Charles Leclerc nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzését, a második helyről a címvédő Max Verstappen, a harmadikról pedig Leclerc Ferraris csapattársa, Carlos Sainz várta a rajtot. Lewis Hamilton a Mercedesszel az 5. rajtkockát szerezte meg. A csapatok döntő többsége az időmérőn is látott lágy keverékű abroncsokat választotta, a McLaren azonban a közepes gumit rakta fel Norris és Ricciardo autójára.

A rajtnál az első hármas nagyon figyelt egymásra, a sorrend változatlan maradt, Perezt viszont Hamilton és Magnussen is megelőzte. A Ferrari motor rendkívül erősnek bizonyult a téli teszteken, illetve a mostani versenyhétvégén, ebből pedig a gyári csapat mellett a Haas és az Alfa Romeo is profitálhat. Valtteri Bottas számára mindenesetre nem indult jól a verseny, a finn a 6. helyről a 14.-re esett vissza az első körben. A középmezőnyben Ocon megforgatta Mick Schumachert, az esetet a versenyfelügyelők vizsgálat alá vették, az Alpine francia pilótáját pedig 5 másodperces büntetéssel sújtották.

Az első kanyarban mindenki nagyon figyelt a többiekre, Leclerc maradt az élen

A 3. körben Kevin Magnussen csúnyán elfékezte magát, így Perez megérkezhetett a dán versenyző mögé, majd a mexikói pár kanyarral később megelőzte vetélytársát, ezzel feljött az 5. pozícióba. Magnussent Russell is maga mögé utasította, a mezőny hátsó felében Bottas, Albon és a kínai Csou vívtak izgalmas csatát egymással. Az élen haladók mindeközben befagyasztották a különbséget, Hamilton némileg leszakadt Sainz mögül, Perez viszont DRS-távolságon belülre került a hétszeres világbajnokhoz képest. Ők ketten a tavalyi szezonzárón is emlékezetes párharcba keveredtek, a Red Bull mexikói pilótája ezúttal hamar dűlőre vitte a dolgot, és visszaszerezte a rajtpozícióját.

A 10. körben Leclerc-Verstappen-Sainz-Perez-Hamilton volt az első öt sorrendje. A 12. körben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorát, a Mercedesre a legkeményebb keverékű abroncsok kerültek fel. A gumimelegítés nem volt ideális, így az újonc Csou is elment a brit pilóta mellett, Hamilton azonban egy körrel később visszavette a 11. helyet. A 15. körben Max Verstappen is kilátogatott a boxutcába, a holland versenyző ismét lágy keveréket kapott. Ugyanezt a stratégiát alkalmazta a Ferrari Sainz és Leclerc esetében, Perezt pedig eltérő taktikára tette a csapata. A pályára visszatérve néhány századmásodpercre csökkent a különbség Leclerc és Verstappen között az élen, és a holland világbajnok a következő kör elején átvette a vezetést, ám ez csak néhány kanyar erejéig tartott, majd egy körrel később újra eljátszották egymással ezt a páros gyakorlatot. Ilyen adok-kapok csatára vártak a szurkolók! A DRS használatával egy kör múlva Verstappen ismét próbálkozott, ám ezúttal elfékezte a gumikat, így Leclerc megtartotta a vezető helyet.

Remek oda-vissza meccs Leclerc és Verstappen között, a holland azonban itt egy kicsit túl mélyet fékezett

A 20. kör elején Leclerc-Verstappen-Sainz-Perez-Hamilton sorrendben autóztak az első öt helyen. A McLaren versenyzői nagyon szenvedtek, Norrist előbb Mick Schumacher, majd a Williams színeiben induló Albon is megelőzte. A kerékcserék második körét Fernando Alonso kezdte meg, a rutinos spanyol autójára kemény keveréket raktak fel a szerelők. Hamilton 16 kört tett meg a fehér oldalfalú Pirelliken, majd ismét a boxutcába hajtott, ezúttal viszont közepes gumikat kapott. A hétszeres világbajnokot a mérnöke óvatosságra intette, egyelőre komoly találgatás zajlik az ideális abroncsok kiválasztását illetően.

