2018. december 07. | 18:10

Az Alapjárat 2017-ben már készített vele interjút, azonban azóta eltelt egy szezon és ahogy ismerem Misit, nem otthon ült.

A tavalyi interjúban - amit a linkre kattintva elértek - elmesélte, honnan is jött az autók szeretete, illetve azt is, hogyan került egy elég komoly nemzetközi csapathoz. Fiatal kora ellenére olyan referenciákkal rendelkezik, amit idősebb társai is megirigyelnek. A mostani beszélgetésünk tárgya kifejezetten a 2018-as szezon volt.

Aki nem olvasta volna a korábbi beszélgetést veled, annak elmondanád, hogy mivel foglalkozol?

Kiss Mihály: A Molitor Racing Systems versenycsapat tagja vagyok és GT3 illetve Porsche Mobil1 Supercup versenyhétvégéken dolgozom. A hétvégéken az én munkám főleg a pitstop felszerelés, a kerekek felkészítése, valamint kerékcsere közben én vagyok a légpisztolyos, emellett az autók preparálásában segítek.

Mi történt veled 2018-ban?

Kiss Mihály: Június közepétől voltam a csapattal Luizhausenben egészen szeptember elejéig. Ilyenekor édesapámmal Ulmban lakunk, amely egy egyetemváros és nem mellesleg autóval 10 percre van az alakulat főhadiszállása. Ez alatt az idő alatt az Osztrák, Brit, Német, Magyar, Belga és Olasz Nagydíjon, egy Porsche Carrera Cup Deutschland versenyen, illetve két ADAC GT Masters fordulón vettem részt. Emellett októberben a Mexikói Nagydíjon voltam jelen.

Közelebb kerültél már az álmodhoz?

Kiss Mihály: Igen mindenképp, hiszen számos Formula 1-es csapattal kerültem közelebbi kapcsolatba, akikkel rendszeresen kommunikálok. Tavaly az F2-őt, illetve az endurance-t említettem, mint lehetséges célt, azonban már a Formula 1-et sem tartom elérhetetlennek.

Biztos, hogy rengetek élményed van ebből az évből, mire vagy a legbüszkébb?

Kiss Mihály: A legbüszkébb arra vagyok, hogy annak köszönhetően, hogy a Mercedes csapattagjaival jó viszonyt ápolok, sikerült bejutnom Hamilton garázsába, közelebbről megvizsgálni az autóját illetve a kezemben fogni a kormányát. Emellett arra, hogy a versenyhétvégéken a pitstop csapat tagja vagyok, ami az egyik, ha nem a legtöbb felelősséggel járó munka a hétvége során.

Mi okozta a legnagyobb kihívást idén?

Kiss Mihály: A legnagyobb kihívás az volt, hogy ezalatt a 2 és fél hónap alatt 11 versenyhétvégén és 3 teszten vettem részt, ami folyamatos utazást, illetve munkát jelentett. Ez persze megterhelő volt, de amikor a Formula 1-es versenyzők, autók és csapattagok közelében lehettem, ez a fáradalom máris kifizetődött és ez az életem, szóval nagyon imádtam és megéltem minden percét.

Hogyan telnek a napjaid a szezonban és azon kívül?

Kiss Mihály: A szezonban egy hét úgy áll össze, hogy a hétfő, kedd az autók felkészítéséről, majd a szerda az utazásról szól. A csapatok csütörtökön kezdhetik a kipakolást a paddockban. Ezután a hét legfontosabb része következik: az autók a pályára gurulnak először a szabadedzésen, majd szombat, vasárnap az időmérő és a verseny következik.

A szezon után, szeptembertől júniusig Magyarországon, Nagykanizsán vagyok 11. osztályos gimnazista, azután majd szeretnék tovább tanulni, most egy angol egyetemmel szemezgetek, de nem döntöttem még el.

Hogyan tudod összeegyeztetni a családot, barátokat ezzel az életstílussal?

Kiss Mihály: Így, hogy csak alig 3 hónapra utazok el, még nem annyira bonyolult. De azt már most látom, hogy amikor teljes munkaidőben kint fogok dolgozni, akkor ez nagyon nehezen lesz megoldható. Főleg azért, mert itt nincs olyan, hogy holtszezon/tél, hiszen az év ezen szakaszában is vannak endurance versenyek Abu-Dhabiban, Dubaiban. Ennek ellenére mindig szeretnék időt szakítani a családra és a barátokra is.

Köszönöm szépen az őszinte válaszokat Misi és további sok sikert kívánok, szerintem az olvasók még hallani fognak rólad!