2021. június 20. | 19:31

Hamilton másfél körrel a vége előtt bukta el a győzelmet.

Az időmérő edzés

A szombati kvalifikáción sem a Q1-ben, sem a Q2-ben nem történt különösebb meglepetés. A Q3 azonban már nem papírforma szerint alakult. Míg a Red Bull számára egyértelműen kedvezőbb volt a legutóbbi két városi páya, mint a Mercedesnek, ezúttal arra számítottak a szakértők, hogy az Ezüst Nyilak lehetnek a dominánsak az időmérőn és a futamon is.

Ehhez képest a pole pozíció Max Verstappené lett, Lewis Hamilton a második, Valtteri Bottas a harmadik legjobb időt futotta. Sergio Perez lettanegyedik, mögötte, Carlos Sainz Jr., Pierre Gasly, Charles Leclerc,Lando Norris, Fernando Alonso és Daniel Ricciardo várta a piros lámpák kialvását a vasárnapi futamon

A futam

Verstappen remekül rajtolt, ám az első kanyarban hibázott, így kicsúszott a pályáról. A betonozott bukótérnek köszönhetően nem vesztett túl sokat, ám ahhoz éppen eleget, hogy Hamilton elmenjen mellette. Bár Verstappen nem a bóják között tért vissza az aszfaltcsíkra, nem büntették, mivel ezzel időt nem nyert.

Hamilton, Verstappen, Bottas, Perez, Sainz és Gasly volt az élmezőny sorrendje az első kört követően.

Az élen álló négyes kezdett meglépni a mezőny többi részétől, és kifejezetten unalmas futamra volt kilátás. Abban lehetett bízni, hogy a boxkiállások felkavarják az állóvizet.

A kerékcseréket Charles Leclerc kezdte meg a Ferrarival a hetedik helyről az 53 körös futam 15. körében. Nagy kérdés volt, hogy hányan követik, ki az, aki két kiállással, ki az, aki egy kerékcserével próbálja meg teljesíteni a futamot.

Leclerc a kemény gumikon igen gyorsnak bizonyult, szép sorjában pedig érkeztek a többiek is a boxba. Ricciardo és Bottas is kemény keverékekre váltott, majd jött Verstappen is, aki Bottas elé ért vissza a pályára.

Hamilton késlekedett a kiállással, és csak akkor állt ki, amikorra előnye 24,5 másodpercre olvadt legfőbb bajnoki riválisával, Verstappennel szemben. Miután egy kiállás 25 másodperces időveszteséget jelent a francia pályán, nem is lehetett kérdés, hogy Verstappen meg fogja előzni a britet. Hiába dolgoztak gyorsan a Mercedesnél, a 2,2 másodperces kerékcsere ellenére Verstappen az élre állt, Hamilton csak a második helyre ért vissza.

A 22. körben a kerékcseréjét még nem teljesítő Sergio Perez állt az élen, 12 másodperccel követte őt Verstappen és Hamilton, majd Bottas, Norris, Vettel, Stroll, Ocon, Giovinazzi és Räikkönen volt a sorrend.

Perez nem várt féltávig a második kiállással, de egyértelmű volt ennek ellenére, hogy egy kiállásos taktikán van. Verstappen, Hamilton és Bottas mögé a negyedik helyre ért vissza, abban a reményben, hogy az előtte állóknak még egyszer ki kell állniuk, vagy ha nem teszik, akkor a futam végére vészesen elkophat a gumijuk. Bottas eközben úgy tűnt, gyorsabb, mint Hamilton, de nem támadta, nem támadhatta, pedig akár Verstappent is megszorongathatta volna, ami a brit és egyben a Mercedes érdekeit is szolgálta volna.

Verstappen 50 perc elteltével jelezte is a rádión, hogy egy kiállással biztosan nem fogják tudni teljesíteni az 53 kört. Ennek ellenére a holland 2 másodperces előnyt épített ki Hamiltonnal szemben, a britet 3 másodperccel követte csapattársa, Bottas. Perez 13 másodperces lemaradással üldözte a finnt.

21 körrel a leintést megelőzően Verstappen érkezett közepes keverékű gumikért, a két Mercedes és értelemszerűen Perez azonban nem látogatott ki a boxba. Verstappen abban a tudatban érkezett vissza az élen álló hármas mögé, hogy három előzést kell végrehajtania a győzelemhez. Hamilton ekkor 19 másodperccel vezetett Verstappen előtt, de kérdéses volt, hogy kibírja-e a futam végéig az a szett gumi, amivel ekkortájt körözött a címvédő.

Perez a csapat érdekeit szem előtt tartva tisztelettudóan elengedte maga mellett Verstappent, a holland meg is köszönte csapattársa gesztusát.

