Italian Baja – Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal kiállni kényszerült

Közzétéve:
2019-06-24, 10:03

Az Italian Baja második napja sem tartogatott sok örömöt Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal számára. A magyar duó legfőbb ellensége ismét a víz volt, amely ezúttal sajnos felülkerekedett a Yamaha Garilla Racing Teamen.

Az első nap elakadása és technikai problémái után szombaton újult erővel vágtak neki a fiúk a három gyorsasági szakasznak. Örömük azonban nem tartott soká, mert a pénteki szuperspeciál szakaszon tapasztalt deviancia ismét jelentkezett:

A Yamaha Garilla Racing Team az Italian Baján

„Péntek este a srácok megjavították az autónkat. Kuplungot kellett cserélni, és a beázott elektronika is fejtörést okozott, ennek ellenére tegnap elrajtolhattunk a gyorsasági szakaszokon. A szombati első menetben számunkra is meglepő módon rövid idő alatt utolértük az előttünk haladót. Ezután kezdődtek az újabb gondok: ismét jöttek a vizek. Megint beázott az gép, megint dadogott, kínlódtunk vele. Idővel aztán kitisztult, és körülbelül 20 kilométer múlva megérkeztünk egy bojra, amelynek jó pár tagját megelőztük” - engedett betekintést a szombati napba Garamvölgyi Zoltán.

Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal

Nem csupán a technikával, a navigációval is meggyűlt a baja a magyar srácoknak:

„Ahová vizeket vártunk, ott száraz terület volt, folyamatosan kilométeres tévedésben voltunk. A végén már annyira pontatlan volt az itiner, hogy többen eltévedtünk. Több versenyzőpárossal is beszélgettünk, akik hasonló problémákra panaszkodtak. Így nem maradt más, mint hogy próbáltuk a nyomokat követni, keresni a táblákat és a megfelelő nyilakat, hogy irányban maradjunk” - mondta el a tapasztalatait Takács Antal, akitől Garamvölgyi Zoli vette át a szót:

„Végül átjutottunk ezen a szakaszon, de kínszenvedés volt minden pillanata. Amellett, hogy az autónk sem volt tökéletes, nagyon zavart a párásodás, a sáros oldalablak, finoman szólva sem éreztük komfortosan magunkat. Az autót sikerült sérülésmentesen behoznunk, de ekkor jött az igazi csapás: a szervízpark bejáratánál végleg megállt alattunk a kocsi. Mindenféle elektromos rendszer felmondta a szolgálatot, így kénytelenek voltunk feladni a további versenyzést. Voltak már ennél szebb pillanataink is, de nem adjuk fel, nyomjuk tovább, és már a következő versenyekre koncentrálunk. Tudjuk azt, hogy az autónak ott van a helye az első háromban. Szeretném megköszönni mindenkinek a támogatást, kiváltképp a partnereinknek, hogy lehetővé tették a részvételünket az Italian Baja-n. Nem utolsósorban köszönjük a csapat tagjainak a kitartó, áldozatos munkát!” - zárta mondandóját a pilóta.

Forrás:

Tóth Krisztián Márk / MAMS Tereprali sajtófőnök

Kapcsolódó írások

A Yamaha Garilla YXZ RR a futópadon
2019. június 18.
2018-ban a cél előtt estek el az olasz világkupa győzelemtől, januárban a Russian Baja első helyéről kellett kiállniuk a technika gonosz tréfája miatt.
Yamaha Side by Side Garamvölgyi Zolival a volánnál
2019. április 24.
Talán nem túlzás azt állítani, az elmúlt esztendők egyik legjobb idénykezdetén van túl a MNASZ/MAMS Tereprali sorozat
A HunGarian Baja pénteki napja képekben
2018. augusztus 13.
Az Alapjárat a MAMS Tereprali Szakágának online médiapartnereként segíti a sportág népszerűbbé tételét. Ennek az együttműködésnek a részeként a tereprali világkupa magyar fordulóján, vagyis a jubileumi, 15. HunGarian Baján kiemelt szerepet kapott a website.
Dési János terepmotoros a Dakar-ralin
2018. október 22.
Dési Jánost talán minden magyar terepmotoros ismeri, de nemzetközi szinten is csettintenek a neve hallatán. A világ egyik legkeményebb kihívását, a Dakar-ralit hatszor is megjáró sportoló épp most épült fel súlyos vállsérüléséből. Ebből az apropóból (is) interjúztam vele!