Verstappen 20 másodperces büntetést szedett össze, jelentős mértékben csökkent az előnye a bajnokságban.
Carlos Sainz remek teljesítménnyel szerezte meg a pole pozíciót szombaton az időmérő edzésen. A rajtot követően azonban Verstappen állt az élre az első kanyart követően.
A start utáni csetepatéban kiesett Cunoda és Albon, a japán és a thaiföldi versenyző összeakadt. A többiek is keményen harcoltak a pozíciókért, de mindenki más folytatni tudta.
Sainz a kilencedik körben egy bátor bevetődéssel visszaelőzte Verstappent. A holland ezt követően Norris támadását próbálta meg kivédekezni, ezt azonban csak a tőle megszokott leszorítós manőverrel tudta megtenni a 13. körben. Közben mindkettejük mellett elment Leclerc, és Sainz után eredt.
A versenybírák ezúttal szabálytalannak látták Verstappent, aki Norris előtt maradt az incidenst követően. A legutóbbi esettel ellentétben ugyanis Norris itt már előrébb volt az ítészek szerint, Verstappent pálya elhagyásáért és előny szerzéséért 10+10 másodpercre büntették.
Alapvetően unalmas sétakocsikázássá fajult a futam. Norris folyamatosan lopta a távolságot a kerékcseréket követően Leclerchez képest.
Amikor úgy tűnt, nagy csata alakulhat ki a második helyért, Leclerc a célegyenes előtt lecsúszott a pályáról, és kis híján összetörte autóját. Norris így harc nélkül ment el mellette, Leclerc visszatért a harmadik helyre.
A két Mercedes a negyedik helyért tusakodott egymással. Végül a modernebb padlólemezzel rendelkező Hamilton bedarálta csapattársát. Russell első vezetőszárnya ráadásul még sérült is volt.
Verstappen felkapaszkodott a hatodik helyre a súlyos büntetése ellenére, ami remek eredmény a számára a körülményekhez képest. A leggyorsabb körért nagy harc ment a végén, amely Leclercé lett, aki két körrel a vége előtt kiállhatott pozíció veszteség nélkül friss gumikért.
Összetettben a Ferrari rendkívül kedvező helyzetbe került a konstruktőri bajnoki címért folytatott csatában, és már szorongatja a McLarent. Verstappen előnye 46 pontra csökkent Norris előtt. A McLarennél most verhetik igazán a fejüket a falba, hiszen ez a különbség lehetne akár 36 egység is, ha Piastri nem vett volna el 10 pontot a saját csapattársától a korábbi futamokon.
A Mexikói Nagydíj végeredménye:
1. Carlos Sainz (Ferrari) 25 pont
2. Lando Norris (McLaren) 18 pont
3. Charles Leclerc (Ferrari) 15+1 pont
4. Lewis Hamilton (Mercedes) 12 pont
5. George Russell (Mercedes) 10 pont
6. Max Verstappen (Red Bull) 8 pont
7. Kevin Magnussen (Haas) 6 pont
8. Oscar Piastri (McLaren) 4 pont
9. Nico Hülkenberg (Haas) 2 pont
10. Pierre Gasly (Alpine) 1 pont
11. Lance Stroll (Aston Martin)
12. Franco Colapinto (Williams)
13. Esteban Ocon (Alpine)
14. Valtteri Bottas (Sauber)
15. Csou Kuan-jü (Sauber)
16. Liam Lawson (RB)
17. Sergio Perez (Red Bull)
18. Fernando Alonso (Aston Martin) kiesett
19. Alexander Albon (Williams) kiesett
20. Cunoda Júki (RB) kiesett
A pilóták pontversenyének élmezőnye:
1. Max Verstappen (Red Bull) 362 pont
2. Lando Norris (McLaren) 315 pont
3. Charles Leclerc (Ferrari) 291 pont
A csapatok pontversenyének élmezőnye:
1. McLaren 566 pont
2. Ferrari 537 pont
3. Red Bull 512 pont
Még négy versenyhétvége van hátra az idényből. A jövő héten a mezőny Brazíliába látogat, ahol Sprint is lesz.