2022. április 10. | 10:34

A Ferrari monacói versenyzője fölényes rajt-cél győzelmet aratott az idény harmadik versenyén. 

A szombati kvalifikáció során Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót, mellőle Max Verstappen, majd Sergio Perez és Lando Norris várhatta a rajtjelet.

A piros lámpák kialvásának pillanatát Leclerc kapta el legjobban, Verstappen megtartotta a második helyet, míg a harmadik pozícióba Lewis Hamilton ugrott előre, miután Perezt és Norrist is sikerült lerajtolnia. Az első kör végén Leclerc, Verstappen, Hamilton, Perez, Russell, Norris, Ricciardo, Ocon, Gasly és Alonso volt az első tíz sorrendje.

A második körben, miközben Mick Schumacherrel csatázott, Sainz veszítette el uralmát a Ferrari felett a 9-10-es kanyarkombinációban, és végül a kavicságyba sodródva feladni kényszerült a futamot. A versenybíróság először virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, azonban nem maradt már lehetőség és pályára küldték a Safety Cart, hogy ki tudják emelni a bukótérből a Ferrarit.

A 7. körben indították újra a mezőnyt, továbbra is Leclerc diktálta a tempót az élen, az első komolyabb csata azonban Hamilton és Perez között alakult ki a harmadik-negyedik helyen. A mexikói végül a DRS segítségével a 3-as kanyar féktávján szánta el magát az előzésre, és utasította maga mögé a hétszeres világbajnokot.

A 11. körben Vettel csúszott ki a pályáról és látogatta meg a kavicságyat, miközben a Mercedes és a két McLaren kezdett egyre inkább egymásra találni, de tényleges támadási pozíciót egyikük sem tudott kidolgozni magának.

Az első tervezett kerékcserét a Haas hajtotta végre. A 15. körben Schumacher váltott közepes abroncsokról kemény keverékre. A célegyenes végén Bottas verekedte át magát Cunodán, akinek a nyakára azonnal megérkezett Magnussen. A dán az üldözés során annyira elmérte a 9-es kanyar féktávját, hogy kénytelen volt átvágni a füvön, így viszont bukott egy pozíciót, mivel Csou is megelőzte.

Verstappen a 19. körben látogatott a boxba. A kerékcserét követően közvetlenül a Gasly-Alonso kettős elé tért vissza a pályára. A holland az első néhány kanyarban küszködött a hideg gumikon, Gasly azonban láthatóan nem akarta megelőzni. Erre végül ráfázott, ugyanis a kétszeres világbajnok spanyol azonnal kihasználta a bizonytalankodást, és elment az AlphaTauri mellett.

Az élről Leclerc a 23. körben cserélt kereket, és a boxkiállást követően vissza tudott térni az élre. A monacói után Hamilton is kiállt a depóba és közben átugrotta Perezt, aki nem akarta annyiban hagyni, és a 9-es kanyart megelőzően kívülről körbeautózta a Mercedest. A visszatámadásra azonban már nem volt lehetősége Hamiltonnak, mert ismért pályára kellett küldeni a Safety Cart. A 4-es kanyarból kigyorsítva Vettelt megdobta a rázókő, az Aston Martin pedig a betonfalba csapódott.

Ekkor az első tíz helyen Leclerc, Verstappen, Russell, Alonso, Perez, Hamilton, Magnussen, Norris, Ricciardo és Albon volt a sorrend.

A biztonsági autó három körrel később állt ki a mezőny elől. Az újraindításnál megcsúszott Leclerc Ferrarija, így Verstappen azonnal támadni tudta a monacóit, ám nem tudta kihasznáni a lehetőséget az 1-es kanyar féktávján, és kénytelen volt visszasorolni a második helyre. Russell is nagyon nézelődött a Red Bull mögött, de a sorrend végül nem változott.

A 30. körben Perez könnyedén megelőzte Alonsót, aki a fordított stratégia miatt még mindig ugyanazt a gumigarnitúrát nyúzta, amivel elrajtolt. A kétszeres világbajnok a jóval kopottabb kemény keveréknek köszönhetően nem igazán viaskodott, maga elé engedte a mexikóit, majd egy körrel később Hamiltont is.

A 34. körben Magnussen elfékezte az utolsó előtti kanyart, ezzel lehetőséget adott Norrisnak a támadára, aki könnyedén kerülte ki a célegyenesben a Haast. A dán nyakára pedig azonnal megérkezett Ricciardo is, aki egy körrel később meg is előzte Magnussent, aki Alonsóhoz hasonlóan a rajt óta ugyanazt a gumiszettet nyúzta.  

