodott Norris, Russell, Hamilton és Piastri előtt. A verseny egyik kommentátora, Ujvári Máté azzal magyarázta azt, hogy a Mercedesé volt a leggyorsabb autó, mégsem tudott egyik autóval sem az élen végezni a csapat, hogy nem volt jó a pályapozíciójuk.

Aki tudja, mit szeretett volna modnani ezzel Ujvári Máté, és milyen pozíció van még egy F1-es futamon pályapozíción kívül, kérjük, írja meg nekünk kommentben a Facebook-oldalunkon.

A 2024-es Kanadai Nagydíj végeredménye:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 25 pont
  2. Lando Norris (McLaren) 18 pont
  3. George Russell (Mercedes) 15 pont
  4. Lewis Hamilton (Mercedes) 12+1 pont
  5. Oscar Piastri (McLaren) 10 pont
  6. Fernando Alonso 8 pont
  7. Lance Stroll (Aston Martin) 6 pont
  8. Daniel Ricciardo (RB) 4 pont
  9. Pierre Gasly (Alpine) 2 pont
  10. Esteban Ocon (Alpine) 1 pont
  11. Nico Hülkenberg (Haas)
  12. Kevin Magnussen (Haas)
  13. Valtteri Bottas (Sauber)
  14. Cunoda Júki (RB)
  15. Csou Kuan-jü (Sauber)
  16. Carlos Sainz (Ferrari) kiesett
  17. Alexander Albon (Williams) kiesett
  18. Sergio Perez (Red Bull) kiesett
  19. Charles Leclerc (Ferrari) kiesett
  20. Logan Sargeant (Williams) kiesett

A pilóták élmezőnyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 194 pont
  2. Charles Leclerc (Ferrari) 138 pont
  3. Lando Norris (McLaren) 131 pont

A konstruktőrök élmezőnyének állása:
 

  1. Red Bull 301 pont
  2. Ferrari 252 pont
  3. McLaren 212 pont
Depositphotos