2020. augusztus 07. | 11:00

A Carlin istálló hároméves szerződést ajánlott a 18 éves versenyző számára.

Baumgartner Zsolt volt az eddigi egyetlen magyar autóversenyző a Formula 1 történetében. A ma már 39 éves úriember két szezonban szerepelt aktív versenyzőként a Száguldó Cirkusz mezőnyében. 2003-ban a Jordanben mutatkozott be, majd a Minardi színeiben egy teljes évadot lehúzott. Az emlékezetes 2004-es Amerikai Nagydíjon pontot szerzett egy nyolcadik helyezéssel.

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény szerint most minden eddiginél közelebb jutott Keszthelyi Vivien ahhoz, hogy honfitársa nyomdokait kövesse. A Formula kategória több szintjén is érdekelt Carlin istálló ugyanis három esztendőre szóló kontraktust ajánlott a 19 esztendős magyar hölgynek.

„Ez már túlmutat az egyéni karrieremen. Köszönettel tartozom szüleimnek, továbbá a német Audi Sport vezetőségének, és minden támogatónak akik a pályafutásom elején lehőséget biztosítottak, hogy minden tőlem telhetőt megtegyek az autósportban, továbbá az eddig vezető úton a tekintélyes anyagi támogatás mellett sportszakmailag is segítették munkámat. Az egyre nagyobb lehetőség egyúttal jelentős anyagi terhet is jelent, melyet a jelenlegi támogatóim, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium segítségével próbálunk megoldani" – nyilatkozta Vivien.

Keszthelyi Vivien

Keszthelyi Vivien szárnypróbálgatásai nem kevés anyagi teherrel járnak, ugyanakkor Vivien menedzsmentje úgy véli, az autósport világtérképére kerülhet fel Magyarország, ha jól szerepel az ifjú tehetség.

„Természetesen jeleztük Magyarországon a megfelelő helyeken a lehetőséget. Rettentően szerencsésnek érzem magam, hogy női pilótaként eljutottam a Forma–3-ba is. Büszke vagyok rá, hogy magyar pilótaként top csapattól kaptam lehetőséget a király kategóriáig eljutni. Ez, mint tudjuk, nemzetközi szinten nagyon keveseknek adatik meg, különösen a női pilóták közül. Talán két-három autóversenyzőnő mondhatja el magáról a világon, hogy hasonló lehetőséget kapott. Közöttük viszont egyedül én szorulok anyagi támogatásra, mivel egy ilyen kis országban kevés támogató cég áll rendelkezésre" – mondta Keszthelyi Vivien.

Keszthelyi Vivien

„Annak ellenére, hogy a külföldi pilótákhoz képest hátrányos helyzetem miatt lényegesen kevesebbet tudtam tesztelni, úgy gondolom, hogy az elmúlt évek alatt minden kategóriában tudtam tartani a versenyt a nemzetközi mezőnyben, és magyar pilótaként minden kategóriában a legtöbb pontot, dobogót és trófeát tudtam gyűjteni. Nemzetközi szinten a támogatásbeli különbségek sajnos nagyon szembetűnők, de remélhetőleg ez a jövőben meg fog változni..." – zárta gondolatait a pilóta.