Valamivel előrébb Perez kezdte el szorongatni Russellt a harmadik helyért. Végül a 36. körben, a 11-es féktávján vetődött be a Mercedes mellé, és bár a brit még próbálkozott a visszatámadással, végül nem tudott visszavágni.

A 39. kör kezdetén a második pozícióban autózó Verstappen kényszerült a pálya szélére húzódni műszaki hiba miatt. A mentés idejére pályára küldték a virtuális biztonsági autót. Ezt kihasználva Alonso és Magnussen is kiállt a boxba és lecserélte a kerekeit.

Az újraindításnál Stroll vetődött be Bottas mellé, a 3-as féktávján, és végül úgy előzte meg a finnt, hogy leszorította a pályáról az Aston Martint. Nem sokkal később a kanadai versenyző 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért korábban a célegyenesben cikázva próbálta védeni a pozícióját.

Mivel az élmezőnyben meglehetősen nagy különbségek alakultak ki, a legizgalmasabb csatákat a középmezőny szolgáltatta. Stroll mögött egy igen komoly boly alakult ki Gasly, Bottas, Alonso, Schumacher, és Csou részvételével. Az AlphaTauri franciája végül az 50. körben utasította maga mögé a kanadait, aki azonnal megkapta a nyakára Bottast, aki egy körrel később meg is előzte az Aston Martint.

A kemény gumi rossz választásnak bizonyult Alonso számára, ugyanis előbb Csou, majd a két Haas is könnyedén kikerülte az Alpine-t.  A spanyol végül kénytelen volt ismét kereket cserélni az utolsó 4 körre. Közben Gasly fékezte el a 13-as kanyart, amivel átadta a 9. pozíciót Bottasnak.

Az utolsó előtti körben végül a hetedik helyen álló Albon is kiállt, hogy megejtse kötelező kerékcseréjét. A Williams brit pilótája a rajttól kezdve a közepes keveréket használta, a szokatlan taktika pedig meghozta eredményét, hiszen Albon végül az egy pontot értő tizedik pozícióban ért célba.

A futamot végül a Leclerc nyerte, Perez és Bottas előtt. A monacói pályafutása ötödik győzelmét aratta, ezzel pedig három versenyt követően máris tetemes előnnyel vezet a pontversenyben.

A bajnokság két hét múlva folytatódik Imolában, az Emilia Romagna Nagydíjjal.

A 2022-es Ausztrál Nagydíj végeredménye:

  1. Charles Leclerc (Ferrari) 25+1 pont
  2. Sergio Perez (Red Bull Racing) 18 pont
  3. George Russell (Mercedes) 15 pont
  4. Lewis Hamilton (Mercedes) 12 pont
  5. Lando Norris (McLaren) 10 pont
  6. Daniel Ricciardo (McLaren) 8 pont
  7. Esteban Ocon (Alpine) 6 pont
  8. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 4 pont
  9. Pierre Gasly (AlphaTauri) 2 pont
  10. Alexander Albon (Williams) 1 pont
  11. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo)
  12. Lance Stroll (Aston Martin)
  13. Mick Schumacher (Haas)
  14. Kevin Magnussen (Haas)
  15. Cunoda Júki (AlphaTauri)
  16. Nicholas Latifi (Williams)
  17. Fernando Alonso (Alpine)
  18. Max Verstappen (Red Bull Racing) műszaki hiba
  19. Sebastian Vettel (Aston Martin) kicsúszás
  20. Carlos Sainz (Ferrari) kicsúszás

A világbajnoki pontverseny élmezőnyének állása:

  1. Charles Leclerc (Ferrari) 71 pont
  2. George Russell (Mercedes) 37 pont
  3. Carlos Sainz (Ferrari) 33 pont
  4. Sergio Perez (Red Bull Racing) 30 pont
  5. Lewis Hamilton (Mercedes) 28 pont
  6. Max Verstappen (Red Bull Racing) 25 pont
  7. Esteban Ocon (Alpine) 20 pont
  8. Lando Norris (McLaren) 16 pont
  9. Kevin Magnussen (Haas) 12 pont
  10. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 12 pont

A konstruktőri pontverseny állása:

  1. Ferrari 104 pont
  2. Mercedes 65 pont
  3. Red Bull 55 pont
  4. McLaren 24 pont
  5. Alpine 22 pont
  6. Alfa Romeo 13 pont
  7. Haas 12 pont
  8. AlphaTauri 10 pont
  9. Williams 1 pont
  10. Aston Martin 0 pont
  • Címkék:
  • F1