Féltávnál az élen nem történt változás, Leclerc előnye 3.8 másodperc volt Verstappen előtt. A 31. körben a holland világbajnok közepes gumikra váltott, a Ferrari pedig nem is habozott, rögtön kihívta az első helyen haladó monacói pilótáját. Leclerc követte a Red Bull gumiválasztását, a 16-os rajtszámú Ferrari ismét visszajött Verstappen elé. Átmenetileg Sainz vette át a vezetést, ám neki, és Pereznek még kereket kellett cserélni. A spanyol közepes keverékű gumikat kapott, a mexikói pedig lágyat.

Leclerc a második kiállást követően is Verstappen elé jött vissza

A kerékcseréről visszatérő, körhátrányban lévő Albon kishíján kilökte Sainzt, miközben a rózsaszínre festett Alpine két versenyzője cserélt helyet egymással. Komoly szakadék alakult ki az első négy, valamint Hamilton között, akit Russell is csak tisztes távolból tudott követni. Leclerc-t megnyugtatta a mérnöke, a Ferrari jobban kezeli a gumikat, mint a Red Bull. Verstappennel és Perezzel egy harmadik kerékcserét is bevállalt az osztrák istálló, a stratégiai lépés mögött a bónuszponttal járó leggyorsabb kör megszerzése állt. Sainz és Hamilton is kiállt friss gumikért, miközben Verstappen az autó kormányozhatóságára panaszkodott.

A 46. körben Pierre Gasly lett az első kieső, a francia Alpha Taurija a megállást követően kigyulladt, emiatt a pályára küldték a biztonsági autót. Leclerc-t is kihívta a Ferrari, a monacói megtartotta az első helyet. Mindenki friss abroncsokon, jöhetett egy izgalmas sprint a verseny végéig.

Gasly autóját el kellett oltani, a biztonsági autó beküldése pedig felkavarta az állóvizet

Az 51. körben a Safety Car kiállt, az újraindításnál Leclerc remekül rugaszkodott el, Sainz próbálkozott Verstappen ellen, ám nem járt sikerrel. Az 53. körben már nyithatták a versenyzők a hátsó szárnyakat, Verstappen technikai problémákkal küzdött, így Sainz feljött a második helyre. A holland pilóta alatt teljesen leállt a Red Bull, így a világbajnoki címvédő nulla ponttal zárt. Az 57. körben Sergio Perez megpördült, ezzel Lewis Hamilton ölébe hullott a harmadik hely. Újabb technikai hiba a Red Bullnál, Leclerc azonban behozta a Ferrarit az első helyre. Mögötte Carlos Sainz ért célba, a harmadik helyen Hamilton végzett. Bemutatkozó versenyén pontot szerzett a kínai Csou Kuan-jü, a leggyorsabb kör pedig Leclerc-é lett.

A 2022-es Bahreini Nagydíj végeredménye:

  1. Charles Leclerc (Ferrari) 26 pont
  2. Carlos Sainz (Ferrari) 18 pont
  3. Lewis Hamilton (Mercedes) 15 pont
  4. George Russell (Mercedes) 12 pont
  5. Kevin Magnussen (Haas) 10 pont
  6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 8 pont
  7. Esteban Ocon (Alpine) 6 pont
  8. Cunoda Juki (Alpha Tauri) 4 pont
  9. Fernando Alonso (Alpine) 2 pont
  10. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1 pont
  11. Mick Schumacher (Haas)
  12. Lance Stroll (Aston Martin)
  13. Alex Albon (Williams)
  14. Daniel Ricciardo (McLaren)
  15. Lando Norris (McLaren)
  16. Nicholas Latifi (Williams)
  17. Nico Hülkenberg (Aston Martin)
  18. Sergio Perez (Red Bull)
  19. Max Verstappen (Red Bull)
  20. Pierre Gasly (Alpha Tauri)

A konstruktőrök pontversenyének állása:

  1. Ferrari 44 pont
  2. Mercedes 27 pont
  3. Haas 10 pont
  4. Alfa Romeo 9 pont
  5. Alpine 8 pont
  6. AlphaTauri 4 pont
  7. Aston Martin 0 pont
  8. Williams 0 pont
  9. McLaren 0 pont
  10. Red Bull 0 pon