A Belga Nagydíj után még a dobogó tetején pezsgőzött a hatodik helyről elsőként befutó Russell, ám kiderült, hogy előre ivott a medve bőrére.
George Russell hiába nyerte meg az utolsó körig rendkívül kiélezett Belga Nagydíjat, a kizárás sorsára jutott. A versenyt követően ugyanis kiderült, hogy Mercedese az üzemanyag nélkül nem éri el a minimális súlyhatárt, így a másodikként befutó Lewis Hamilton lett hivatalosan a győztes.
Russell egy kiállásos stratégiával mindenkit meglepett. Míg a többiek kétszer álltak ki kerékcserére, ő rengeteg időt megtakarított azzal, hogy csak egyszer. Végül fél másodperccel intették le Hamilton előtt
A verseny utáni mérlegelésen azonban Russell autója nem érte el a minimális 798 kg-os súlyhatárt. A mérlegelést az üzemanyag eltávolítását követően végzik el minden esetben, Russell versenyautójából 2,8 liternyi üzemanyagot távolítottak el.
Az FIA mérése szerint 796,5 kilogrammot nyomott Russell autója. Ez 1,5 kligrammal kevesebb, mint amit a szabályok előírak.
Ilyenkor automatikusan kizárásra kerül az a versenyző, akinek nem éri el az autója a súlyhatárt. Ki is adták a hivatalos közleményt, hogy Russell diszkvailifikálva lett a Belga Nagydíjról.
A Mercedes elismerte, hogy nincsenek enyhítő körülmények, a mérlegelés pedig helyes volt. Toto Wolff maga ismerte el a csapat által elkövetett hibát, azt mondta, hogy tanulniuk kell az esetből.
A kizárás könnyen lehet, hogy a zseniálisnak tűnő egy kiállásos stratégiának köszönhető. Russell 34 kört tett meg az abroncsaival. A slick abroncsok garnitúránként 47 kilogrammosak új állapotban, valószínűleg ha Russell is kétszer áll ki, ahogy a többiek, akkor a futamot ugyan nem nyeri meg, de értékes pontokat szerezhetett volna a csapat számára.