Innen már aligha fogja elveszíteni az egyéni bajnoki címet.
Meglehetősen változékony volt a hétvége során az időjárás Brazíliában. Az időmérő edzést nem szombaton, hanem vasárnap délelőtt rendezték meg helyi idő szerint.
A futam időpontját előre hozták, magyar idő szerint 16:30-kor startoltak el a versenyzők. Mindössze néhány óra volt tehát az időmérő edzés vége és a futam rajtja között.
A rajt sem a szokásos módon zajlott. Lance Stroll már a felvezető körben kicsúszott, beásta magát a kavicságyba. A pole pozícióból Lando Norris annak ellenére indult el egy újabb felvezető körre, hogy az előtte lévő kivetítőn az a felirat jelent meg, hogy a rajt megszakítva.
Sokan követték őt, az esetet vizsgálták, de arra jutottak végül a versenybírák, hogy majd a futamot követően fognak döntést hozni. A valódi rajtnál a második helyről startoló George Russell fordult el elsőként Norris előtt.
Verstappen rohamtempóban lépdelt előre. Egy ideig stabilan haladt az élen Russell Norris előtt, majd a 28. körben Nico Hülkenberg kicsúszott, és fennakadt az autója a bukótér betonozott részén.
Norris és Russell a virtuális biztonsági autós fázis alatt friss abroncsokért hajtott a boxba. Hamarosan azonban eleredt az eső, Norris pedig megelőzte Russellt. Hülkenberget közben visszatolták a pályára, ám fekete zászlóval kizárták. Érdekesség, hogy Michael Schumachert 2003-ban nem zárták ki ezért ez Európa Nagydíjon, sőt, azon a futamon 4 pontot is szerzett, amely nélkül nem lett volna világbajnok abban az évben.
Franco Colapinto, a Williams versenyzője a falhoz csapta a kocsiját. Az autóroncs a pályán keresztben állt, piros zászlóval megszakították a versenyt.
Esteban Ocon volt ekkor az élen, mögötte Max Verstappen és Pierre Gasly haladt. Nekik lehetőségük nyílt arra, hogy kereket cseréljenek, amíg áll a verseny, időveszteség nélkül.
Az újraindítást követően Ocon az élen maradt, és úgy tűnt, folyamatosan növelni tudja előnyét Verstappennel szemben. Hamarosan azonban ismét megszakították a futamot, amikor Carlos Sainz ment a gumifalnak.
Az újraindítást követően Verstappen azonnal megelőzte Ocont, Norris viszont kicsúszott. Piastri mögé, a hetedik helyre tért vissza a pályára a brit.
Verstappen folyamatosan növelte előnyét Ocon előtt, a McLaren pedig megcserélte két versenyzőjét. Norris azonban nem tudott a hatodik helynél előrébb lépni, így nem hogy nem tudott faragni a hátrányán holland vetélytársával szemben, hanem nőtt köztük a különbség.
Az egyéni világbajnoki cím gyakorlatilag eldőlt, Verstappen előnye behozhatatlannak tűnik három futammal a világbajnokság vége előtt. A holland tíz futam után állhatott ismét a dobogó legfelső fokára. Az Alpine csapata sem volt szomorú, hiszen teljesen váratlanul mindkét pilótájuk a dobogóra állhatott.
A konstruktőri bajnokságban a McLaren két ponttal növelte az előnyét a Ferrari előtt. A wokingiak előnye meggyőző, de a Ferrari három erős hétvégével még megelőzheti a brit istállót.
A 2024-es Brazil Nagydíj végeredménye:
- Max Verstappen (Red Bull) 25+1 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 18 pont
- Pierre Gasly (Alpine) 15 pont
- George Russell (Mercedes) 12 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 10 pont
- Lando Norris (McLaren) 8 pont
- Cunoda Júki (RB) 6 pont
- Oscar Piastri (McLaren) 4 pont
- Liam Lawson (RB) 2 pont
- Lewsi Hamilton (Mercedes) 1 pont
- Sergio Perez (Red Bull)
- Oliver Bearmen (Haas)
- Valtteri Bottas (Sauber)
- Fernando Alonso (Aston Martin)
- Csou Kuan-jü (Sauber)
- Carlos Sainz (Ferrari) kiesett
- Franco Colapinto (Williams) kiesett
- Nico Hülkenberg (Haas) kiesett
- Alexander Albon (Williams) nem indult
- Lance Stroll (Aston Martin) kiesett
A pilóták élmezőnyének állása:
- Max Verstappen (Red Bull) 393 pont
- Lando Norris (McLaren) 331 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 307 pont
A csapatok pontversenyének élmezőnye:
- McLaren 593 pont
- Ferrari 557 pont
- Red Bull 544 pont
Az F1 mezőnyére most két hét pihenő vár. A következő versenyhétvége Las Vegasban lesz.