Verstappen a 37. körre 11 másodpercre faragta hátrányát. Bottas másfél másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest. Nem ez volt a futam alatt az első alkalom, hogy úgy érezte az ember, hogy bizony a brit feltartja csapattársát, de Toto Wolff mereven ragaszkodott a sorrendhez, még ha az nem is feltétlenül szolgálta a csapat érdekeit.

14 körrel a vége előtt 7 másodpercre közelítette meg Verstappen az élen álló Hamiltont, a számítógép pedig azt jelezte, hogy ez bizony egy könnyű előzés lesz a holland számára.10 körrel a vége előtt Verstappen megelőzte Bottast, bár igazából nem is előzés volt ez, hanem a holland nemes egyszerűséggel elhaladt a finn mellett, amihez kellett Bottas hibája is. Bottas a csapatrádióban dühöngött egy sort, hogy miért nem az általa javasolt két kiállással teljestették a futamot.

Hat körrel a vége előtt négy másodperc volt még Hamilton előnye, a brit minden igyekezetével azon volt, hogy valahogy maga mögött tartsa bajnoki vetélytársát. Perez négy körrel a leintés előtt elment Bottas mellett, ezt sem lehet igazán előzésnek titulálni, a két autó elhaladt egymás mellett. Eközben Hamilton előnye 2,6 másodpercre olvadt.

2,5 körrel a leintés előtt ért egy másodpercen belül Verstappen Hamiltonhoz képest, majd egy körrel később Verstappen a nyolcas kanyar előtt a DRS hathatós segtségével elközlekedett Hamilton mellett. Ez volt a futam egyik legsimább előzése, Hamiltonnak esélye sem volt arra, hogy visszatámadjon.

Verstappen 2,9 másodperces előnnyel megnyerte a Francia Nagydíjat Hamilton és Perez előtt, Bottas lett a negyedik, akit végül nem hívott ki a Mercedes kerékcserére a leggyorsabb kör reményében, vagy talán maga Bottas maga nem mert kimenni a közelmúltban történtek fényében. A két McLaren Norris-Ricciardo sorrendben szép csendben beúszott az ötödik és hatodik helyen, értékes pontokat szerezve a wokingi csapatnak, amely meg is előzte azt a Ferrarit a konstruktőri pontversenyben, amely ezen a napon egyetlen pontot sem gyűjtött. A legjobb tízbe befért még Gasly az AlphaTaurival, Alonso az Alpine szneiben, valamint a két Aston Martin, Vettel és Stroll.

A leggyorsabb kör és az ezért járó bónuszpont Max Verstappené lett. A holland és csapata, a Red Bull is növelni tudta előnyét, így nagyon úgy fest, hogy hosszú évek után két különböző csapat pilótája között bontakozhat ki harc a bajnoki elsőségért.

A 2021-es Francia Nagydíj végeredménye

  1. Max Verstappen (Red Bull)
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) +2.904
  3. Sergio Perez (Red Bull) +8.811
  4. Valtteri Bottas (Mercedes) +1:04.032
  5. Lando Norris (McLaren) +1:05.857
  6. Daniel Ricciardo (McLaren) +1:15.857
  7. Pierre Gasly (AlphaTauri) 1:16.596
  8. Fernando Alonso (Alpine) 1:17:695
  9. Sebastian Vettel (Aston Martin) +1:19.666
  10. Lance Stroll (Aston Martin) +1:31.946
  11. Carlos Sainz (Ferrari) +1:39:337
  12. George Russell (Williams) + 1 kör
  13. Cunoda Júki (AlphaTauri) + 1 kör
  14. Esteban Ocon (Alpine) + 1 kör
  15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) + 1 kör
  16. Charles Leclerc (Ferrari) + 1 kör
  17. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) + 1 kör
  18. Nicholas Latifi (Williams) + 1 kör
  19. Mick Schumacher (Haas) + 1 kör
  20. Nikita Mazepin (Haas) + 1 kör

A pilóták pontversenyének élmezőnye:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 131 pont
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) 119 pont
  3. Sergio Perez (Red Bull) 84 pont
  4. Lando Norris (McLaren) 76 pont
  5. Valtteri Bottas (Mercedes) 59 pont
  6. Charles Leclerc (Ferrari) 52 pont
  7. Carlos Sainz Jr. (Ferrari) 42 pont
  8. Pierre Gasly (AlphaTauri) 37 pont
  9. Daniel Ricciardo (McLaren) 34 pont
  10. Sebastian Vettel (Aston Martin) 30 pont

A konstruktőri pontverseny állása:

  1. Red Bull 215 pont
  2. Mercedes 178 pont
  3. McLaren 110 pont
  4. Ferrari 94 pont
  5. AlphaTauri 45 pont
  6. Aston Martin 40 pont
  7. Alpine 29 pont
  8. Alfa Romeo 2 pont
  9. Williams 0 pont
  10. Haas 0 pont
  • Címkék:
  • F1