2022. január 21. | 15:16

Egészen meredek jóslatokkal rukkolt elő az F1-es szakíró.

Nézzük, mit vár a neves író a közelgő évadtól a szabálymódosítások és átigazolások fényében!

1. Négy világbajnok végez az első hat között a pilóták pontversenyében

Korábban is számos példa volt már arra, hogy amikor változás történik, akkor a nagy tapasztalattal bíró versenyzők gyorsan alkalmazkodnak az új helyzethez.

A friss világbajnok Max Verstappen eddig is alkalmazkodóképességéről volt ismert, és minden eddiginél erősebb lesz idén. Lenyűgöző párharcot vívhatnak majd Lewis Hamiltonnal, a sportág valaha volt legeredményesebb versenyzőjével. A szezon során ismét ők csatázhatnak a bajnoki címért, egy újabb gigászi csatára van kilátás.

Kettejük árnyékában a kétszeres világbajnok Fernando Alonso tündökölhet, aki szintet léphet a stabil visszatérő szezonját követően. A spanyol számára már megszokottá vált, hogy a pontokért harcol, ideje hogy rendszeresen küzdhessen a dobogós helyekért. 2022-ben a legjobb hatban végezhet, míg az Alpine a negyedik lesz a konstruktőrök bajnokságában.

Erős fantáziának tűnhet, de a szakíró úgy véli, Sebastian Vettel neve is ott lesz a legjobb hatban a végelszámolásnál. A német egyszer végzett a legjobb háromban, úgy, hogy egy pódiumtól utólag fosztották meg, mivel nem maradt elegendő üzemanyag az autójában a szabályzattal ellentétesen. 2021-ben az Aston Martin színeiben régi fényében tündökölhet, ha kap egy gyors autót, amellyel a dobogós helyekért harcolhat, akkor erre minden esélye meg is van.

Ez egy olyan év lesz, ahol az évközi fejlesztések kulcsfontosságúak lesznek, így az alkalmazkodás képessége döntő tényező lehet. Ezért fog tündökölni a négy korábbi világbajnok.

2. Minden csapatnak lesz dobogós helyezése

2021-ben figyelemre méltó módon nyolc különböző csapat végzett dobogós helyen. Csak az Alfa Romeónak és a Haas csapatának nem jött ez össze. Barretto arra számít, hogy idén ez nekik is sikerülni fog.

A Mercedes és a Red Bull ismét dominálni fog, de ehhez sokkal többet kell majd tenniük. A McLaren és a Ferrari folytatni fogja felzárkózását a két legjobb csapathoz képest, és még több alkalommal állhatnak fel a két patinás csapat pilótái.

Az Alpine, az AlphaTauri és az Aston Martin is csökkenteni fogja lemaradását az élmezőnyhöz képest, ki kell használniuk az adódó lehetőségeket. A Williams abban reménykedhet, hogy meg tudja ismételni legalább egyszer azt a csodát, amit 2021-ben Belgiumban sikerült nekik.

Williams

A Haas minden más csapatnál előbb kezdhette meg a felkészülést erre az idényre, így minden esély megvan arra, hogy jelentős előrelépést tudnak tenni idén. Az pedig, hogy Valtteri Bottas csatlakozott az Alfa Romeóhoz, komoly erősítést jelenthet számukra, a tapasztalata akár dobogót is érhet majd az istállónak.

3. George Russell a címért harcol és az első háromban végez

Ez a kijelentés talán nem hangzik olyan merésznek, ha figyelembe vesszük, hogy George Russell egy olyan csapathoz készül, amely az elmúlt NYOLC szezonban nem talált legyőzőre a konstruktőri bajnokságban. Amikor 2020-ban Bahreinben be kellett ugrania Lewis Hamilton helyére, akkor remekül szerepelt és nyernie kellett volna, ha nem lett volna olyan peches.

Egy dolog jól teljesíteni akkor, amikor nincs az emberen nyomás és teljesen más a dolog, ha folyamatosan szállítani kell az eredményeket, különösképpen ha a csapattársad Lewis Hamilton. A Mercedes azonban ismét erős lesz, bár a szabályváltozások miatt senki sem tudja, mire lesznek képesek a valóságban az Ezüst Nyilak. Bottas példája pedig bizonyíték arra, hogy nem mindig tudja mindenki kihozni az autójában rejlő potenciált, még akkor sem, ha az történetesen a legjobb a rajtrácson.

Russell azonban a szakíró véleménye szerint eleget letett már az asztalra ahhoz, hogy nincs mitől félteni. Úgy gondolja, hogy képes lesz felvenni a kesztyűt Hamiltonnal szemben, ami mindkettejüket jobb teljesítményre sarkallhatja. Érdekes lesz látni a Mercedes csapatán belüli új dinamikát, és ez hogyan fogja befolyásolni a harcot az energiaitalosokkal. Minden bizonnyal lenyűgöző fordulatokat tartogat az új szezon ezen a téren is!

4. Carlos Sainz megszerzi első futamgyőzelmét

Barretto meglátása szerint Carlos Sainz volt a 2021-es szezon legjobb pilótája a két bajnoki címért küzdő versenyző után. Elég megkérdezni Sebastian Vettelt vagy Daniel Ricciardót, hogy milyen nehéz egy csapatváltáshoz alkalmazkodni. Sainz azonban nem szenvedett ilyen problémákkal, ami mindenképpen tiszteletre méltó teljesítmény.

Sainz

A spanyol masszívan túlteljesítette a várakozásokat, 15 egymást követő pontszerzéssel. Ez a leghosszabb sorozat e téren, ezen időszak alatt háromszor is odaért a dobogóra. Bebizonyította, hogy képes kihozni egy csomagból a maximumuot. Ráadásul túl azon, hogy eredményesnek bizonyult és több pontot szerzett, mint csapattársa, Charles Leclerc, visszajelzésekkel is segítette a Ferrarit. Ez elősegíti a csapat jövőbeli fejlődését.

Volt néhány hibája az év elején. Talán a legjelentősebbet Monacóban vétette, amikor összejöhetett volna neki a pole a nyers tempó alapján, és könnyedén nyerhetett is volna. A szezon közepére helyrerázódott, és utána valósággal szárnyalt.

Ha mindent számba veszünk, akkor 2022-ben össze kell jönnie számára az első győzelemnek. Ha az autó megfelelően fog teljesíteni, akkor akár többszörös győztes is lehet az idény végén.

5. Cunoda Júki legalább kétszer felállhat a dobogóra

Az ifjú japán versenyző, Cunoda Júki számára nem úgy indult az idény, ahogyan remélte azt ő maga és a Red Bull Motorsport tanácsadója, Helmut Marko. A junior pilóta ülése kockán forgott a szezon egy pontján, ám az idény vége felé bizonyított. Az utolsó futamokon már a legmagasabb szinten küzdött, a szezonzárón kifejezetten remek teljesítménnyel rukkolt elő.

Az utolsó hét versenyből hatszor a Q3-ba is eljutott, sőt, képes volt arra is, hogy előrébb végezzen a kvalifikáción a Abu-dzabiban, mint csapattársa, a kiváló idényt 100 pont fölött záró Pierre Gasly. Cunoda az utolsó futamon a negyedik helyen végzett, ami karrierje legjobb helyezése.

Az utolsó futamon mutatott teljesítménye beindíthatja a karrierjét. A szakíró azt várja, hogy nagy önbizalmat meríthet az Abu-dzabiban mutatott vezetéséből Cunoda.

Feltéve, hogy az AlphaTauri képes lesz előre lépni és jó konstrukcióval előrukkolni, Cunoda egyre gyakrabban lehet résztvevője a kvalifikáció harmadik szakaszának. Sőt, vasárnaponként olyan szenzációs versenyzéssel, mint a szóban forgó szezonzárón látott, több dobogós eredményre is képes lehet.

Az idény végére kiderül, hogy hány jóslat válik valóra ezekből. A 2022-es idény a tervek szerint március 18-án veszi kezdetét Bahreinben, az első futamra március 20-án vasárnap kerül sor. A szezon 23 futamból fog állni, már amennyiben mindegyiket megrendezik. Az idényt Abu-dzabiban zárja a Száguldó Cirkusz mezőnye, méghozzá november 20-án vasárnap rajtol el a záró futam.

  • Címkék:
  • F1